Adviezen van GIGi

Ik lees de adviezen van Gijs ook vaak, maar ben het zeker niet altijd met hem eens.
Zijn gedachten over bijvoorbeeld de Blizzard Brahma deel ik na mijn eigen ervaring helemaal niet met hem. Het is een superski voor mij, maar Gijs kon er duidelijk weinig mee, zoals hij aangeeft in zijn eigen reviews op dit forum, op zijn eigen site maar ook op Yellow Gentian.

Het is natuurlijk altijd lastig voor mensen die geen idee hebben wat ze willen aanschaffen en dan gaan varen op de testervaringen van Gijs. Dat kan dan wel eens mis gaan, das duidelijk. Maar dat gaat ook wel eens mis als je de testervaringen van alle ‘professionele reviewers’ of de verkooppraat van een verkoper in een winkel aanhoudt. Het is hooguit een richting waarin je kunt gaan denken. Of een ski écht bij je past, moet je simpelweg zelf uitvogelen door te proberen.

Ik zeg alleen maar: Keep up the good work @Gigi!
Tof dat iemand zoveel tijd en passie in onze geliefde sport steekt.

Better people, better food... and better beer!

@hn65: volstrekt eens: iemand die klakkeloos adviezen van het internet opvolgt zonder zelf nog andere info in te winnen of zich er verder in te verdiepen verdient ook bijna een miskoop zou ik nog willen aanvullen.

*bericht bewerkt door yoguido op 11 mrt 2017 11:27

Ik ben het vaak met GIGI eens echter bij zijn adviezen moet wel een kanttekening worden geplaatst denk ik, omdat hij een beginnende skiër is! (Volgens mij nog geen 10 jaar) Naar mijn mening kan hij dan moeilijk een skiër adviseren die veel meer op de ski’s heeft gestaan en van een ander niveau is Om een lang verhaal kort te houden (ieder heeft zijn eigen niveau en ook zijn voorkeur ski die bij dit niveau hoort en dat kun je het beste zelf testen of je in de ski inlezen.

Of Gijs goed advies geeft of niet laat ik aan iedereen zelf over, ik zit vaak wel met hem op dezelfde lijn dus voor mij prima.
Echter waar ik me aan stoor met professionele test is dat er vrijwel nooit iets negatiefs over hoor. De filmpjes op internet, altijd positief. Kan me best voorstellen dat als mensen een negatieve review geven volgend jaar niet meer mogen testen van dat merk. Weet niet dat het is maar het kan.
Ik ga dus veel eerder vertrouwen in iemand die en positieve en negatieve dingen laat horen. Bepaal ik wel wat ik ermee doe. Tevens geeft hij zelf geld uit aan het testen en krijgt (naar ik weet) geen gratis materiaal om te promoten.
Hoe dan ook, als je hulp vraagt en krijgt dan Kun je doen met die info wat je wilt maar als je het er niet mee eens bent dan is dat niet de schuld van de persoon die je wilt helpen.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Gooi de kofferbak eens vol met stenen en kijk of de porsche nog steeds zo strak op de weg ligt. Ooit aan gedacht dat Gigi misschien een compleet ander postuur heeft dan iemand die deze set wel als voldoende stijf heeft aangemerkt?!

Sneeuwbaard op 11 mrt 2017 02:32

Afgaande op zijn foto is hij noch 50kg noch 120kg. Als we dit soort vergelijkingen gaan trekken, houdt het snel op.

Als je de techniek niet hebt, moet je dit soort ski’s niet willen testen. De Atomic Redster Doubledeck SL komt bij hem ook beroerd uit de test. Ook daar ken ik geen andere slechte review van.

Verder wordt de Head Magnum in de skitest 2012-2013 van wintersporters op YouTube de grond in geboord. Het is dus niet zo - zoals sommigen hier menen - dat ski’s altijd goed uit de test komen.

Nog een welgemeend advies voor sommigen: leer eens fatsoenlijk Nederlands.

Nogmaals: het gaat om zijn kwalificatie “slap”. Dan weet je niet waar je het over hebt. Sorry. Ik kan het niet mooier maken.

En last but least een advies op sommige reageerders: leer eens fatsoenlijk Nederlands. [post]Ronald0001 97 op 11 mrt 2017 11:56[/post][/quote]

Man man man… Het zit wel hoog hè? Laten we het aub gezellig houden. Van mening verschillen is prima en kan altijd. Maar aan dit soort opmerkingen heeft niemand iets. En overigens credits voor Gigi. In sommige gevallen gaat het spreekwoord ‘praten is zilver, zwijgen is goud’ op. Een prettig weekend eenieder.

