Een toename in diefstal op de piste (Bron rtlnieuws)

Ski slotjes? Waar gaat dit over… Ik heb nog nooit iets vast gezet… Waanzin. Ik welke gebieden vinden die diefstallen plaatsen??? Niet de skier heeft een taak… De overheid moet die boeven vangen en opsluiten… Je ski’s separaat op terras neerzetten… Kom op het is vakantie

chandler op 2 jan 2018 16:54

Ik snap je gedachte ergens wel, maar dit gaat in praktijk natuurlijk niet op. Je fiets zet je ook op slot als je de stad in gaat… ;)

Ik zet mijn board (en die van mijn vrienden) al jaren op slot met een klein kabelslot. Heb er nu 2, want dacht vorig jaar dat ik hem kwijt was (terwijl hij in en verborgen vakje in mijn rugzak zat)… :p

Ik vraag me af of je moet willen wonen in een land waar 99% van de diefstallen wordt opgelost. Tuurlijk moet de politie zijn werk doen, maar van de bezitter mag ook wel wat verwacht worden. Ik heb een hekel aan mensen die voor het minste of geringste naar de overheid kijken in plaats van zelf ergens verantwoordelijkheid voor te nemen.

Running against the wind

Stond ook in de Telegraaf:

Ja … en … ?
Televaag, gisteren.nl, TVR-Lux etc. etc. allemaal media die met name schrijven wat het volk wil lezen (ipv wat het zou moeten lezen).
Inhoud is niet relevant, als het maar site bezoekers oplevert en daarmee advertentie inkomsten.

Rob

Even over de Safeman. Sommigen hier zeggen dat dat slot een beetje krap is voor sommige rekken.

Ik keek net op de site en zag ook de safeman T. Iemand daar ervaring mee? Of een concurrerend merk dat ook fijn is?

Tijd voor een uitpakparty?!

Kom op het is vakantie

chandler op 2 jan 2018 16:54

Inderdaad, het is vakantie, dus moet je je vooral nergens aan ergeren en nergens druk om maken.
Niet om rokers, niet om aso’s, niet aan hardrijders etc. … dus ook niet om een paar gestolen ski’s :-)

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 02 jan 2018 17:25

Rob

Stond ook in de Telegraaf:

Ja … en … ?
Televaag, gisteren.nl, TVR-Lux etc. etc. allemaal media die met name schrijven wat het volk wil lezen (ipv wat het zou moeten lezen).

RCGrootveld op 2 jan 2018 17:23

Beter dat lezen dan forumposts waar echt niemand op zit te wachten

Kom op het is vakantie

chandler op 2 jan 2018 16:54

Inderdaad, het is vakantie, dus moet je je vooral nergens aan ergeren en nergens druk om maken.
Niet om rokers, niet om aso’s, niet aan hardrijders etc. … dus ook niet om een paar gestolen ski’s :-)

RCGrootveld op 2 jan 2018 17:25

Volgens mij zijn hardrijders hoe dan ook altijd een gigantische ergernis voor je, ook op vakantie. Tenminste die conclusie trek ik uit iedere post van jou die over autorijden gaat…

Born to Ride

Ik vraag me af of je moet willen wonen in een land waar 99% van de diefstallen wordt opgelost. Tuurlijk moet de politie zijn werk doen, maar van de bezitter mag ook wel wat verwacht worden. Ik heb een hekel aan mensen die voor het minste of geringste naar de overheid kijken in plaats van zelf ergens verantwoordelijkheid voor te nemen.

basso op 2 jan 2018 17:22

bullshit je moet van ander mans spullen afblijven. Geld ook voor overheid. Eigen verantwoordelijkheid? Jonge jonge. Bullshit. Mocht dat maar. Ga maar lekker slootjes kopen zielepiet

*bericht bewerkt door chandler op 02 jan 2018 20:32

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Milka bier heeft een kwalijke afdronk, geloof ik.

