Zoetermeer, wie gaat er mee?

Ik ga met dochterlief morgen. Ook nog Hema bonnen. Zoetermeer.

miepmiep op 30 aug 2019 15:41

Leuk! Ben er ook weer voor het eerst na blessure. Leuk om te meeten miepmiep

mama on a mission in the snow

Lees het eea over buckels, neem aan dat die er zaterdag ook al zijn cq prepareren. ik zie nu nog niets op de website

Veenhoorn op 30 aug 2019 15:39

Volgens mij geeft skitraining.nl dit weekend alleen de technical training en is er 22-09 pas een buckel training.
Denk dus niet dat er morgen buckels te vinden zijn Zoetermeer.

Ik ga met dochterlief morgen. Ook nog Hema bonnen. Zoetermeer.

miepmiep op 30 aug 2019 15:41

Leuk! Ben er ook weer voor het eerst na blessure. Leuk om te meeten miepmiep

Skimams op 31 aug 2019 11:23

Ik ben net binnen . Ik heb knal roze jas En dochter lief Blauw met roze handschoenen .

Ik ga met dochterlief morgen. Ook nog Hema bonnen. Zoetermeer.

miepmiep op 30 aug 2019 15:41

Leuk! Ben er ook weer voor het eerst na blessure. Leuk om te meeten miepmiep

Skimams op 31 aug 2019 11:23

Ik ben net binnen . Ik heb knal roze jas En dochter lief Blauw met roze handschoenen .

miepmiep op 31 aug 2019 11:58

Ow🙈dacht dat je er zondag zou zijn. Ben er vandaag alleen eind vd middag om dochter op te halen die clinic bij Geri doet nu.

mama on a mission in the snow

Ik ga met dochterlief morgen. Ook nog Hema bonnen. Zoetermeer.

miepmiep op 30 aug 2019 15:41

Leuk! Ben er ook weer voor het eerst na blessure. Leuk om te meeten miepmiep

Skimams op 31 aug 2019 11:23

Ik ben net binnen . Ik heb knal roze jas En dochter lief Blauw met roze handschoenen .

miepmiep op 31 aug 2019 11:58

Ow🙈dacht dat je er zondag zou zijn. Ben er vandaag alleen eind vd middag om dochter op te halen die clinic bij Geri doet nu.

Skimams op 31 aug 2019 12:16

Dan zijn we er denk ook nog wel . Morgen gaat helaas niet lukken. Morgen fietstaxi voor waterpolo trainingsweekend

Zo heerlijk skidagje gehad met dochterlief …
ze wilde alle banen uitproberen , dus dat ook gedaan en natuurlijk met stokken. Ze gaat echt heel gecontroleerd naar beneden , vind ik best knap voor haar leeftijd . Ik heb paar kids gezien 🙈🙈🙈🙈. En dacht ouders waar zijn jullie.
Verder was het met vlagen druk. Tussen vijf en 6 zelfs bijna niemand .

En nu ligt ze uitgeteld op schoot in de trein .

*bericht bewerkt door miepmiep op 31 aug 2019 20:27

Begin je zo positief, leuk! Maar waarom dan toch even een sneer naar anderen, die (naar jouw mening althans) minder presteren dan je eigen dochter? Jammer hoor.

Edwin van Riel

Begin je zo positief, leuk! Maar waarom dan toch even een sneer naar anderen, die (naar jouw mening althans) minder presteren dan je eigen dochter? Jammer hoor.

evr66 op 1 sep 2019 07:05

Denk niet dat het om techniek vergelijking ging/gaat. Er waren wat jonge skiers die recht naar beneden aan het glijden waren zonder enige controle (achterop, in ploeg, heen en weer klapperend).

Daar had wel iemand (snowworld, of ouders) tegen mogen zeggen dat het ander moest.

Zo lees ik t ook. Zo maar eens even the curvs in de auto gooien en op naar Zoetermeer!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zo lees ik t ook. Zo maar eens even the curvs in de auto gooien en op naar Zoetermeer!