*bericht bewerkt door JuriaanS op 11 mrt 2017 12:06

Wel lief voor elkaar blijven, mensen :) Leven en laten leven ;)

Not all who wander are lost

en kan me herinneren dat anderen op dit forum die omschrijving precies raak vonden…

Sndr op 11 mrt 2017 10:59

Waar dan?

Ik heb zelf HEADs (speed) geskied en nu Volkls (SC) en die zijn toch echt steviger e/o meer rebound. Die korte radius van de HEADs (die ze ook superfun maken) moet ergens vandaan komen he…

Sndr op 11 mrt 2017 10:59

De Atomic Redster Doubleck SL heeft een radius van 11 meter. Dat is zowat de stijfste ski die er is. Hoeveel onzin kun je verkopen? Diepe zucht

Ik heb aan Gigi gevraagd of hij voor mij ook skies wilt testen
Maar dat kon hij niet?
Ik maak gebruik van een zitski
Binnenkort ga ik een nieuwe uittesten ☺

Ik ben het vaak met GIGI eens echter bij zijn adviezen moet wel een kanttekening worden geplaatst denk ik, omdat hij een beginnende skiër is! (Volgens mij nog geen 10 jaar) Naar mijn mening kan hij dan moeilijk een skiër adviseren die veel meer op de ski’s heeft gestaan en van een ander niveau is Om een lang verhaal kort te houden (ieder heeft zijn eigen niveau en ook zijn voorkeur ski die bij dit niveau hoort en dat kun je het beste zelf testen of je in de ski inlezen.

Liefhebberrr op 11 mrt 2017 11:39

Wat een onzin… Het gaat om het aantal weken ski ervaring, niet het aantal jaar.

Ik ben bijvoorbeeld met 2 jaar skiervaring gewoon skileraar…

Gang is alles

Ik lees zijn adviezen altijd met aandacht en plezier. Heb hem voor dit seizoen ook gevolgd bij mijn laatste aankoop. Alleen moet je hem nooit advies vragen over Elan. Bij dit merk heb ik een haat- liefdeverhouding met hem.

Hen48

Ik ben het vaak met GIGI eens echter bij zijn adviezen moet wel een kanttekening worden geplaatst denk ik, omdat hij een beginnende skiër is! (Volgens mij nog geen 10 jaar) Naar mijn mening kan hij dan moeilijk een skiër adviseren die veel meer op de ski’s heeft gestaan en van een ander niveau is Om een lang verhaal kort te houden (ieder heeft zijn eigen niveau en ook zijn voorkeur ski die bij dit niveau hoort en dat kun je het beste zelf testen of je in de ski inlezen.
Liefhebberrr op 11 mrt 2017 11:39

Wat een onzin… Het gaat om het aantal weken ski ervaring, niet het aantal jaar.

Ik ben bijvoorbeeld met 2 jaar skiervaring gewoon skileraar…

Ik snap jou reactie qua ski weken zeker! Ik ben zelf ook skileraar en sportleraar en het is een gegeven dat je op jonge leeftijd sportmotorisch het snelste kan leren.

Kijk, dat is precies het punt. Hij presenteert zich als een kundig tester. Mensen gaan op zijn adviezen af. En kopen vervolgens een totaal verkeerde ski.

Een Head Magnum is allesbehalve slap. Google eens, zou ik zeggen. En ja, ik heb ze.

Ronald0001 97 op 11 mrt 2017 00:16

Je voelt je dus persoonlijk geraakt.

Mijn advies zou zijn om het lekker te laten gaan.

Daarnaast: iedere review is subjectief. Lees voor de aardigheid maar eens meerdere reviews over hetzelfde product. Ook professionals (zo presenteert Gigi zich niet overigens!) zijn het nogal eens met elkaar oneens. Zelfs ten aanzien van hele objectieve zaken. Bv betrouwbaarheid van bepaalde auto’s. De ene test ‘toont aan’ dat de Japanse auto’s geweldig zijn, de andere heeft weer Duitsland aan kop en de volgende komt weer met een andere volgorde. En die meten slechts gewoon of iets wel of niet stuk is gegaan (alleen is de methode net wat anders).

Ik vind de Head Magnum overigens ook geen stijve ski en ik zou deze ski dan ook nooit kopen. Niet omdat ik wel of geen verstand heb van zaken, maar omdat dat nu eenmaal mijn subjectieve waarneming is.

