Het Dolomiti Superski Topic

Rifugio Laresei! Super lekker eten daar. Heb er 2 nachten geslapen op een huttentocht.

Oh pardon haha, had Carezza en Latemar door elkaar gehaald. Ik zit er zelf ook begin januari dus wellicht komt je tip over PSP te laat, maar dan kunnen andere mensen er wel wat mee! Dank voor nu in elk geval. Zal zelf ook wat tips en bevindingen hier neerzetten als ik er geweest ben.
@MrSki Dank!

*bericht bewerkt door Quick op 08 dec 2017 23:33

Mr. Slow

Rifugio Laresei! Super lekker eten daar. Heb er 2 nachten geslapen op een huttentocht.

MrSKi op 8 dec 2017 23:17

Thanks !! Zitten een paar km van de Laresei lift.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 09 dec 2017 10:20

May the ski force be with you !!

@DSvier Excuus voor de late reactie, maar die is er inderdaad! Kijk even op de gebiedspagina van Carezza Ski hier op de site of op https://www.wintersport.nl/videos/land/italie

Die hut die ze daar noemen ook een aanradert dan? En iemand bij Passo San Pellegrino geweest en een mooi hutje getroffen met lekker eten?

Quick op 8 dec 2017 19:06

Zie mijn bericht van 6-12 over Laurin’s Lounge.

In januari heb ik een hotel bij Passo San Pellegrino. Als ik dan wat tegen komt wat het vermelden waard is meld ik mij.

DSvier op 8 dec 2017 23:12

Meld je sowieso maar even, ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met het gebied ;)

Ik ben nog nooit naar de Dolomieten geweest maar als ik naar die beelden kijk heb ik steevast het gevoel dat alle pistes vrij vlak zijn. Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn maar gemiddeld lijken mij de pistes daar niet uitdagend tot zeer vlak.

Ik ben nog nooit naar de Dolomieten geweest maar als ik naar die beelden kijk heb ik steevast het gevoel dat alle pistes vrij vlak zijn. Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn maar gemiddeld lijken mij de pistes daar niet uitdagend tot zeer vlak.

Kasper op 9 dec 2017 23:13

Ik zou er ook zeker niet naar toe gaan als ik jou was. 😆

Ik ben nog nooit naar de Dolomieten geweest maar als ik naar die beelden kijk heb ik steevast het gevoel dat alle pistes vrij vlak zijn. Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn maar gemiddeld lijken mij de pistes daar niet uitdagend tot zeer vlak.

Kasper op 9 dec 2017 23:13

Dat exact! En het is echt heel ver rijden. Ik ben er een paar x geweest, helemaal bagger

Ik ben nog nooit naar de Dolomieten geweest maar als ik naar die beelden kijk heb ik steevast het gevoel dat alle pistes vrij vlak zijn. Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn maar gemiddeld lijken mij de pistes daar niet uitdagend tot zeer vlak.

Kasper op 9 dec 2017 23:13

Ze prepareren daar inderdaad de pistes.

Geen uitdaging daar

May the ski force be with you !!

Ik zou er niet heen gaan. Dat geldt voor iedereen trouwens, niet alleen voor gevorderde wintersporters.

Wow wat ben ik veel met jullie belachelijke en ondertussen afgezaagde reacties. Ik stel een serieuze vraag, dan verwacht ik een serieus antwoord terug.
Ik weet ook wel dat zo een groot gebied als dit uitdagende pistes bevat, maar ik ben niet de persoon die eerst 5 makkelijke blauwe af wil om dan eens een goed lopende rode af te skiën.

Dus; is er wel iemand die een serieus antwoord kan geven? :)

Niemand had door dat je een vraag stelde, denk ik. En je tekst teruglezende… er staat ook geen vraag. Dus je kan wel pissig worden op ons, maar dat lijkt me niet helemaal gerechtvaardigd.

*bericht bewerkt door GiGi op 10 dec 2017 11:37

Ik ben in de eerste plaats geen pissig persoon, mijn bericht insinueerde een duidelijke vraag. Het zinnetje “ik zou niet naar de Dolomieten gaan hoor want dan wordt het veel te druk en kunnen wij niet meer rustig genieten van de geniale omgeving” is iedereen ondertussen (gok ik) wel beu gehoord. Na de eerste 20x dit gehoord te hebben hoorde je mij niet klagen, na de 250ste keer (niet overdreven) misschien lichtjes.
Jij als kenner zou me dus zeker moeten kunnen helpen bij mijn vraag, bij deze?

Alvast bedankt!

Je stelt geen vraag en je komt tot je eigen conclusie dat alles Steenvast vlak is.

De Dolomieten zijn vooral voor het maken van tochten over prima weinig uitdagende pistes verloopt. Het landschap en culinaire aspecten horen vooral bij de Dolomieten.

May the ski force be with you !!