Roy83 op 1 sep 2019 07:58

Tot zo! :)

Nou omdat ik belachelijk vind dat ouders kinderen van 5 jaar alleen laten skien en totaal niet opletten op hun kroost. Kind die tussen de 2 sleepliften beginnen en daardoor bijna mijn kind meeneemt.
Die wel nestjes begint waar het hoort. En mijn kind van 4 het raar vond dat zij wel bochtjes moest draaien en niet van boven af 1 keer naar beneden mocht. Na uitleg begreep ze wel en vond ze de andere optie ook niet heel slim. Ik haar uit moest leggen dat ze haar handschoenen aan moest houden. Andere kids hoefde dat niet.
En er waren niet eens zoveel kids die aan vrij skien waren .
Misschien ben ik streng naar mijn kids toe als we aan skien of aan wandelen zijn in bergen. Maar als ze op een indoorbaan zijn , moeten zich het zelfde gedragen als ze dat in de bergen moeten doen .

Begin je zo positief, leuk! Maar waarom dan toch even een sneer naar anderen, die (naar jouw mening althans) minder presteren dan je eigen dochter? Jammer hoor.

evr66 op 1 sep 2019 07:05

Denk niet dat het om techniek vergelijking ging/gaat. Er waren wat jonge skiers die recht naar beneden aan het glijden waren zonder enige controle (achterop, in ploeg, heen en weer klapperend).

Daar had wel iemand (snowworld, of ouders) tegen mogen zeggen dat het ander moest.

Menn0 op 1 sep 2019 07:27

Helaas het aantal snowworld medewerkers was niet veel. Behalve paar leraren. Ze letten nergens op . Ook niet op mensen die geen handschoenen aanhadden .

Kijk, dat leest al weer heel anders ;). Tsja, ook in de bergen zie je genoeg idiote dingen gebeuren. Is in Snowworld helaas niet anders. Vraag me eigenlijk af of het wel toegestaan is kinderen van deze leeftijd zonder begeleiding de baan op te sturen? Kan me zo maar voorstellen dat Snowworld ook niet echt faciliteert als kinderopvang, buiten lessen en dergelijke.

Edwin van Riel

27.11 Volwassenen zijn verantwoordelijk voor voldoende begeleiding van door hen naar SnowWorld meegebrachte kinderen, met inachtneming
van het gestelde in artikel 27.1.
27.12 Het dragen van handschoenen op de piste is verplicht.

Tja. Vandaag ook weer een aantal mensen op piste 3 gezien die daar echt niet horen. Op zich zou het niet verkeerd zijn als de leraren daar iets meer op letten, maar ach. Hoogtepuntje wat dat betreft was wel iemand bij wie de ski uitging bij het in de lift stappen…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hoe bevielen de Curvs, @roy83?

Tja. Vandaag ook weer een aantal mensen op piste 3 gezien die daar echt niet horen. Op zich zou het niet verkeerd zijn als de leraren daar iets meer op letten, maar ach. Hoogtepuntje wat dat betreft was wel iemand bij wie de ski uitging bij het in de lift stappen…

Roy83 op 1 sep 2019 18:49

Maar wat is de norm voor piste 3
… de jongste van mij komt daar makkelijk en goede controle af. Maar ze gaat niet super snel.

Haha stond je zeker met een stok er achter te prikken 😛😜.

Nee nee ik deed niets (anders dan met open mond toekijken ;)). Snelheid gaat het niet om, maar controle. Je eerste dag op de ski zou je volgens mij moeten beperken tot piste 1, dat idee.

De curvs bevielen goed @drphil. Geen gemakkelijke ski, ik moest echt even wennen maar goede techniek wordt direct beloond in goede ski eigenschappen. Ondanks de 80mm vond ik hem goed draaibaar, korte bochten kan hij goed en lange bochten (uiteraard) ook. Zodra je echt wat nonchalanter skiet, wordt de ski wel snel onzekerder, je moet er echt wel bijblijven had ik het idee.

Ik kon, met mijn gebrekkige techniek, de radius in lange bochten prima aanpassen, ik vond de rebound nog wat beperkt (al kwam dat denk ik door de hal en de beperkte snelheid), want in de korte bochten was ie er zeker. Rustig skiën ging ook prima (itt de Deacon).

Uiteindelijk heb ik er heerlijk op geskied. Tjeerd (van skitraining.nl) vond eigenlijk dat ik deze moest nemen voor op de berg en nog een tweedehands setje slalomlatten voor in de hal :). Ik vond de 80mm niet voelbaar tov de deacons en vond de kantwissel tov de racetigers Sl ook prima. In de middag was de piste, mede dankzij Geri en zijn clubje en de raceklasjes, redelijk naar de kl*te maar daar had de ski (en ik dus ook) geen enkel probleem mee.