Het drama is misschien wat minder groot dan TS doet overkomen maar ik snap zijn uitgangspunt wel. Betreffende persoon wordt regelmatig wel érg makkelijk aangedragen als dé oplossing. Ja, hij heeft veel ervaring maar ja, hij zit er ook regelmatig naast en het zijn vooral zijn ervaringen van toepassing op zijn manier van doen. Advies vragen kan geen kwaad, alleen daarop blind varen wel. Het per definitie diskwalificeren van vrijwel alle winkelpersoneel, is wel een beetje grootheidswaanzin en da’s jammer, komt de geloofwaardigheid niet ten goede.

Userd op 11 mrt 2017 08:15

Er naast zitten is lastig als het om subjectieve zaken gaat.

Ik ben het ook niet altijd met hem eens en we hebben andere voorkeuren, maar het gelijk kunnen we beiden zeker niet claimen.

Gooi de kofferbak eens vol met stenen en kijk of de porsche nog steeds zo strak op de weg ligt.

Sneeuwbaard op 11 mrt 2017 02:32

even off-topic

@sneeuwbaard dat denk ik wel, durf zelf te stellen dat hij nog strakker op de weg ligt. Aangezien de kofferbak aan de voorzijde zit, uitgaande dat we het over “de” Porsche hebben 911.

on-topic

Is dit niet de vuile was buitenhangen? Had wel chique geweest als dit op een andere manier opgelost was. Dit riekt een beetje naar een trap nageven.

mv op 11 mrt 2017 11:08

Ik heb veel 911’s in bezit gehad en nog meer gereden (en regelmatig op de limiet). Zeker vanaf de jaren 80 is de balans uitstekend en zijn stoeltegels voorin geen pré meer.

Ik heb zelf HEADs (speed) geskied en nu Volkls (SC) en die zijn toch echt steviger e/o meer rebound. Die korte radius van de HEADs (die ze ook superfun maken) moet ergens vandaan komen he…

Sndr op 11 mrt 2017 10:59

De Atomic Redster Doubleck SL heeft een radius van 11 meter. Dat is zowat de stijfste ski die er is. Hoeveel onzin kun je verkopen? Diepe zucht

Ronald0001 97 op 11 mrt 2017 12:35

Dat laatste vraag ik mij ook af aangezien het echt niet zowat de stijfste ski is die je kan kopen.

Maak dan het punt dat radius en stijfheid niet van elkaar afhangen.

En verder: jouw toonzetting lezende vraag ik mij oprecht af of je niet beter naar jezelf kan kijken als je in een nare emailwisseling terecht bent gekomen met Gigi.

Ik ben het vaak met GIGI eens echter bij zijn adviezen moet wel een kanttekening worden geplaatst denk ik, omdat hij een beginnende skiër is! (Volgens mij nog geen 10 jaar) Naar mijn mening kan hij dan moeilijk een skiër adviseren die veel meer op de ski’s heeft gestaan en van een ander niveau is Om een lang verhaal kort te houden (ieder heeft zijn eigen niveau en ook zijn voorkeur ski die bij dit niveau hoort en dat kun je het beste zelf testen of je in de ski inlezen.
Liefhebberrr op 11 mrt 2017 11:39

Wat een onzin… Het gaat om het aantal weken ski ervaring, niet het aantal jaar.

Ik ben bijvoorbeeld met 2 jaar skiervaring gewoon skileraar…

Ik snap jou reactie qua ski weken zeker! Ik ben zelf ook skileraar en sportleraar en het is een gegeven dat je op jonge leeftijd sportmotorisch het snelste kan leren.

Liefhebberrr op 11 mrt 2017 13:11

Dat laatste is waar, maar het zegt niets over individuele gevallen.

Maak dan het punt dat radius en stijfheid niet van elkaar afhangen.

Kennelijk was mijn punt duidelijk. En sorry hoor, als iemand schrijft dat een slalomski minder stijf is door zijn radius, heb je echt geen flauw benul van ski’s.

De Atomic Redster Doubledeck SL FIS dan? Gewoon in de winkel te koop.

En verder: jouw toonzetting lezende vraag ik mij oprecht af of je niet beter naar jezelf kan kijken als je in een nare emailwisseling terecht bent gekomen met Gigi.

Ik gaf hem gratis en voor niks een tip over een Douchebag die in de aanbieding is. Die dingen zijn stervensduur (€ 219) en nóóit in de aanbieding. Geweldig mooie tassen. En ze zijn bijna op. Ik had hem zelfs nog een alternatieve verkoper gemaild, voor het geval hij het niet mocht vertrouwen. Toen werd hij boos en ging hij lelijke woorden gebruiken. Ehh…??? Schiet mij maar lek. Toen heb ik geschreven: zoek hulp.

