Montafon 21, 22 en 23 december

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Montafon

Dag allemaal,

Iemand een idee wanneer Silvretta Montafon op volle toeren begint te draaien? Daar zijn nu nog maar de helft van het aantal km pistes open. Ik ben er drie dagen vanaf donderdag en hoop dat er toch nog wat km’s bijkomen…

Heeft er verder iemand tips waar je in Montafon het best vertoeft bij slecht weer/zicht?

Alvast heel veel dank voor reacties.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 apr 2021 17:19

Deze volg ik even, ik zit er de dagen na kerst!

powwowwow jippie yoo jippie yee

Ik zou ook even op de website van Montafon zelf kijken, daar zie ik wel wat meer open. En goed in de gaten houden de komende dagen.
Viel mij de vorige keer op dat de Silvretta kant vaak iets minder last had van mist dan Hochjoch, maar dat kan toeval geweest zijn.

Net terug uit Montafon. Hoewel het aantal km’s gering oogt gaat het om drie type pistes die nog niet allemaal open zijn:

  1. Zwarte pistes;
  2. Skiroutes;
  3. Dalafdalingen naar Gaschurn.

Nagenoeg alle rode/ blauwe pistes én de verbindingspistes zijn open, je mist hooguit een variant. Waar men nog niet open is (en ook wat wel geopend is) wordt dag en nacht besneeuwd. Denk dat dat echter bewaard wordt voor de kerstvakantie.

Qua zicht ben ik inmiddels tegen wil en dank ervaringsdeskundige 😉
Niet doen: hoogste pistes op de hochjoch/ grasjoch. Te doen: Bovenste 200 hm van het Silvretta Nova gebied. Goed te doen: Pistes naar middelstation Versettla, pistes naar middelstation Valisera, pistes rondom Kapell restaurant. Prima te doen: Pistes rondom en naar Garfrescha, dalafdalingen naar St. Gallenkirch en Grandau.

@JurriaanKok duidelijk antwoord, bedankt! Jammer dat zwart en skiroutes nu net mijn favorieten zijn… maar met een beetje geluk doen ze zaterdag dan wel wat extra open. Weet je of de ongeopende pistes een veilig alternatief zijn om poeder te scoren?

Ongeopend betekent per definitie dat dezelfde regels gelden als off-piste, onafhankelijk van het skigebied.
Naast het off-piste gevaar kan het ook zomaar zijn dat er geprepareerd wordt, met alle gevaren van dien.

Gesloten pistes zijn gesloten voor een reden, lawinegevaar of een bully die aan het werk is, kan niet worden uitgesloten.

ze reageren vrij snel, als je wil weten of alle pisten open zijn, stuur een mailtje naar info@montafon.at of contacteer ze op FB.

@Tiny-M @Brian36 Wegblijven dus, bedankt.

*bericht bewerkt door bvvb op 18 dec 2017 12:14

In het Silvretta-Montafon gebied zijn klassiek de volgende gebieden mist gevoelig:

  • Grasjoch/Kreuzjoch
  • Gargellen

Er is bij mist echter wel voldoende alternatief (Nova, Golm, Hochjoch).
Zo kan je sinds 2 jaar met je skipas ook in het Brandnertal terecht.

Fijne dagen gewenst in Montafon !

@Snow70 Bedankt!

Ik ga ook na de kerst skiën in Montafon. Nuttige topic dit!

https://www.silvretta-montafon.at/de/aktuelles/geoeffnete-an…. Hier een overzicht van alles wat geopend en gesloten is.

Let it snow❄let it snow❄let it snow❄

alles open dus…

Wij vertrekken donderdag naar ginds.
Er belooft in Vorarlberg weer redelijk wat sneeuw bij te komen in de komende dagen.
Hopelijk komt de zon ook wel eens langs…

@bvvb ,
Leuke vakantie achter de rug in Montafon?

@Snow70 Ja hoor prima. Dag 1 en 3 zonnig weer, dag 2 sneeuw en regen maar toch prima kunnen skiën. Doordat we maar 3 dagen hadden bleven we in silvretta montafon maar we keren graag nog eens terug om ook de andere gebiedjes te ontdekken.

Plaats een reactie