Heel, heel misschien probeer ik nog wat echt smallere latten, maar ik ben bang dat ik dan wel wat in de knoei kom met de slush en zachte sneeuw eigenschappen. Voor nu staat dit in ieder geval zeer, zeer hoog genoteerd.

Volgens mij is dit een goede ski voor mensen met een redelijke techniek (ik denk wel dat je mijn niveau wel minimaal moet hebben) die wat gewicht of kracht in meebrengen. Ski jezelf onzeker, dan wordt de ski dat per direct ook, dat is een van de (vele) grote verschillen met mijn oude XDrives.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Tja. Vandaag ook weer een aantal mensen op piste 3 gezien die daar echt niet horen. Op zich zou het niet verkeerd zijn als de leraren daar iets meer op letten, maar ach. Hoogtepuntje wat dat betreft was wel iemand bij wie de ski uitging bij het in de lift stappen…

Roy83 op 1 sep 2019 18:49

Van de meeste leraren heb ik daar ook geen hoge pet op. Gaan met een klasje met kinderen van een jaar of 5-6 naar baan 3 die niet zelfstandig in de lift kunnen en amper een bocht kunnen maken. Volgens mij staan er toch echt borden met daarop de vermelding dat baan 3 enkel voor gevorderden is.
En vroeger liep er nog wel eens iemand van snowworld op de baan om de boel een beetje in het gareel te houden maar helaas staan die liever met een man of 3 aan de balie van de verhuur te hangen.

Übung macht den meister!!!

Klinkt als een prima ski @Roy83😃
Mooi dat je er een fijne dag op hebt gehad☃️
Maar ga je nu de X-Drives als instap ski bestempelen😵🤔

LA NORMA😍☃️

Klinkt als een prima ski @Roy83😃
Mooi dat je er een fijne dag op hebt gehad☃️
Maar ga je nu de X-Drives als instap ski bestempelen😵🤔

Piefke op 1 sep 2019 22:20

Wou jij anders beweren dan?

Übung macht den meister!!!

Tja. Vandaag ook weer een aantal mensen op piste 3 gezien die daar echt niet horen. Op zich zou het niet verkeerd zijn als de leraren daar iets meer op letten, maar ach. Hoogtepuntje wat dat betreft was wel iemand bij wie de ski uitging bij het in de lift stappen…

Roy83 op 1 sep 2019 18:49

Van de meeste leraren heb ik daar ook geen hoge pet op. Gaan met een klasje met kinderen van een jaar of 5-6 naar baan 3 die niet zelfstandig in de lift kunnen en amper een bocht kunnen maken. Volgens mij staan er toch echt borden met daarop de vermelding dat baan 3 enkel voor gevorderden is.
En vroeger liep er nog wel eens iemand van snowworld op de baan om de boel een beetje in het gareel te houden maar helaas staan die liever met een man of 3 aan de balie van de verhuur te hangen.

RFKANGOO op 1 sep 2019 22:20

Je mag ze zelf ook wegsturen hoor, als iedereen alleen maar van alles vindt en hier zijn beklag gaat lopen te doen gaat er niks veranderen in deze. Het is beter die mensen er op aan te spreken en te laten inzien dat baan 3 niet brengt wat ze denken, ja er zijn er die dan alsnog niet willen luisteren… Maar dan kan je altijd het personeel erop aanspreken.☃️

LA NORMA😍☃️

Klinkt als een prima ski @Roy83😃

Mooi dat je er een fijne dag op hebt gehad☃️
Maar ga je nu de X-Drives als instap ski bestempelen😵🤔

Piefke op 1 sep 2019 22:20

Wou jij anders beweren dan?

RFKANGOO op 1 sep 2019 22:21

Klinkt als een prima ski @Roy83😃

Mooi dat je er een fijne dag op hebt gehad☃️
Maar ga je nu de X-Drives als instap ski bestempelen😵🤔

Piefke op 1 sep 2019 22:20

Wou jij anders beweren dan?

RFKANGOO op 1 sep 2019 22:21

Volgende x mag jij er een rondje op, nemen we de proef op de som🤗

LA NORMA😍☃️

Klinkt als een prima ski @Roy83😃

Mooi dat je er een fijne dag op hebt gehad☃️
Maar ga je nu de X-Drives als instap ski bestempelen😵🤔

Piefke op 1 sep 2019 22:20

Wou jij anders beweren dan?