Je stelt geen vraag en je komt tot je eigen conclusie dat alles Steenvast vlak is.

De Dolomieten zijn vooral voor het maken van tochten over prima weinig uitdagende pistes verloopt. Het landschap en culinaire aspecten horen vooral bij de Dolomieten.

CJAHulskamp op 10 dec 2017 11:47

Ik ben er nog nooit geweest dus ik maak geen conclusie, vanuit de impressies die ik bekeken heb, heb ik een gevoel gevormd. Toch bedankt voor het antwoord, meer had ik niet nodig.

*bericht bewerkt door Kasper op 10 dec 2017 12:01

Hoe vaker ik lees dat ik er zeker niet naartoe moet gaan. Hoe meer zin ik krijg in mijn (eerste) trip naar Alta Badia in Januari 😁. “Het landschap en de culinaire aspecten horen vooral bij de Dolomieten” spreekt me ook zeker aan!

En de vraag van Kasper had ik in eerste instantie ook niet begrepen. Maar volgens is er nu een antwoord.

Bergen + Sneeuw = ❤

Wow wat ben ik veel met jullie belachelijke en ondertussen afgezaagde reacties. Ik stel een serieuze vraag, dan verwacht ik een serieus antwoord terug.
Ik weet ook wel dat zo een groot gebied als dit uitdagende pistes bevat, maar ik ben niet de persoon die eerst 5 makkelijke blauwe af wil om dan eens een goed lopende rode af te skiën.

Dus; is er wel iemand die een serieus antwoord kan geven? :)

Kasper op 10 dec 2017 11:35

Als niemand een serieuze vraag leest in jouw post is het misschien wel verleidelijk om te denken dat de hele wereld gek is behalve jij, maar dat is natuurlijk zelden echt het geval.

De dolomieten hebben voor ieder wat wils. Alleen Alta Badia kent veel blauw, maar ook daar kun je prima een leuke route vinden en ze hebben daar ook Gran Risa, wat pittig genoeg is voor eenieder.

Wow wat ben ik veel met jullie belachelijke en ondertussen afgezaagde reacties. Ik stel een serieuze vraag, dan verwacht ik een serieus antwoord terug.

Ik weet ook wel dat zo een groot gebied als dit uitdagende pistes bevat, maar ik ben niet de persoon die eerst 5 makkelijke blauwe af wil om dan eens een goed lopende rode af te skiën.

Dus; is er wel iemand die een serieus antwoord kan geven? :)

Kasper op 10 dec 2017 11:35

Als niemand een serieuze vraag leest in jouw post is het misschien wel verleidelijk om te denken dat de hele wereld gek is behalve jij, maar dat is natuurlijk zelden echt het geval.

De dolomieten hebben voor ieder wat wils. Alleen Alta Badia kent veel blauw, maar ook daar kun je prima een leuke route vinden en ze hebben daar ook Gran Risa, wat pittig genoeg is voor eenieder.

DSvier op 10 dec 2017 14:54

De Gran Risa is de steilste wereldbekerafdaling en was de favoriet van Alberto Tomba. 😆

*bericht bewerkt door Noblesse op 10 dec 2017 15:32

Wow wat ben ik veel met jullie belachelijke en ondertussen afgezaagde reacties. Ik stel een serieuze vraag, dan verwacht ik een serieus antwoord terug.

Ik weet ook wel dat zo een groot gebied als dit uitdagende pistes bevat, maar ik ben niet de persoon die eerst 5 makkelijke blauwe af wil om dan eens een goed lopende rode af te skiën.

Dus; is er wel iemand die een serieus antwoord kan geven? :)

Kasper op 10 dec 2017 11:35

Als niemand een serieuze vraag leest in jouw post is het misschien wel verleidelijk om te denken dat de hele wereld gek is behalve jij, maar dat is natuurlijk zelden echt het geval.

De dolomieten hebben voor ieder wat wils. Alleen Alta Badia kent veel blauw, maar ook daar kun je prima een leuke route vinden en ze hebben daar ook Gran Risa, wat pittig genoeg is voor eenieder.

DSvier op 10 dec 2017 14:54

De Gran Risa is de steilste wereldbekerafdaling en was de favoriet van Alberto Tomba. 😆

Noblesse op 10 dec 2017 15:31

Komend weekend is het circus er weer!

Kijktip!

Ik ben nog nooit naar de Dolomieten geweest maar als ik naar die beelden kijk heb ik steevast het gevoel dat alle pistes vrij vlak zijn. Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn maar gemiddeld lijken mij de pistes daar niet uitdagend tot zeer vlak.

