1e keer wintersport een feit @ ortisei

Hallo allen!

Sinds ik vorig jaar voor het eerst in een skihal ben geweest en daar op een snowboard heb gestaan, is eindelijk de eerste wintersport vakantie een feit! Ik ben heel enthousiast want eigenlijk wilde m’n vriend en ik vorig jaar al gaan maar dat is niet meer door gegaan.

Nu gaan we begin februari 10 dagen naar ortisei. M’n vriend ging vroeger met zijn ouders en broers regelmatig op wintersport naar splidl of myln (ofzoiets, Tsjechië). Hij kan best goed snowboarden, maar hij zegt zelf dat de skigebieden waar hij is geweest vrij klein waren en dat de Alpen toch ook voor hem wel andere koek zal zijn.

We zitten dus in Ortisei, ik zag dat er vanaf daar twee liften gaan naar twee skigebieden die allebei o.a. geschikt zijn voor beginners, zeker de Seiser alm. We hebben een dolomiti superski pas dus ik denk dat we ook wel in Val Gardena zullen gaan kijken. Je schijnt daar tochten te kunnen maken en de Sella ronda te kunnen doen. Geen idee of dat geschikt is voor een eerste keer wintersport?

Zelf ben ik sinds vorig jaar nog een aantal keren in de skihal geweest en dan probeer ik door YouTube filmpjes steeds wat meer te leren. Ik ben nu zo ver dat ik best “hard” de heuvel af kan snowboarden in zo’n vallend blad. Bochten lukt me een beetje half half, maar toe side vind ik moeilijk en dan ben ik al een aantal keren flink op m’n stuitje gevallen. Iemand tips voor een stuit beschermer o.i.d. ? Doet zeer! Wat zijn jullie ervaringen met vallen? Ik wil in ieder geval wel een helm huren. En sowieso wil ik daar lessen gaan nemen. Weet alleen nog niet hoe veel. Zat te twijfelen om hier in NL lessen te nemen in de skihal, maar ik denk dat ik er meer aan heb om het ter plekke te doen. Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb heel veel zin in februari en ben heel enthousiast. Ik vind het namelijk in de skihal al top laat staan in Italie! M’n vriend waarschuwde wel: hij zei je zal best een paar keer flink vallen waardoor je het misschien even wat minder leuk vindt, datzelfde geldt voor als het sneeuwstorm en je het heel koud krijgt. Daar zal hij misschien wel gelijk in hebben maar wat mij betreft mag het de pret niet drukken! Het schijnt erg mooi te zijn dus ik ben benieuwd. Wat zijn jullie ervaringen met Ortisei en de skigebieden daar?

Haha, je had beter eerst een ander gebied kunnen pakken. Alles hierna valt al snel tegen. 😉

Ik zou hier alvast zo veel mogelijk lessen, des te minder sta je daar op de babypiste.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Volgens mij geen verkeerd gebied uitgezocht voor een eerste keer wintersport. Begin lekker op de Seiseralm op de wat makkelijkere pistes daar met je vriend, en neem zo nodig inderdaad ter plaatse wat lesjes. Dat kan ook in Nederland, maar inderdaad niet te vergelijken met de Alpen. Hoewel je in NL indoor best wel wat bij kunt leren van een leraar. Zou dat ook gewoon doen, desnoods voor een dag of twee en kijken hoe dat bevalt. Als je de basics een beetje doorhebt is het gewoon een kwestie van oefenen.

Mr. Slow

Ik zou, zeker als je dat leuk vindt, lessen nemen in de hal. Precies wat hierboven staat, dan kom je met les ter plekke (zou ik ook doen) tenminste echt in het gebied, en dat is veel leuker dan 3 dagen de kinderweide.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zorg in ieder geval dat je in de hal met de bochten beide kanten op goed bekend bent door het nemen van lessen hier. Dan kun je daar inderdaad lessen nemen om het gebied door te gaan. De eerste keer op een echt berg is toch wel even wat anders.

Kijk voor bescherming voor je stuitje voor een crashpant, maar ook knie beschermers kunnen prettig zijn (kunnen gewoon van die goedkope volleybal dingen zijn).