RFKANGOO op 1 sep 2019 22:21

Klinkt als een prima ski @Roy83😃

Mooi dat je er een fijne dag op hebt gehad☃️
Maar ga je nu de X-Drives als instap ski bestempelen😵🤔

Piefke op 1 sep 2019 22:20

Wou jij anders beweren dan?

RFKANGOO op 1 sep 2019 22:21

Volgende x mag jij er een rondje op, nemen we de proef op de som🤗

Piefke op 1 sep 2019 22:25

Sorry, ik ben helaas geen beginner meer. Zou dan eerder een herintreder zijn. En ik weet niet of die klapperlatten van jou daar zo geschikt voor zijn.

Übung macht den meister!!!

Tja. Vandaag ook weer een aantal mensen op piste 3 gezien die daar echt niet horen. Op zich zou het niet verkeerd zijn als de leraren daar iets meer op letten, maar ach. Hoogtepuntje wat dat betreft was wel iemand bij wie de ski uitging bij het in de lift stappen…

Roy83 op 1 sep 2019 18:49

Van de meeste leraren heb ik daar ook geen hoge pet op. Gaan met een klasje met kinderen van een jaar of 5-6 naar baan 3 die niet zelfstandig in de lift kunnen en amper een bocht kunnen maken. Volgens mij staan er toch echt borden met daarop de vermelding dat baan 3 enkel voor gevorderden is.
En vroeger liep er nog wel eens iemand van snowworld op de baan om de boel een beetje in het gareel te houden maar helaas staan die liever met een man of 3 aan de balie van de verhuur te hangen.

RFKANGOO op 1 sep 2019 22:20

Je mag ze zelf ook wegsturen hoor, als iedereen alleen maar van alles vindt en hier zijn beklag gaat lopen te doen gaat er niks veranderen in deze. Het is beter die mensen er op aan te spreken en te laten inzien dat baan 3 niet brengt wat ze denken, ja er zijn er die dan alsnog niet willen luisteren… Maar dan kan je altijd het personeel erop aanspreken.☃️

Piefke op 1 sep 2019 22:24

Soms word er wel eens wat van gezegd maar dan staan ze je schaapachtig aan te kijken en vragen waar ik me mee bemoei.

Übung macht den meister!!!

Haha zelfstandig op de liften op baan 3 🤣😀😀😀🙈. Ik zie mijn oudste nog vliegen bij beide liften . Heb dit mijn jongste maar even bespaard . En samen gegaan. Aangezien ze min.8 kilo lichter is dan mijn oudste . ( beide licht gewichtjes ) .

*bericht bewerkt door miepmiep op 01 sep 2019 22:42

Klinkt als een prima ski @Roy83😃

Mooi dat je er een fijne dag op hebt gehad☃️
Maar ga je nu de X-Drives als instap ski bestempelen😵🤔

Piefke op 1 sep 2019 22:20

Wou jij anders beweren dan?

RFKANGOO op 1 sep 2019 22:21

Klinkt als een prima ski @Roy83😃

Mooi dat je er een fijne dag op hebt gehad☃️
Maar ga je nu de X-Drives als instap ski bestempelen😵🤔

Piefke op 1 sep 2019 22:20

Wou jij anders beweren dan?

RFKANGOO op 1 sep 2019 22:21

Volgende x mag jij er een rondje op, nemen we de proef op de som🤗

Piefke op 1 sep 2019 22:25

Sorry, ik ben helaas geen beginner meer. Zou dan eerder een herintreder zijn. En ik weet niet of die klapperlatten van jou daar zo geschikt voor zijn.

RFKANGOO op 1 sep 2019 22:31

LuL er niet omheen kerel🤦‍♂️ maar laat maar zien als herintreder, dan moet het zeker een makkie zijn🤗

*bericht bewerkt door Piefke op 01 sep 2019 22:46

LA NORMA😍☃️

Klinkt als een prima ski @Roy83😃
Mooi dat je er een fijne dag op hebt gehad☃️
Maar ga je nu de X-Drives als instap ski bestempelen😵🤔

Piefke op 1 sep 2019 22:20

nee geen instap ski, maar wel een ski die veel en snel vertrouwen geeft :).

De Curv GT is inderdaad een prima ski, maar ik twijfel wel. Met mijn techniek heeft ie wel echt continu volledige aandacht nodig en is de vraag of ik hem echt optimaal benut. Maar qua eigenschappen echt een fijne ski!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Piefke Die x-drives zijn maar tamme latjes ;)

Plaats een reactie