Zoetermeer, wie gaat er mee?

Dat schiet niet op nee, gelukkig shopjes genoeg die niet alleen de adviesprijzen hanteren. Gewoon naar binnen lopen als het niet te idioot druk is en een praatje maken wat je wilt en verwacht werkt naar mijn ervaring prima.

Edwin van Riel

Morgen ook aanwezig. Kan @Roy83 eens een echte piste ski testen 😉

Tijd voor een uitpakparty?!

Haha de echt pisteski is getest :). Bovenste stukje was nog dicht, maar is morgen open en de baan ligt er verder weer prima bij, met hier en daar wel een klein ijzig plekje.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ow en voor de liefhebbers, volgens mij hangt er wat oud testmateriaal bij Duijvestein, voor weinig. In ieder geval de xmax 12 en de luvmachine.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

enneh, welke “echte pisteski” was dit en hoe beviel die?

Edwin van Riel

De F19, prima ski, kan prima korte bochten of langere gesneden bochten, maar ik miste wat rebound of feedback, ik vond hem wat ‘vlak’ en ik leek iets meer elk hobbeltje (voor zover die er waren) te voelen.

Ik begrijp overigens wel waarom het zo’n succesnummer is, hij is wel echt allround denk ik, maar hij had me niet helemaal te pakken.

Of ik echt de dualradius te pakken had, dat weet ik niet, maar hij was prima om de radius wat af te wisselen, wat met mijn X Drives wat lastiger lijkt te gaan.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mee eens, afgelopen winter een keer op gestaan. Beetje een allemansvriend, wel lekker relaxed, je kunt er alle kanten mee op zonder al te veel inspanning.

Edwin van Riel

Ja, op zich hele goede ski, maar ik ben er niet verliefd op geworden. Binnenkort hopelijk de deacons (76) even proberen, dat lijkt, als ik ga switchen, met de curv GT de beste optie te zijn. En als het dan echt gedumpt heeft en er veel poeder op de piste ligt, kan ik altijd voor een dagje iets breders huren…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik ben blij dat ik van mij x-drives af ben 😜 De blizzards skiën veel lekkerder ⛷

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 07 aug 2019 17:39

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Nou ja, zo slecht zijn ze niet (helemaal niet zelfs), maar t mag voor mij nu wel iets meer racy (denk ik).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik vond de x-drive ook geen slechte ski, maar het is maar waar je naar op zoek bent en mee vergelijkt natuurlijk.

Een stuk zwaarder dan de F19, komt veel ook gedoseerder de bocht om geslipt, en minder jumpy. F19 vind ik snel ‘happen’ bij even niet opletten. En dat gebeurt mij nog al vaak dat ik even niet zo oplet. Je moet bij de les blijven en omdat mijn kracht en gewicht (68kg bij 180cm) niet overhoudt (en techniek zeker beter kan), kan de ski soms met mij aan de haal gaan.

Snowworld had baan 3 inderdaad bovenste 80m gesloten, vanaf vandaag open. Lekker om eens wat ski’s te vergelijken. Hoop dat er weer een testdagje komt!

*bericht bewerkt door Gaston op 08 aug 2019 10:47

Tijd voor een uitpakparty?!

F19 vind ik snel ‘happen’ bij even niet opletten. En dat gebeurt mij nog al vaak dat ik even niet zo oplet. Je moet bij de les blijven en omdat mijn kracht en gewicht (68kg bij 180cm) niet overhoudt (en techniek zeker beter kan), kan de ski soms met mij aan de haal gaan.

Gaston op 8 aug 2019 10:46

Ik durf het haast niet te zeggen, maar happen kan met slijpen te maken hebben (te lang scherp aan de voorkant?). Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik de F19 vond happen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 08 aug 2019 12:43

De tip is, mits voldoende voordruk, best ‘enthousiast’. Daarna verwacht je net zo’n kick gedurende/einde bochtfase maar dat blijft een beetje uit.

Komende zondag (11 augustus) ga ik in de ochtend ook weer naar Zoetermeer. Wie kan ik daar nog meer tegenkomen van het forum?

F19 vind ik snel ‘happen’ bij even niet opletten. En dat gebeurt mij nog al vaak dat ik even niet zo oplet. Je moet bij de les blijven en omdat mijn kracht en gewicht (68kg bij 180cm) niet overhoudt (en techniek zeker beter kan), kan de ski soms met mij aan de haal gaan.

Gaston op 8 aug 2019 10:46

Ik durf het haast niet te zeggen, maar happen kan met slijpen te maken hebben (te lang scherp aan de voorkant?). Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik de F19 vond happen.

DrPhil op 8 aug 2019 12:41

Haha nee, dat is in orde. Maar wel met techniek, nooit je gewicht zetten op de verkeerde ski😉

Tijd voor een uitpakparty?!

@GiGi present in de ochtend.

Komende zondag (11 augustus) ga ik in de ochtend ook weer naar Zoetermeer. Wie kan ik daar nog meer tegenkomen van het forum?

GiGi op 8 aug 2019 12:55

Kijk, na deze training ben je topfit voor de week erna! ;)

@gigi ik en mijn vrouw zijn er ook.

To ski or not to ski, that 's not a question

Ik heb koeriersdient a.s. zondag 😉

Ik heb koeriersdient a.s. zondag 😉

elisabeth101 op 8 aug 2019 19:49

😵Testski’s brengen naar Zoetermeer?!💪

LA NORMA😍☃️

Wie zegt dat er getest gaat worden?! Trainen! Zodat wij ook de eerste en de laatste kunnen worden 😘

Whahahahah, als je er gewoon blind in durft te vliegen en je behaald dan dat resultaat ben je pas een baas💪🥶

LA NORMA😍☃️

Ik heb koeriersdient a.s. zondag 😉

elisabeth101 op 8 aug 2019 19:49

😵Testski’s brengen naar Zoetermeer?!💪

Piefke op 8 aug 2019 19:59

als je graag wil mag je ook wel een rondje op mijn X Drives maar ik geloof niet dat dat nodig is ;)…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb koeriersdient a.s. zondag 😉

elisabeth101 op 8 aug 2019 19:49

😵Testski’s brengen naar Zoetermeer?!💪

Piefke op 8 aug 2019 19:59

als je graag wil mag je ook wel een rondje op mijn X Drives maar ik geloof niet dat dat nodig is ;)…

Roy83 op 8 aug 2019 22:45

Als je nou je deacons meebrengt dan kom ik😜

LA NORMA😍☃️

Nope, nog op Schiermonnikoog.

Morgenochtend mezelf maar weer eens vroeg uit bed slepen

Nope, komende 3 weken Vendée en Asturië 😂😂

Edwin van Riel

Ik ben er niet bij vanochtend. Lig met koorts in bed…

Beterschap

To ski or not to ski, that 's not a question

Ik ben er niet bij vanochtend. Lig met koorts in bed…

GiGi op 11 aug 2019 06:53

Aparte naam voor je opblaaspop😜

LA NORMA😍☃️

Plaats een reactie