@dpvb02 Zelf zou ik als boarder adviseren om in Nederland les te nemen op een rollerbaan. Het nadeel van een Rollerbaan is dat het ieder klein foutje (soms letterlijk) keihard afstraft, het voordeel is dat je heel direct en heel snel aan je techniek werkt. De eerste lessen zal je voornamelijk je vasthouden aan de balk boven de baan zodat je al vasthouden goed kan leren je eerste goede bochten te draaien en zodra ja wat verder bent zal je het steeds meer los doen. Mocht je daarna in de echte sneeuw staan zal je merken dat dat een stuk makkelijker is en dat je best makkelijk aan het boarden bent. Ook kan je door de spiegel voor je precies zien wat je doet en dat maakt het een stuk makkelijker om de aanwijzingen van de leraar over te nemen. Volgens mij heeft @Userd afgelopen jaar ook op deze manier leren boarden.

Born to Ride

Ik heb nog een crashpant die ik toch niet gebruik. Het is wel een maat L. Het is deze:
https://ski-shop.ch/zandona/zandona-crash-pant-short…
Ik heb m exact 1x aangehad. Bied maar iets als je interesse hebt.

Tips qua boarden: Voor beginnende snowboarders is starten op de Seiseralm vanaf Ortisei niet ideaal. Een ietwat lastiger pad om te beginnen, en de weg terug naar de lift is ook een crime. Ga lekker naar St. Christina en begin op de Monte Pana. Of de oefenhellingen in Selva.
De Col Raiser is als je iets vertrouwder bent wel een uitstekende oefenberg. Het Secada gedeelte heeft een brede afdaling, maar zeker bovenin wel behoorlijk wat helling.
Beste is om je door een lokale leraar rond te laten leiden. Die weten de beste plekjes en kunnen je het vlotste de juiste techniek aanleren (niet iedereen, maar de meesten weten wat ze doen gelukkig).

Thanks voor de tips iedereen.
@Matthias123 Thanks voor de tip over de rollerbaan. Ik heb het topic van @Userd even gelezen. En heb even op YouTube filmpjes van een rollerbaan gecheckt want had er nog nooit van gehoord. Ik zie dat iedereen een wisselende mening heeft erover. Maar je gaat ook op zo’n rollerbaan hard op je plaat denk ik? Ik zou het weleens willen proberen, is het wat kan ik een paar lessen nemen en is het niks kan ik verder leren in de skihal. Maar ik woon in Zeeland nabij Terneuzen, geen idee of er zo’n rollerbaan in de buurt is. Ik betwijfel het er is maar weinig ‘in de buurt’ vanaf hier 😉

Crashpant ziet er echt fijn uit! Ga ik zeker aanschaffen. Maar L zakt sowieso van m’n kont @DrPhil 😂 Ik heb ook motorkleding en denk dat ik m’n textiele motorbroek eens ga proberen tijdens snowboarden in de hal, daar zit ook kniebescherming etc in.

En thanks @Bennie over de piste tips. Die moet ik echt ff checken op de kaart. Had juist het idee dat seiser alm ideaal zou zijn! Heb al eens gekeken naar die kaart en ben gelijk bang dat ik verdwaal maar hopelijk zullen er daar wel borden staan 😁

@dpvb02 ik kom zelf uit Oostkapelle en de dichtsbijzijnde is in Bergen op Zoom, ik weet niet of je regelmatig aan deze kant van de Schelde moet zijn, maar dan is het best makkelijk bereikbaar. Het zit op ong 300m van het station, dus zelfs met het OV is het erg goed te doen.

Mocht je elders in Nederland zijn dan heb je hier de complete lijst van alle indoor banen, borstel banen en rollerbanen:
http://www.plandespistes.nl/index.php/8-ski/3-skibanen-in-ne…

Born to Ride

Als het door het lessen eenmaal lekker loopt zou ik zeker de Sella Ronda proberen. Het is waarschijnlijk wel handig eerst de auto / skibus naar Wolkenstein (Selva) te nemen, vandaaruit heb je directe aansluiting.

Allereerst: super om te horen dat je zo enthousiast bent over wintersporten. het werkt aanstekelijk en ik krijg ook meteen zin om te gaan.

