Skivakantie 2017/2018

Hallo allen,

Wij een groep van 7 man zijn op zoek naar een mooie skivakantie voor in de eerste week van de kerstvakantie in oostenrijk.
Heeft er iemand tips?? de volgende vereisten vinden wij wel belangrijk:

  • ligt in oostenrijk
  • skigebied 100km plus
  • sneeuwzeker in eind december
  • aprés-ski redelijk uitbundig
  • prijs maximaal 600euro inclusief skipas
  • liever niet super ver uit het centrum

we zoeken ons momenteel zelf best suf maar misschien heeft iemand informatie die wij zo niet kunnen vinden?:D Alle tips zijn welkom!!

Alvast bedankt!!

Ik denk dat de combinatie van al je eisen (op de eerste na) een redelijke onmogelijke combi zijn voor die periode. De sneeuwzekere gebieden die groot zijn én wat uitbundige après-ski hebben (ik denk aan Ischgl, Sölden, Obertauern) zijn in het laagseizoen al niet goedkoop, laat staan in de Kerstvakantie. In oorden als Obergurgl - waar qua après-ski niet zo veel te beleven valt geloof ik - ben je voor die prijs ook niet klaar denk ik. Een dorpje verderop misschien, maar ja…

Oorden als St. Anton am Arlberg noem ik even niet bijster sneeuwzeker, want grotendeels afhankelijk van natuursneeuw (en twee jaar geleden bijvoorbeeld een drama).

Ik zie net als Gijs ook dat je je suf zal zoeken voor die prijs met deze eisen.
Ischgl is sowieso te duur, Sölden ook niet voor minder dan 700 euro. Gebieden die behoorlijk kunstsneeuw kunnen maken zoals Kirchberg/Kitzbühel en Saalbach-Hinterglemm zijn alleen ruim buiten de après-ski hotspots te betalen. Gerlos of Mayrhofen is ook niet geweldig rond die periode.
Enige optie is om dan een eindje buiten het gebied te gaan zitten en de taxi terug van de apres-ski te pakken. Vaak kun je met de bus wel heen. In dat geval zit je in mijn ogen in Sölden het beste dan. Niet geweldig groot maar voldoende hoog om een goed aanbod te hebben dan.

Ik heb gekeken en het jaar hiervoor en daarvoor hebben wij 2 maanden later geboekt. Toen zaten we in mayrhofen en zell am se voor500 euro max… zijn we nu misschien nog te vroeg @GiGi ?

Het volledige aanbod komt pas tegen september online, maar familieweken als deze worden altijd al vroeg vastgelegd. Nu geldt wel dat de kerstweek minder populair aan het worden is door de tegenvallende winterstarts afgelopen jaren. Dus er liggen nog kansen. Grotere huizen/appartementen zijn nu eenmaal populair, maar wel lager in aanbod.
Zell am See was zo ongeveer de meest betaalbare keuze die ik langs zag komen idd, maar ik kan me voorstellen dat je hier op uitgekeken bent. Probleem is gewoon dat je in veel gebieden rond die tijd nog lang niet het volledige piste-aanbod hebt, en je 100km+ eis dan erg moeilijk in te vullen wordt.

Met jouw eisen zou ik toch trachten te zoeken in Ischgl en omgeving, de vorige 2 tot 3 seizoenen was kerst een redelijke ramp. Galtur en Mathon kunnen in je budget passen, je moet dan wel de skibus op. Tenzij je misschien toch voor Italië gaat… Livigno? Veel goeie 3 sterren hotels, Hotel Le Alpi bijvoorbeeld zit in je budget denk ik.

Volgens sfl.at heeft Haus Brunnacker in Fiss nog een appartement vrij voor die week met 3 slaapkamers. Dik 2400 euro, dus past mooi binnen jullie budget. Apres ski is OK na het skiën, verder voldoet het aan al jullie wensen.

Als je 100 euro pp meer wilt uitgeven zit je voor ruim 3200 in apart Mia in Serfaus. Dat voldoet aan al je wensen

Plaats een reactie