Kindvriendelijk + (gratis) oefenlift + lift, skiën tot het dorp

Lieve mensen,

We gaan in januari met een gemêleerd gezelschap naar de sneeuw.
Kids, niet skiërs, een beginner(starter) en enkele flink gevorderden.

Afgelopen jaren zijn we telkens vanuit pfunds naar diverse skigebieden in de buurt gereden (nauders, samnaun/ischgl, serfaus-Fiss-Ladis ,etc.) maar met kindjes is het fijn als je gewoon terug kan naar je huisje en niet de hele dag in een bergrestaurant zit.

Nu zoek ik een gebied/dorp waar de liften tot het dorp gaat, zodat tijdens de lunch gezellig samen gegeten kan worden bij een leuk bergrestaurant waar de niet skiërs en kinderen dus heen kunnen zonder liftpassen e.d. Te kopen.

Bij voorkeur zit er een goedkope of gratis oefenhelling bij zodat de beginner (neemt geen skiles, maar krijgt het van gevorderde vriend aangeleerd) De eerste dagen niet 50 euri neer hoeft te leggen om 10x met een schotelliftje omhoog te worden getrokken.

Iemand een goede suggestie?

Les sybelles heeft gratis skipassen voor kinderen tot 5 jaar, kinderen tot 12 jaar krijgen flinke korting. De liften in de oefenweide zijn gratis en de meeste dorpen hebben ski-in ski-out. Daarnaast is het gewoon een goedkoop gebied want dat is zo te zien het aller belangrijkste voor jullie.

Born to Ride

les menuires heb je in de wijk la croisette een kom waar niet skiers en skiers kunnen verzamelen met terassen. in de oefenweide is de lift gratis elke wijk heeft er wel 1. vroeger was er een kleine stoeltjes ( la croisette) lift ook gratis dacht ik, maar om daar te gaan skien als je nog niet kan lijkt me niet handig, omdat iedereen daar naar beneden komt? of dat nog zo is weet ik niet. Maar voor les menuires is genoeg te doen voor niet skiers. wandelen. er rijden gratis busjes tussen de verschillende wijken. dus je kan ook steeds in een andere wijk afspreken.

voor wandelaars geldt ook dat ze gratis met de bus kunnen naar val Thorens ( wel even nakijken of dit nog klopt, geldt niet voor skiers) . dus afspreken voor de lunch kan dan ook in val thorens. en eventueel ook saint martin maar daar moet je wel voor de bus betalen. maar dat die informatie kan je met googlen wel vinden op internet

zoek van verschillende de plattegrond van de plaats daar kan je al heel wat op zien of het voor jouw geschikt is of niet . bijv plan de station les menuires https://www.leskidunordausud.fr/carte-station-les-menuires,5… http://www.geffriand-chalets.co.uk/location-chalet-menuires/…

https://nl.lesmenuires.com/winter/skigebied/routebeschrijvin…

kijk wel uit in frankrijk dat je geen skiles mag geven aan andere. je krijgt daar echt problemen mee . en waarom niet even iets van geld uit geven aan lessen. kan er nooit bij dat mensen wel willen skien en daar
geld aan uitgeven maar dan niet willen betalen voor de lessen.
er zijn genoeg skischolen daar en als taal een probleem is , bij prosneige hebben ze nederlands sprekende leraren.

*bericht bewerkt door miepmiep op 14 nov 2017 12:32

Misschien een idee. Burserberg/Brand. Leuk gebied voor elk wat wils.burserberg is niet zo groot, maar skieer kunnen daar boven met de gondel naar Brand, en terug Op de piste,landal met kinderland met loopbandje direct voor de deur. Landal is erg prijzig, maar op loopafstand zijn er ook appartementen, voor normale prijzen.
bij voldoende sneeuw dalafdaling mogelijk.

*bericht bewerkt door marie-louise op 14 nov 2017 14:11

Bij voorkeur zit er een goedkope of gratis oefenhelling bij zodat de beginner (neemt geen skiles, maar krijgt het van gevorderde vriend aangeleerd) De eerste dagen niet 50 euri neer hoeft te leggen om 10x met een schotelliftje omhoog te worden getrokken.

Iemand een goede suggestie?