Wat betreft lessen. Zeker in het begin is het nuttig om de juiste basistechnieken aan te leren. Hier kan je al mee beginnen in nederland, zowel op een indoorbaan, een borstelbaan of zoals @matthias123 al zegt op een rollerbaan. Smaken verschillen. Ikzelf heb de basics op een borstelbaan in Nederland geleerd en in de sneeuw bleek het makkelijker te zijn.

Door de juiste basics aan te leren sta je uiteindelijk in de Alpen met meer vertrouwn op je board en zal je sneller leren. Juist daar kunnen lessen nog effectiever zijn en zal je met de juiste instructies ook al enkele tochtjes kunnen maken.

Wat betreft vallen. In mijn beleving ontkom je er niet aan. Ik ben tijdens het leren vrij vaak, af en toe ook vrij hard, gevallen. Laat dit je lach op je gezicht niet wegnemen. Leer op de juiste manier vallen. Probeer als je valt deze op de goede manier te breken en als je valt maak je dan klein, dan val je minder hard doordat je lager zit (dit vereist wel een vrij snelle reactie).

Geniet van je eerste keer wintersport!

Mijn topic heb je al gevonden dus ;)
Ik zou wel niet teveel zelf aanklooien en eerst de basis even goed aanleren, als je jezelf nu verkeerde dingen aanleert is het een stuk moeilijker om dat af te moeten leren. Heb je die basis dan kan je meters gaan maken.
Wat ik prettig vind aan zo’n band is dat je het goed of niet doet, smokkelen gaat niet. Dat houdt in dat je in het begin vaak en soms goed op je bek gaat, dat weet men ook en daar wordt dus ook veel aandacht aan besteed. Na een paar lessen valt het vallen wel mee en begint het boarden zowaar ergens op te lijken. Sneeuw is daarna een stuk eenvoudiger en vergevingsgezinder en je bent daadwerkelijk in staat om zelfstandig op de eenvoudige pistes te boarden. Ga ook eens naar bijv Landgraaf om het uitstappen van een lift te oefenen en het gebruik van een sleepliftje, zeker het uitstappen is de eerste paar keer nog wel een dingetje.

Hoi @dpvb02! Wat leuk dat je zo enthousiast bent over wintersport en snowboarden!

Volg de tips van iedereen hierboven. Ik zou ook echt lessen gaan nemen in Nederland - maar zeker ook in het skigebied: neem gewoon 5 dagen les. Daar heb je alle opvolgende wintersporten heel veel plezier van! En hoe meer je al qua techniek al onder de knie hebt door de lessen in Nederland, hoe minder je op een babyweide hoeft te oefenen in het skigebied.

Wat betreft het snowboarden van de Sella Ronda, ik ben er nog nooit geweest (dit jaar voor het eerst naar Dolomieten), maar het lijkt mij een behoorlijke opgave voor een eerste keer. Maar misschien heb je het snowboarden snel en goed onder de knie en kun je deze wel voltooien. Het zou echter jammer zijn als je er op de helft van de ronde achter komt dat je dan het toch niet meer lekker gaat en je op je tandvlees het laatste stuk moet boarden. Overleg het even met je snowboard leraar ter plekke, als je dat graag wil doen, die kan je het beste adviseren.

Wat betreft crashpants, die kunnen het vallen inderdaad wel wat verzachten, maar als je hard valt, dan voel je dat nog steeds. Ik was zelf ook blij met (softe) kniebeschermers. Ook omdat je bij lessen toch regelmatig op je knieen zit.

Mijn eerste snowboard week vond ik best pittig, maar was wel meteen verslaafd aan wintersport. De tweede week wintersport ging al erg lekker en halverwege die tweede week voelde het zo’n beetje als fietsen.

Ik wens je alvast heel veel plezier, voorpret en succes met lessen!

*bericht bewerkt door Nelis op 14 nov 2017 08:52

Bergen + Sneeuw = ❤

Mijn moeder had een veel te grote onderbroek gekocht en schuimrubber er ingemaakt. dit werkte wel goed als bescherming. oke val je echt op een hard stuk voel je wel , maar een stuk minder

lessen in nederland is altijd leuk als voorbereiding.