Eens DSvier

Beetje vreemd om hier een topic over te openen als je het mij vraagt. Als je het niet eens bent met een aanbeveling die wordt gedaan in een bepaald topic, lijkt het mij zinvoller om hier direct in het betreffende topic op te reageren. Hierdoor kan er volgens mij een zinvolle en inhoudelijke discussie op gang komen waar zowel de koper als de adviseur van kan leren en profiteren…

*bericht bewerkt door Timski10 op 11 mrt 2017 14:16

Beetje vreemd om hier een topic over te openen als je het mij vraagt. Als je het niet eens bent met een aanbeveling die wordt gedaan in een bepaald topic, lijkt het mij zinvollere om …

Timski10 op 11 mrt 2017 14:14

Lees het nog eens rustig terug. Het gaat niet om de Magnum.

Maak dan het punt dat radius en stijfheid niet van elkaar afhangen.

Kennelijk was mijn punt duidelijk. En sorry hoor, als iemand schrijft dat een slalomski minder stijf is door zijn radius, heb je echt geen flauw benul van ski’s.

De Atomic Redster Doubledeck SL FIS dan? Gewoon in de winkel te koop.

Ronald0001 97 op 11 mrt 2017 13:51

Daar waar de wereldtop op naar beneden knalt (niet in de winkel te koop) is het meest stijve wat gemaakt wordt (met nog wat custom made ski’s).

En verder: jouw toonzetting lezende vraag ik mij oprecht af of je niet beter naar jezelf kan kijken als je in een nare emailwisseling terecht bent gekomen met Gigi.

Ik gaf hem gratis en voor niks een tip over een Douchebag die in de aanbieding is. Die dingen zijn stervensduur (€ 219) en nóóit in de aanbieding. Geweldig mooie tassen. En ze zijn bijna op. Ik had hem zelfs nog een alternatieve verkoper gemaild, voor het geval hij het niet mocht vertrouwen. Toen werd hij boos en ging hij lelijke woorden gebruiken. Ehh…??? Schiet mij maar lek. Toen heb ik geschreven: zoek hulp.

Ronald0001 97 op 11 mrt 2017 13:56

Zoals jij het schrijft is dat vreemd. Maar ik denk dat de beleving van Gigi anders is.

Als het anders is gegaan, nodig ik m van harte uit dat hier te posten!

En verder: jouw toonzetting lezende vraag ik mij oprecht af of je niet beter naar jezelf kan kijken als je in een nare emailwisseling terecht bent gekomen met Gigi.

Ik gaf hem gratis en voor niks een tip over een Douchebag die in de aanbieding is. Die dingen zijn stervensduur (€ 219) en nóóit in de aanbieding. Geweldig mooie tassen. En ze zijn bijna op. Ik had hem zelfs nog een alternatieve verkoper gemaild, voor het geval hij het niet mocht vertrouwen. Toen werd hij boos en ging hij lelijke woorden gebruiken. Ehh…??? Schiet mij maar lek. Toen heb ik geschreven: zoek hulp.

Ronald0001 97 op 11 mrt 2017 13:56

Dan wil ik die mail conversatie wel eens zien? Ik geloof er helemaal niks van dat Gijs lelijke woorden gebruikte. Stuur me anders via een PB een link of foto’s van het mail gesprek? Pas dan kan ik beoordelen of jij of hij lelijke woorden heeft gebruikt.

Ik bedoel: Als je ballen hebt om hier Gijs af te kraken moet je ook de ballen hebben om het mail gesprek te sturen naar hier te posten of naar mij te sturen.

*bericht bewerkt door Joostw op 11 mrt 2017 14:45

A winter without powder isn't a winter!

Dat lijkt me niet erg netjes. Vraag het maar aan Gigi. Jullie zijn toch samen wezen skiën? Mijn toestemming heb je.

En als ik iets heb geschreven wat niet waar is, kan hij daar gewoon op reageren, hoor. Dat is zijn goed recht.

Ik ben me nu toch een partij nieuwsgierig naar die wel/niet slappe ski! Zullen we het Gijs-blaming topic tot iets positiefs maken en massaal de ski gaan testen? Met een focus op de stijfheid van de ski :)

Ik heb overigens goede adviezen gehad van Gijs toen ik opzoek was naar nieuwe ski’s (reuzenslalom). Daar had ie als beginner ;) zinnige dingen over te melden.

Goed plan. Hij is bij mij te huur. Behalve voor JoostW. Die wil er de buckelpiste mee af :-)

Plaats een reactie