Goodyear Ultragrip winterbanden 185/65R14 op stalen velgen

Ik heb mijn banden nu op 2.9 staan, conforn het boekje voor hoge snelheden. Normaal is 2.5 volgens het boekje. Het lijkt me toch sterk dat mijn remweg dan opeens flink toeneemt.

DrPhil op 10 nov 2017 21:53

Ik weet niet wat voor auto jij rijdt, wat voor banden, welke maat en in wat voor omstandigheden, dus hoe zou ik daar iets zinnigs over moeten kunnen zeggen?

[quote]@dsvier:

Misschien niet leuk voor de verkoper die op 150 euro gerekend had (nieuwwaarde 225, dus wat ambitieus), maar beter een teleurstelling van 150 euro dan een vakantie naar de klote omdat je achterop een voorligger klapt.

DSvier op 10 nov 2017 20:28

Maak je om mij geen zorgen hoor…de nieuwwaarde van de set was 300 euro, een verkoopbedrag tussen de 100 en 150 euro leek mij vrij redelijk gezien de (optische) staat van de banden.
De discussie over de leeftijd vind ik niet zo transparant. Leveranciers, ANWB en soortgelijke instanties zijn minder stellig over de veilige levensduur dan een aantal van de reageerders bij deze post. Ik heb er te weinig verstand van om hier iets zinnigs over te zeggen to be honest. Anyway, mijn vertrouwen op een deal via dit forum is nihil dus wat mij betreft laten we het erbij. @Rogier wil je er een slotje op gooien?

Op de piste komt mijn 9 tot 5 mentaliteit wel tot zijn recht!

Plaats een reactie