*bericht bewerkt door miepmiep op 14 nov 2017 13:13

Na jullie reacties @matthias123 @groenen @nelis @userd ben ik toch wel overtuigd om de rollerbaan te gaan proberen. We gaan naar zo’n gaaf skigebied dat ik zeeeker wel de Sella Ronda wil gaan doen en zeker niet alleen maar op de babybaan wil vertoeven! Heb even gebeld en 24 dec heb ik een proefles nemen bij ego indoor ski Bergen op Zoom. Als het bevalt kan ik daar een pakket nemen van 6 lessen. Laatste les zou dan 4 februari zijn en de 9e februari vertrekken we. M’n vriend werkt in vijf ploegendiensten, dus dan kijken we gewoon wanneer hij vrij is of hij dan een paar keer mee kan komen en dan enkel die les betaald. Als ie niet kan ga ik gewoon alleen. Als we dan in Italie zijn ben ik beter dan hem… ;-) !

Moest erg lachen om jouw bericht @miepmiep . Goed alternatief voor een crashpants hahaha! Het proberen waard ;-)

Jullie tips @bennie @MiyukiJan @nelis over welke skipistes of welke berg geschikt zijn voor beginners neem ik zeker mee. En lijkt me idd leuk om plaatselijk nog een paar lessen te nemen zodat iemand van daar ook tips kan geven over welke pistes leuk voor ons zijn om te doen, zoals of ik aan de Sella Ronda kan beginnen of dat het een slecht idee zou zijn

@dpvb02 mijn ervaringen met Ego indoor ski zijn zeer goed, ook al is het denk ik al weer 8 jaar geleden dat ik er voor het laatst was. Veel succes en we horen wel hoe het allemaal verloopt ;)

Born to Ride

Na jullie reacties @matthias123 @groenen @nelis @userd ben ik toch wel overtuigd om de rollerbaan te gaan proberen. We gaan naar zo’n gaaf skigebied dat ik zeeeker wel de Sella Ronda wil gaan doen en zeker niet alleen maar op de babybaan wil vertoeven! Heb even gebeld en 24 dec heb ik een proefles nemen bij ego indoor ski Bergen op Zoom. Als het bevalt kan ik daar een pakket nemen van 6 lessen. Laatste les zou dan 4 februari zijn en de 9e februari vertrekken we. M’n vriend werkt in vijf ploegendiensten, dus dan kijken we gewoon wanneer hij vrij is of hij dan een paar keer mee kan komen en dan enkel die les betaald. Als ie niet kan ga ik gewoon alleen. Als we dan in Italie zijn ben ik beter dan hem… ;-) !

Moest erg lachen om jouw bericht @miepmiep . Goed alternatief voor een crashpants hahaha! Het proberen waard ;-)

Jullie tips @bennie @MiyukiJan @nelis over welke skipistes of welke berg geschikt zijn voor beginners neem ik zeker mee. En lijkt me idd leuk om plaatselijk nog een paar lessen te nemen zodat iemand van daar ook tips kan geven over welke pistes leuk voor ons zijn om te doen, zoals of ik aan de Sella Ronda kan beginnen of dat het een slecht idee zou zijn

dpvb02 op 14 nov 2017 19:44

ik zou een pakket van 12 nemen. ik merkte vorig jaar met skiles op de baan, zoon lief had ook les en om nou nog eens 6 lessen niets te doen heb ik 6 lessen skien genomen. maar merkte al snel dat 6 lessen te kort zijn. je bent namelijk net aan de baan gewend en dan zijn alle lessen al weer voorbij…

Owja een les van een uur is 3x 10 minuten, maar aan het eind van de 3e 10 minuten staan je benen meestal wel lekker in brand. Je bent gewoon zeer actief en effectief aan het oefenen en zeker de eerste lessen zou ik vriendlief 's avonds eens goed aankijken voor een goede massage tegen de spierpijn ;)