Ik vraag me af of je moet willen wonen in een land waar 99% van de diefstallen wordt opgelost. Tuurlijk moet de politie zijn werk doen, maar van de bezitter mag ook wel wat verwacht worden. Ik heb een hekel aan mensen die voor het minste of geringste naar de overheid kijken in plaats van zelf ergens verantwoordelijkheid voor te nemen.

basso op 2 jan 2018 17:22

Deze kan nu alvast op voor domste post van het jaar. Aluhoedje op?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Beter dat lezen dan forumposts waar echt niemand op zit te wachten

Hessel op 2 jan 2018 18:32

Daarom lees ik nog geen 5% van wat er hier geschreven wordt.

Rob

Beter dat lezen dan forumposts waar echt niemand op zit te wachten

Hessel op 2 jan 2018 18:32

Daarom lees ik nog geen 5% van wat er hier geschreven wordt.

RCGrootveld op 2 jan 2018 20:42

Zonde, je zou er nog wat nieuws van kunnen leren :)

Hé jongens, doe eens lief voor elkaar. We hebben het hele jaar nog voor beledigingen, steken onder water, trollen en wat diens mee zij.

Goede reisverzekering, doet het altijd goed 🙄

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@RCGrootveld je leest maar 5% van wat er hier geschreven wordt.
Blij om te horen dat je dan 100% leest van hetgeen ik hier schrijf 😃😃😜

Ski slotjes? Waar gaat dit over… Ik heb nog nooit iets vast gezet… Waanzin. Ik welke gebieden vinden die diefstallen plaatsen??? Niet de skier heeft een taak… De overheid moet die boeven vangen en opsluiten… Je ski’s separaat op terras neerzetten… Kom op het is vakantie

chandler op 2 jan 2018 16:54

Jij sluit ook je huis niet af als je weggaat? Laat de sleutel in het contact van je auto?

basso op 2 jan 2018 17:06

Ski’s kosten al gauw een euro of 500. Laat je je telefoon ook onbeheerd op tafel liggen in een berg restaurant?

Heb een paar vrienden waar ze snachts van het balkon zijn gestolen was op het 2de verdiep. was dus al een stevige klim maar dit hield de dieven blijkbaar niet tegen.

Ook maar een safeman aangeschaft! Natuurlijk geen garantie, maar als er een makkelijkere prooi te pakken is, gaan ze hopelijk daarvoor (of beter blijven ze gewoon thuis…)

Je hebt ook dit soorten sloten: (in alle soorten en maten)

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/db447ff49b8728265b855484...
https://cdn.wintersport.nl/forum/20/68b5945a8bdabb1b9c6b8e07...

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 jan 2018 00:28

Er wordt gewoon vaker gestolen dan vroeger, heel triest, maar zo is het nu.
Dat slotjes niet goed lopen heb ik ervaren met die cijferdingen, die vriezen vast en gepruts met sneeuw erin. Daarom heb ik nu ook dat Safeman slot, werkt prima (goed vast strak trekken is ook veiliger).

Reisverzekeringen dekken volgens mij niet altijd het hele bedrag en bij een vriend had de skiverhuur in Mayrhofen een eigen risico van 40 euro gerekend toen zijn ski’s gestolen waren. Dan kan je net zo goed een slotje nemen en elk jaar van het gedoe af zijn (naar beneden, aangifte, nieuw materiaal)
@Gaston, ik heb ze allebei. Die Safeman-T gebruik ik bij mountainbiken. Misschien als je 4-5 ski’s van een familie op slot zet, maar anders zou ik de Safeman (die kleine) gebruiken voor wintersport. Is natuurlijk een stuk kleiner en wel voldoende stevig vind ik.

*bericht bewerkt door Wouter8 op 03 jan 2018 00:33

Ik heb de Safeman ook, maar die vind ik wel lomp en groot.

Je hebt ook dit soorten sloten: (in alle soorten en maten)

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/db447ff49b8728265b855484...
https://cdn.wintersport.nl/forum/20/68b5945a8bdabb1b9c6b8e07...