Kasper op 9 dec 2017 23:13

Ik heb vanmorgen nog even de Saslong geïnspecteerd en je hebt gelijk. Die noemen ze rood, zou in Oostenrijk blauw zijn en in Frankrijk hoogstens groen. Zelfs de cracks doen er bijna 2 minuten over om beneden te komen (ook dit weekend, twee kijktips dus). En dat noemt de Fis dan downhill. Ik denk ook dat al die liefhebbers hier stiekem op leeftijd zijn en van terrasje naar terrasje naar wedeln. Je ziet in de Dolomieten ook bijna geen snowboarders. Dat is omdat ze de hele tijd moeten steppen. Die weten wel beter.

Op 't alpinforum zijn al een aantal topics te vinden van met name Kronplatz en Altabadia…erg mooi! Zijn er al mensen van hier ter plekke die eens wat livereports kunnen doen?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83 In Selva was het vandaag bewolkt zonder neerslag. Gister is er zo’n 25cm sneeuw gevallen op de berg, in t dorp regen. Voor iedereen die zich zorgen maakt voor de kerst: er ligt genoeg, alles is nu al operationeel. Sellarondje beide kanten op open. Alleen met harde wind dicht. Pistes heel afwisselend. Van (losse) sneeuw tot echt knalhard. Misschien nog maar even laten slijpen? Erg leuk nu is dat je in de Ciampinoi-lift zomaar tussen de FIS-mannen kunt zitten. Gister een Italiaanse coach die Innerhofer tipt voor de OS en bij Peter Fill hoofd schudde (zenuwen/nietgoedinzijnvel). Vandaag een debutant: start zaterdag zijn allereerste FIS-downhill. Start als allerlaatste…

null

@Roy83 In Selva was het vandaag bewolkt zonder neerslag. Gister is er zo’n 25cm sneeuw gevallen op de berg, in t dorp regen. Voor iedereen die zich zorgen maakt voor de kerst: er ligt genoeg, alles is nu al operationeel. Sellarondje beide kanten op open. Alleen met harde wind dicht. Pistes heel afwisselend. Van (losse) sneeuw tot echt knalhard. Misschien nog maar even laten slijpen? Erg leuk nu is dat je in de Ciampinoi-lift zomaar tussen de FIS-mannen kunt zitten. Gister een Italiaanse coach die Innerhofer tipt voor de OS en bij Peter Fill hoofd schudde (zenuwen/nietgoedinzijnvel). Vandaag een debutant: start zaterdag zijn allereerste FIS-downhill. Start als allerlaatste…

null

Sndr op 12 dec 2017 18:39

Hoe is de sneeuwkwaliteit op dit moment? Zitten er ijsplaten tussen?

Ondanks eigenlijk plannen om ergens anders te gaan skiën toch te enthousiast geworden, niet in de laatste plaats door dit topic, en geboekt in IT. Mooie agriturismo tussen La Villa en Kronplatz 👍

Ik overweeg om alvast een digitaal vignet te kopen voor Oostenrijk, dan kan ik namelijk ook direct de streckenmaut voor de Brenner Autobahn toevoegen en - zo lees ik - door de videomaut ipv bij het tolpoortje moeten stoppen. Klinkt relaxed!

Kijkende naar mijn route vanuit Groningen richting Alta Badia, dan heb ik voor de Brenner Autobahn extra tol nodig. Want de andere optie voor Streckenmaut Tauerntunnel laat ik als het goed is behoorlijk rechts van mij liggen.

Vergeet ik dan nog wat? Anderen dit ook al gedaan?

Bergen + Sneeuw = ❤

Nog nooit gedaan. Wij kopen meestal een vignet bij een tankstation. En de Brenner doen we meestal met Creditcard.

Videomaut voor de Brenner is inderdaad ideaal. Maar de Italiaanse A22 is ook een tolweg en daar moet je (volgens mij) gewoon langs het hokje.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Doe al een paar jaar VideoMaut voor de Brennerpas. Je betaald voor eenmaal het traject. Dus voor retour 2keer aanschaffen. Nu kun je meteen ook het TolVignet digitaal aanschaffen samen met de Brennerpas.
Voor de Italiaanse tolweg moet je Idd nog langs het hokje. VideoMaut ingang zit uiterst links bij de tol ingang.

Edit: VideoMaut werkt snel en goed.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 14 dec 2017 12:27

May the ski force be with you !!

Is dat werkelijk een voordeel tov het aftikken met creditcard? Kan me in hoogseizoen nog voorstellen dat het tijdwinst oplevert maar half januari?

Ik heb er wel eens op een vrijdag avond voor de carnavalsvakantie in de file gestaan… zeker aan te raden de videomaut. en mocht je kenteken ondergesneeuwd zijn krijg je altijd nog een bewijs en kun je die afgeven en dan gaan de poortjes ook open. geen geneuzel meer met al dat kleingeld… en richting de dolomieten staan ze maar 2X, 1X in sterzing en de volgende bij de afslag waar je naar toe moet. meestal kan het daar voor de vakantie erg druk zijn.

Plaats een reactie