KIEK-S op 14 nov 2017 12:07

De liftpas van die gevorderde vriend wordt op dat ogenblik ook alleen maar gebruikt voor dat schoteltje 😉. Je bent een paar dagen zoet voor je met een absolute beginner hogerop kan…
Als je rekent hoeveel tijd van je vakantie je kwijt bent door zelf les te geven, komt dat waarschijnlijk duurder uit dan les volgen in een klas.

In de meeste plaatsen zijn babypistes gratis te gebruiken, niet overal gaan ze happy zijn om plaats te geven aan een externe leraar die aan een beginner lesgeeft (en al helemaal niet in Frankrijk). Aan je eigen kinderen is meestal geen probleem.

Bij voorkeur zit er een goedkope of gratis oefenhelling bij zodat de beginner (neemt geen skiles, maar krijgt het van gevorderde vriend aangeleerd) De eerste dagen niet 50 euri neer hoeft te leggen om 10x met een schotelliftje omhoog te worden getrokken.

Iemand een goede suggestie?

KIEK-S op 14 nov 2017 12:07

De liftpas van die gevorderde vriend wordt op dat ogenblik ook alleen maar gebruikt voor dat schoteltje 😉. Je bent een paar dagen zoet voor je met een absolute beginner hogerop kan…
Als je rekent hoeveel tijd van je vakantie je kwijt bent door zelf les te geven, komt dat waarschijnlijk duurder uit dan les volgen in een klas.

In de meeste plaatsen zijn babypistes gratis te gebruiken, niet overal gaan ze happy zijn om plaats te geven aan een externe leraar die aan een beginner lesgeeft (en al helemaal niet in Frankrijk). Aan je eigen kinderen is meestal geen probleem.

Morzel op 14 nov 2017 14:44

klopt! ik denk als de gevorderde een aantal dagen zijn liftpas niet gebruikt dat dat duurder is dan een aantal dagen les in verhouding. Nee in frankrijk al helemaal niet. als ze er achter komen ben je echt het haasje en kan je zelfs een boete krijgen.

ze zijn jong en verliefd en hij wil het haar graag leren.
Heeft dus niet met het geld te maken.
Maar een hele skipas voor de babyweide is zo zonde.
Soms mis ik die puntenkaarten 🤔
En ik sluit niet uit dat ze na een dag alsnog skiles neemt.

Belangrijkste is leuk dorp met een restaurant met zicht op pistes e.d. Dus niet enkel een bergbaan omhoog en een dalafdaling terug, maar een dorp dat zich echt in het gebied bevindt.
Voorkeur gaat uit naar Oostenrijk gezien de sfeer en de afstand en omdat we toch de niet skiërs een paar keer per dag willen zien hoeft het geen mega groot gebied te zijn. Tochten niet nodig en apres ski ook niet.

Dienten am Hochkönig misschien? Puntenkaarten op de beginnerspiste met sleeplift.
Restaurant er naast. En vanuit het dorp met de lift omhoog is er boven ook een blauwe piste met onderaan een alm hut.
De wandelaars kunnen bij verschillende hutten lopend komen.
Of in het dorp afspreken om te lunchen.

Dienten Die Alte schule

ze zijn jong en verliefd en hij wil het haar graag leren.
Heeft dus niet met het geld te maken.

KIEK-S op 14 nov 2017 16:16

Als je ze verliefd wilt houden, zou ik adviseren om haar gewoon op les te stoppen.

*bericht bewerkt door Veenhoorn op 14 nov 2017 16:45

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

ze zijn jong en verliefd en hij wil het haar graag leren.

Heeft dus niet met het geld te maken.

KIEK-S op 14 nov 2017 16:16

Als je ze verliefd wilt houden, zou ik adviseren om haar gewoon op les te stoppen.

Veenhoorn op 14 nov 2017 16:45

Dan kan ik, en velen met mij hier op dit forum alleen maar beamen. Ten eerste levert het altijd een hele hoop frustraties op, ten tweede zal degene die het moet leren veel minder snel iets aannemen van degene die les geeft dan van een leraar, ten derde is de kans groot dat bij deze manier van leren veel dingen fout worden aangeleerd. Iets goed aanleren is veel makkelijker dan iets fouts afleren.

Born to Ride

@Veenhoorn: +100.000

Er is geen grotere relatietest dan je lief leren skiën.

Plaats een reactie