Born to Ride

Na jullie reacties @matthias123 @groenen @nelis @userd ben ik toch wel overtuigd om de rollerbaan te gaan proberen. We gaan naar zo’n gaaf skigebied dat ik zeeeker wel de Sella Ronda wil gaan doen en zeker niet alleen maar op de babybaan wil vertoeven! Heb even gebeld en 24 dec heb ik een proefles nemen bij ego indoor ski Bergen op Zoom. Als het bevalt kan ik daar een pakket nemen van 6 lessen. Laatste les zou dan 4 februari zijn en de 9e februari vertrekken we. M’n vriend werkt in vijf ploegendiensten, dus dan kijken we gewoon wanneer hij vrij is of hij dan een paar keer mee kan komen en dan enkel die les betaald. Als ie niet kan ga ik gewoon alleen. Als we dan in Italie zijn ben ik beter dan hem… ;-) !

Moest erg lachen om jouw bericht @miepmiep . Goed alternatief voor een crashpants hahaha! Het proberen waard ;-)

Jullie tips @bennie @MiyukiJan @nelis over welke skipistes of welke berg geschikt zijn voor beginners neem ik zeker mee. En lijkt me idd leuk om plaatselijk nog een paar lessen te nemen zodat iemand van daar ook tips kan geven over welke pistes leuk voor ons zijn om te doen, zoals of ik aan de Sella Ronda kan beginnen of dat het een slecht idee zou zijn

dpvb02 op 14 nov 2017 19:44

ik zou een pakket van 12 nemen. ik merkte vorig jaar met skiles op de baan, zoon lief had ook les en om nou nog eens 6 lessen niets te doen heb ik 6 lessen skien genomen. maar merkte al snel dat 6 lessen te kort zijn. je bent namelijk net aan de baan gewend en dan zijn alle lessen al weer voorbij…

miepmiep op 14 nov 2017 19:51

Hmm ja ik wil na de 6 lessen op de rollerbaan in NL in Val Gardena ook nog lessen nemen. Hoe veel, geen idee, ligt eraan hoe snel ik het op pik denk ik.

Voor de rest ben ik alle forum topics over Val Gardena aan het doorspitten inclusief de pistekaart. Nog best even zoeken op zo’n kaart maar meestal kan ik het wel vinden. Maar ik word daar best wel nerveus van, bang dat de pistes en tochten te moeilijk zijn voor een allereerste keer wintersport (snowboarden). Ik lees dat de Sella Ronda behoorlijk pittig is, vooral bij Arabba. Dan ga ik toch twijfelen om deze ronde te gaan snowboarden, omdat ik lees dat andere gebieden buiten de Sella Ronda ook heel mooi, leuk en rustig zijn. Ik lees dat de La Longia heel mooi is en ook makkelijk en we boarden zo terug het dorpje in waar het hotel zit :)

Hebben jullie nog do’s en don’ts voor een aller eerste keer wintersport in Val Gardena?

We hebben de dolomiti superski pas. Ik dacht eerst dat de Seiser Alm heel leuk zou zijn, omdat het daar vrij makkelijk is. Maar nu lees ik overal dat het afgeraden wordt voor boarders ivm vlakke stukken. Ondanks dat ik soms nerveus raak van het lezen over alle pittige stukken met buckles etc, mag het de pret niet drukken. Ik had het idee om m’n motorhelm mee te nemen: die past goed, zonnevizier erop. Maar iedereen verklaart me voor gek. Toch maar een skihelmpje huren daar ;)

*bericht bewerkt door Snow94 op 02 dec 2017 15:12

Zou gewoon eerst kijken hoe het met lessen gaat en dan besluiten of je de sella ronda gaat doen. Leraar moet je ook vast op weg kunnen helpen met het aanwijzen van pistes die goed te doen zijn voor jou niveau.

En helm: doe inderdaad gewoon een normale ski/snowboard helm. Motorhelm kan echt niet.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 02 dec 2017 16:00

Veel is al gezegd, maar een crashpants/valbroekje is zeker aan te raden. Decathlon heeft betaalbare, als alternatief kun je ook zo’n broekje kopen dat skaters gebruiken. Hier lessen is zeker aan te raden want dan heb je veel meer van je vakantie. En koop gewoon een helm, die heb je al voor een paar tientjes, Soms zijn er aanbiedingen bij lidl of koop er een bij Decathlon. Waarschijnlijk kost huren je net zo veel, en nu kun je hem ook al dragen bij het lessen. Ook een stuk hygiënischer natuurlijk.

