Ervaringen kerstvakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Montafon

Wij vetrekken 3e kerstdag richting Montafon en verblijven in Schruns-Tschagguns (4 dgn). Hoe is jullie ervaring qua wachttijden bij de lift rond deze periode? Aangezien we sowieso met de auto naar een vd gondels rijden vroeg ik me af welke jullie aanraden? Kost het veel tijd om vanaf de Hochjoch naar St Gallenkirch te komen of is de auto dan beter?

Alle verdere do’s en don’ts hoor ik natuurlijk ook graag! Ik begreep al dat Gargellen sowieso een must is voor een dag/dagdeel.
Cheers,

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 apr 2021 17:21

powwowwow jippie yoo jippie yee

Ohja… en hoe is het qua parkeren geregeld bij de lift?

powwowwow jippie yoo jippie yee

Ervaringen in de kerstvakantie heb ik niet dus wat dat betreft kan ik je geen tips geven.
Als je sowieso met de auto gaat zou ik voor het Hochjoch-gebied de Zamang-baan nemen. Ruime parkeergelegenheid, snelle/moderne kleine gondeltjes. De Hochjoch 1/2-bahn is zo’n oude grote gondel. Daar kan het vaak wat drukker zijn, minder parkeergelegenheid en duurt allemaal wat langer.
Of doorrijden naar St. Gallenkirch. Als je een beetje op tijd bent kan je daar ook altijd prima parkeren. Daar kan je allebei de kanten op. Of de Valiserabahn naar het Nova gebied of de Grasjochbahn richting Hochjoch.

Als je met de lift van Hochjoch naar Silvretta Nova wil zit je wel eventjes in de lift (eerst naar beneden en vervolgens aan de andere kant weer omhoog). Om die reden beperkten wij ons vaak tot 1 van beide deelgebieden per dag. Dat is wat efficienter. Allebei de kanten voor ons groot genoeg om je daar zeker een dag te vermaken.
Dus: voor Hochjoch de Zamang-bahn. Wil je naar Silvretta Nova: Valiserabahn St. Gallenkirch.

Toen wij er kwamen was overal het parkeren kostenloos. Ga er vanuit dat dat nog zo is, maar weet dat niet zeker…

Afgelopen jaar waren wij er met kerst. Het was toen heel rustig, nergens wachttijden. Maar de omstandigheden waren vorig jaar niet optimaal (slechts 40 km geopende pistes), dus dat zal de relatieve rust wel verklaren.
Parkeren kan overal gratis en er is veel plek. De verbinding tussen Hochjoch en Nova is heel goed te noemen. De gondels sluiten naadloos op elkaar aan. Kost alleen wel even wat tijd, aangezien je vanuit Hochjoch altijd met een vrij lange gondel omlaag moet.
Gargellen is inderdaad heel erg leuk om een dag heen te gaan.

*bericht bewerkt door paolie op 29 nov 2017 14:24

Dank voor jullie reacties.

En goed punt voor wat betreft de condities. Als het zo doorgaat, wat we hopen natuurlijk, ziet het er nu qua condities heel anders uit. Dat zal idd van invloed zijn op de drukte.

powwowwow jippie yoo jippie yee

hi Rudy,
ik kan alleen maar bevestigen wat hierboven geschreven staat. Parkings zijn überhaupt geen probleem in het Silvretta-Montafon gebied. Ook niet tijdens de kerst / nieuwjaar periode, al is het er dan wel wat drukker uiteraard.
Aangezien het ganse gebied zo groot is, zou ik me er niet aan wagen om van Hochjoch naar Nova te gaan. Het kan uiteraard, maar beide gebieden zijn groot genoeg om er een ganse dag je hartje op te halen.
Vergeet ook het kleinere gebied Golm niet.
Gargellen is wel een must. Het is te klein om er een ganse vakantie te verblijven, maar qua natuur & zichten is dit echt wel top. 2 tips: i) Kies wel een heldere zonnige dag uit om naar Gargellen te gaan. Gezien haar ligging kan het er wel mistig zijn, en dan kan er niet zo veel doen. ii) als je met de auto het Gargellen gebied binnen rijdt, laat de grote parkings dan even links liggen. Er zijn een hele reeks parkeerplaatsen langs de openbare weg van zodra je de kabelbaan onderdoor rijdt. Je kan dan letterlijk vanuit je auto de skipiste opstappen. Is wel praktisch op het einde van een vermoeiende dag.
Tot slot, sinds 2 jaar kan je met je skipas van Silvretta Montafon ook in het Brandnertal terecht. Ook de moeite waard. Maar één ding is zeker, op één week tijd krijg je dit allemaal niet voor mekaar…
Denk dat er volgend jaar een vervolg zit aan te komen :-)
Prettige trip gewenst !

ps/
Schruns Tschagguns is een goede keuze als verblijfplaats. Is ook onze favoriet. Centraal gelegen, maar vooral de gezelligste locatie. Er is bv. ook een moderne overdekte parking aan het station. Kostenloos, pal in het centrum van Schruns. Je kan van hieruit bv rechtstreeks met de lift naar de grote Intersport shop, de supermarkt,… Is wel gemakkelijk, wanneer je na een dagje skiën vermoeid nog wat boodschappen moet doen…

Hierbij link naar filmpje dat we tijdje geleden op YouTube plaatsten.
Hier kan je beter zien wat ik precies bedoel met de parkeerplaatsen vlak naast de skipiste.
Al moet je er op het eind van dag niet voorbij skiën uiteraard :-)
Was een filmpje gemaakt tijdens de krokusvakantie van 2016. Geeft je ook een goed beeld van de drukte op de piste.

Hierbij link naar filmpje dat we tijdje geleden op YouTube plaatsten.
Hier kan je beter zien wat ik precies bedoel met de parkeerplaatsen vlak naast de skipiste.
Al moet je er op het eind van dag niet voorbij skiën uiteraard :-)
Was een filmpje gemaakt tijdens de krokusvakantie van 2016. Geeft je ook een goed beeld van de drukte op de piste.

Snow70 op 1 dec 2017 11:58

Heerlijke beelden, leuk!

powwowwow jippie yoo jippie yee

Plaats een reactie