Mini Ski's voor freestyle...

Hey mensen,

Ik wil dit jaar een beetje beginnen met freestyle skiën en daarom was ik op zoek naar goedkope freestyle ski’s. Toen kwam ik deze tegen --> http://www.ekosport.co.uk/axunn-ekomax-colors-black-14-dynas…

Het zijn ski’s van 123cm maar hoe skiën zulke ski’s? Ik zie weleens mensen erop skiën, ziet er leuk uit…
Wat zou het beste zijn op vakantie; normale freestyle ski’s huren of deze kopen(89eur)?

Alvast bedankt!

Ik denk dat als je graag een beetje uitgelachen wil worden als je bij het park aankomt je inderdaad het beste die mini’s kunt kopen ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Deze glijders (want ‘ski’ is teveel eer) zijn bedoeld om in de sneeuw van een hellinkje af te glijden. Nerveus en wiebelig.

Misschien leuk voor de eerste les van een beginnert die anders met zijn langere ski’s in de knoop raakt. Of puur voor de fun dus om eens nerveus naar beneden te wiebelen.

Voor freestyle totaal ongeschikt. Als je gaat springen wil je graag wat snelheid in je inrun (lengte!) en stabiliteit bij le landing (lengte!).
Bij het railen zorgt de lengte ook voor stabiliteit.
Je zou denken dat je met deze korte latjes beter kunt roteren. Of dat zo is weet ik niet, maar een langere lat is daarbij niet in het nadeel en landt veel stabieler.

Dus als je wilt gaan freestylen zou ik een freestylelat op lichaamslengte adviseren en deze minilatjes vergeten.

Plaats een reactie