Ik ben jaren geleden als toen nog beginnende snowboarder ook naar Val Gardena geweest (Sankt Ulrich/Ortisei is een van de 3 dorpen in de vallei van Val Gardena). Het is eigenlijk een veel te groot gebied voor een beginner, maar goed dat betekent ook dat er altijd wel leuke pistes bij zitten. Ik heb toen als beginner heel veel de gondel 30 in Selva/Wolkenstein gepakt en dan de blauwe afdaling naar beneden. Dat is een fijne, lange blauwe piste met genoeg helling om goed te oefenen.

*bericht bewerkt door Frank9 op 02 dec 2017 17:09

-Kleine tip: introductieles op een rollerbaan is zeker goed, maar je (en je vriend) zullen merken dat 1 of een losse les weinig zoden aan de dijk zet een echte cursus is aan te raden.

  • lessen in Een skihal is ook slim als beginner, als je eerst 2uur les neemt voor je bochten, incl tips over vallen, pistes, houding, kun je daarna zelf verder oefenen.
  • je bent aardig enthousiast wil graag horen hoe t is geweest.

Denk dat je de super dolomiti pas niet nodig hebt, een val gardena pas is echt meer dan genoeg. Zelf zou ik me voor een eerste keer niet aan grote tochten waren. Gewoon wat lessen nemen, leuke afdalingen doen waarmee je ook eenvoudig weer terug naar het dorp kan als het genoeg is geweest. Moeheid kan soms echt toeslaan. Vergeet ook niet dat de bergen geen ongevaarlijk terrein zijn, weer kan omslaan etc. Het is vakantie, je komt ook voor je ontspanning en om plezier te hebben, niet om te presteren. Af en toe een terrasje pakken, genieten van de omgeving, veel belangrijker dan al die kilometers maken. De La Longia is voor een beginner leuk vanaf het midden station, bovenin best steil.
Als je tijd hebt, dan zou ik voor februari nog een paar dagen naar winterberg gaan als er sneeuw ligt 😉

Als je toch la Longia af gaat: niet vergeten bij de skihut Val d’Anna te stoppen, voor het einde van de rit. De Apfelstrudel is terecht beroemd. En je krijgt ook vaak van je accomodatie een gratis entree in Mar Dolomiet om na het skiën lekker te ontspannen in het zwembad en sauna.

Ik snap het niet zo goed. Kennelijk zo dicht bij Terneuzen wonen met een skihal met perfekte sneeuw en goede docenten. Ik zie daar wekelijks zowel skiers als snowboarders grote vorderingen maken en dan van die gelenheid geen gebruik maken. Ben zelf geen boarder. Zie ik het verkeerd?

Hen48

Terneuzen ideaal om les te nemen… Inderdaad zeer bekwame docenten… Zelf daar 10u les gehad en voorig jaar nog aantal prive lessen om techniek aan te scherpen… Kan het iedereen aanraden

Rollerbaan is perfect om te leren skiën en boarden.

Ik ga al jaren naar de Dolomietenen ken het gebied inmiddels goed… Echter op de Seiser Alm kom ik niet zo vaak.
Maar, van die enkele keren dat ik er geweest ben heb ik wel één goed restaurant onthouden en dat is Zallinger! Ligt links bovenaan in het gebied, als ik het goed heb boven lift Florian. Niet de eerste hut die daar zit, maar achterlangs kom je dan bij Zallinger uit.

En inderdaad is Anna dé hut waar je moet stoppen als je La Longia doet. Als je van plan bent slechts 1 apfelstrudel te nemen tijdens je vakantie, eet hem dan daar!

*bericht bewerkt door Noblesse op 03 dec 2017 21:46

Als de indoor skihal om de hoek ligt, ga je toch geen uur rijden om een rollerbaan te bezoeken. Je hebt ook nog zoiets als samendoen en sfeer.

