Iemand fijne damesski in de aanbieding?

Hi, ik ben op zoek naar een fijne damesski voor mijn vriendin. 1.78m. Niveau 6/7. Iemand nog iets liggen of een gouden tip voor een model van vorig jaar? Piste-ski.

dynastar intensa 10. toegankelijke pistelat met erg hoog plafond. helaas niet de goedkoopste, dacht iets van 475 momenteel.

Edwin van Riel

Zal eens kijken, dank alvast @evr66

Waarom per se een damesski?

Als jouw vriendin al prima vooruit kan op de piste en wellicht nog wat zal verbeteren (sportieve aanleg? Gemotiveerd om beter te leren skien?) kan ze ook een unisex ski proberen? Meer aanbod, ook in de tweedehands"hoek".

Aankomend weekend heeft Outdoor XL in Barendrecht een tweedehands beurs en ook Intersport Leiden heeft een tweedehandsbeurs komend weekend.

Hi @Irene. Dat is inderdaad waar. Zal eens kijken bij Outdoor XL. Gigi kwam ook al met een advies (F18). Dus mocht iemand een fijne unisex ski hebben liggen… :-)

De F18 is voor level 6/7 een superski. Kan alles en voelt als een veertje zo licht. En op dit moment spotgoedkoop: € 260.

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 nov 2017 09:47

Hi @DrPhil. 260? Die prijs heb ik nog niet gevonden. Waar vind jij deze? dank alvast!!

@jochemgerrits: Dat was bij Sport Robl in Oostenrijk. Hij heeft nu alleen nog de korte lengtes:
http://www.sport-robl.at/de/search.html?page=search&page…
Vorige week was de 1m67 er ook nog voor € 275. Die heb ik zelf gekocht.
Op ebay is hij er in 1m74 voor € 277:
https://www.ebay.de/itm/Fischer-Ski-Progressor-F18-inkl-RS-1….

Je kunt ook de Progressor 800 kopen, dat is dezelfde ski. Die is nog ruimschoots te vinden, bv deze voor € 269:
https://www.ebay.de/itm/Fischer-Progressor-800-PR-Razorshape…
Dat is zelfs het 2017-2018 model. Opmerkelijk genoeg is het 2017/2018 model niet te vinden op de site van Fischer.
De Progressor 800 2016/2017 (die wel gewoon op de site stond) was zoals gezegd identiek aan de F18.

*bericht bewerkt door DrPhil op 25 nov 2017 14:12

Ik heb dezelfde specs als je vriendin en de F18 is inderdaad een goede ski. Ik vond er alleen niks aan om op te skien :p Misschien toch ff uitproberen voordat je iets koopt…hoewel met die prijzen…

De F18 geeft veel vertrouwen (je kunt er blind mee in de mist skiën) en is heel makkelijk te skiën, ook naast de piste. Als je een snelle stijve ski wil, moet je verder zoeken.

*bericht bewerkt door DrPhil op 25 nov 2017 15:04

De progressor 800 skiet alleen niet zo automatische en gemakkelijk als de F18 denk ik. Moet je wel iets harder op werken. Zeker geen verkeerde ski, maar toch echt wel anders dan de F18 vind ik.

De 2016-2017 modellen zijn identiek.

*bericht bewerkt door DrPhil op 25 nov 2017 15:14

Ekosport heeft 25% korting. Waarschijnlijk gaan we voor de nieuwereF18 (dank @Gigi). Dank voor alle reacties!

De kortingscodes bij Ekosport werken bij mij niet voor de F18. @jochemgerrits, werken ze wel bij jou?
De laagste prijs die ik krijg is € 449.
Welke lengte ga je kopen?

*bericht bewerkt door DrPhil op 25 nov 2017 19:54

Bij Sportokay is het 2018 model € 359.

Kortingscode van 25% werkt bij ons wel boven de 500e (wel hoofdletters gebruiken). Ik ga mezelf ook verblijden met een nieuwe goggle (Flight deck xm). 167cm gaat het worden. Vriendin is 178 dus zit eigenlijk net tussen de 167 en 174 in.

Ik zou voor de 174 gaan eigenlijk. Even makkelijk te skiën, maar wel wat meer stabiliteit en rust.

Werkt bij mij ook niet. Veel plezier.

Ja, dat zei je al @Gigi. Ze twijfelde zelf, maar zal het haar nogmaals zeggen. dank!
Hier gelukkig wel @DrPhil :-)

*bericht bewerkt door Jochemgerrits op 25 nov 2017 20:36

Ik heb een dag de 1m67 geskied. Ging prima. Ik ben 1m84.

@gigi, hoe zit het dan met korte bochten? Is dit even makkelijk met de 174? Ze maakt graag kleine bochten.

Dan helemaal de 167!

Tussen die twee lengtes (167 en 174) zit niet zo veel verschil. Het is geen slalomski natuurlijk, maar het kleinere deel van de ‘dual radius’ doet goed zijn werk.
Maar je hebt gesneden korte bochten of geslipte. Die laatste lukken mij ook op mijn GS-ski’s; voor gesneden korte bochten is een slalomski lekkerder. Maar voor alle andere dingen die je wel eens doet op ski’s vind ik ze snel onrustig.
Ik ken maar weinig recreanten die gesneden korte bochten skiën overigens. Ik denk dat 90% van de recreatieve skiërs vooral gesloten korte bochten skiet. En daarvoor is de F18 heerlijk energiek en licht, en toch zeker.

*bericht bewerkt door GiGi op 25 nov 2017 20:42

Is overigens de 2018 niet exact gelijk aan de 2017, behalve de print?

Het zijn korte geslipte bochten. Teveel snelheid maken doet ze niet, maar dat gaat ze komende vakantie met lessen vast wel leren.

Jep, inderdaad dezelfde ski, maar mevrouw vindt het 2018 mooier dan het 2017-model en dan weet jij het wel he @DrPhil

Haha!

Nou vind ik de print van de nieuwe modellen ook een stuk mooier dan de afgelopen jaren…

ik zelf ook @Gigi. Dus die keuze was niet zo moeilijk. Nu nog ff nadenken over lengte.

ik zelf ook @Gigi. Dus die keuze was niet zo moeilijk. Nu nog ff nadenken over lengte.

Jochemgerrits op 25 nov 2017 20:49

Ik heb je nog wat overwegingen gestuurd (zie PM).

Jep, inderdaad dezelfde ski, maar mevrouw vindt het 2018 mooier dan het 2017-model en dan weet jij het wel he @DrPhil

Jochemgerrits op 25 nov 2017 20:44

ze heeft ook groot gelijk!! :D

Plaats een reactie