Hen48

Les nemen in Italie is sowieso wel aan te raden, mijn persoonlijke (ski)ervaringen zijn daar erg goed: zeer betaalbaar (in vergelijking met Oostenrijk) en echt goede, ervaren leraren die je zeker weten snel vorderingen laten maken.
Iemand anders zei het ook al: jammer dat je eerste wintersport al meteen in de Dolomieten hebt gepland: beter gaat het niet worden ;) (zeker met de huidige seizoenstart) Ik kom er al een aantal jaren en blijf het een fantastisch gebied vinden, alhoewel we Seiser Alm na 1 dagje links hebben laten liggen. De Sella Ronda zou ik denk ik als beginner nog niet gaan doen; het is een ronde die je geheel af moet maken en kan me voorstellen dat je er als beginnend boarder halverwege even helemaal doorheen kan zitten. Verder is het op de Ronda pistes vaak een stuk drukker dan de pistes eromheen (die sowieso veel leuker zijn) . Als beginner is het wel lekker als je een beetje de ruime hebt om je heen,maar goed da’s persoonlijk misschien. Veel plezier iig, de Dolomieten gaan je niet tegenvallen

*bericht bewerkt door Emilio op 04 dec 2017 12:22

Long time no see…

Maar wat een leuke berichten en reacties!
@Matthias123 @Userd @groenen @Nelis Ik heb mijn eerste les op de rollerbaan inmiddels gehad. Het beviel op zich goed, merk dat ik nog een beetje moet aftasten. Ik had me voorbereid “op het ergste”, als in dat ik totaal gesloopt zou zijn na de rollerbaan les en dat die 3x 10min mega intensief zouden zijn. Dat viel me erg mee! Maar ondanks dat ik er niet heel moe van was, de volgende dag had ik toch flink spierpijn. Het waren echt de basics van de basics: remmen heelside, remmen toeside, dit kon ik eigenlijk al. Maar goed ik heb een lessenpakket, dus ik sta elke zondag op de rollerbaan! Hopelijk kan ik daarna redelijk goed uit de voeten op wintersport; dat is uiteindelijk wel de reden waarom ik het lessenpakket heb genomen.

M’n vriend gaat komende zondag voor het eerst een rollerbaan les meedoen, hij werkt in vijf ploegen dus kan geen lessenpakket nemen omdat ie dus onregelmatig werkt. Hij kan al snowboarden, heeft als kind lessen gehad en daarna verder geleerd van z’n broers / ouders. Zijn techniek is niet super geweldig vind ik maar hij is nogal overmoedig waardoor hij al snel een pittige piste af durft en het er dan redelijk vanaf maakt (deze mening deelt hij niet helemaal met mij geloof ik haha). Ik sta met twee jongens 3x 10min op de rollerbaan als onervaren snowboarders. De 10 min dat wij pauze hebben gaat er een stel dat al langer snowboard maar techniek willen bijspijkeren: hij kan hier bij aansluiten zei de leraar. Ben ook benieuwd wat hij er van vindt.
@Emilio @Nics Ok bedankt voor de tips wat betreft de Sella Ronda. En ik besef me idd dat het een groot gebied is. M’n vriend is altijd naar Spindleruv Mlyn en ook naar Harrachov gegaan met z’n broers en ouders en hij vond dat helemaal prima, helemaal niet klein in zijn beleving maar het verschil is aanzienlijk als ik het hier op de website bekijk :o Haha voor hem ook wel andere koek dus. Ik vind het nog wel lastig wat betreft de Sella Ronda, ik zou het graag doen. Maar ja, het gebied is al groot en als ik me met andere pistes goed kan vermaken waarom zou ik mezelf dan zo pushen. Het is ook zonde om een k*tdag te hebben omdat ik het eigenlijk niet trek om die tocht te maken. Maar ja… Het liefste haal ik zo veel mogelijk uit m’n wintersport vakantie en het uitzicht schijnt echt prachtig te zijn. Ik zie het daar wel, ook even kijken wat de leraar daar zegt als we daar snowboardlessen hebben.

PS. We hebben gewoon een skihelm gekocht.

Oh en @ Hulst, Of ik nu 35 minuten rijd naar de skihal in Terneuzen of in 40 minuten op de rollerbaan in BoZ sta maakt natuurlijk geen bal uit.

Plaats een reactie