DrPhil op 3 jan 2018 00:17

Die breek je met je handen met speels gemak open.

Ik vraag me overigens af of het erger wordt (absoluut natuurlijk wel) als je het in verhouding bekijkt:

  • er gaan steeds meer mensen op Wintersport. Niet alleen vanuit de traditionele landen, maar vergeet ook niet de nieuwe rijken uit Oost Europa
  • onderbuikgevoel; maar verzekerings- (en belasting)fraude lijken in bepaalde groepen redelijk geaccepteerd te zijn en ik denk dat dat steeds meer toeneemt. Mensen betalen premie, merken/denken dat andere mensen meer voordeel hebben en plegen dan zelf ook fraude
  • ik heb het idee dat steeds meer mensen ook eigen materiaal hebben
Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mijn snowboard is twee jaar geleden gestolen in Kaltenbach. Achteraf gezien een stomme plek om je snowboard neer te zetten: naast de grote parkeerplaats los in het skirek. En het was ook nog uit het zicht van de PostAlm Apres Ski bar.

Sindsdien heb ik een slotje bij me en zet ik het snowboard altijd vast aan het rek. Ook al helpt het misschien niet direct en kun je em met een beetje kracht lostrekken, een snowboard of ski set zonder slotje is aantrekkelijker om mee te nemen. En ik zet mijn snowboard nooit meer uit het zicht aan de weg.

Het is een beetje paranoia misschien, maar die hele woensdagochtend aangifte doen op het politiekantoor was nou ook niet iets waar ik op mijn schaarse wintersportdagen op zit te wachten. (op het kantoor zeiden ze dat we niet de enige waren, er waren al veel meer mensen aangifte wezen doen).

*bericht bewerkt door Nelis op 03 jan 2018 08:36

Bergen + Sneeuw = ❤

Heb een paar vrienden waar ze snachts van het balkon zijn gestolen was op het 2de verdiep. was dus al een stevige klim maar dit hield de dieven blijkbaar niet tegen.

jeandeflamand op 2 jan 2018 23:20

Ik had vrienden die te lui waren om de trap te nemen en gewoon naar de 2de verdieping balkon klommen. Waren wel sportklimmers…

@jeandeflamand dat is nu de reden dat ik deze nooit buiten zet op het terras of een skilocker in Frankrijk. Altijd mee naar binnen in het appartement en in het bad of douche zetten. Oostenrijk als de skiruimte goed is afgesloten en eventueel camerabewaking dan overweeg ik het wel.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Blij om te horen dat je dan 100% leest van hetgeen ik hier schrijf

Hooykaas op 2 jan 2018 22:25

Graag gedaan …

Rob

Ben ik nu zo verdorven dat ik denk dat een deel van die stijging is dat mensen claimen bij de verzekeraars omdat men nieuw materiaal wil en dus de spullen eigenlijk helemaal niet gejat zijn?

Berkelse-Geert op 2 jan 2018 11:31

@Berkelse-Geert Je moet er wel eerst aangifte voor doen, je bonnetje overleggen met je verzekeraar en dan krijg je vaak de dagwaarde terug. Daar koop je niet direct weer een heel nieuwe set voor. + je moet een tijd op het politiekantoor doorbrengen voor invullen van formulieren. Niet echt de moeite waard, dacht ik zo.

Bergen + Sneeuw = ❤

@Nelis, voor sommigen is dat echt geen enkel probleem helaas, je hebt ze er tussen zitten…

Vorige week jammer genoeg ook het slachtoffer geworden van een diefstal, weliswaar enkel mijn stokken. Ik was mijn zoontje aan het leren skien dus zoals zovelen zet ik mijn stokken onderaan de lift, toen ik op een bepaalde moment terug kwam moest ik constateren dat ze verdwenen waren. Beetje zuur daar ik ze amper 2 dagen had gebruikt nadat ik tijdens mijn laatste trip een stok had gebroken bij een val. Al een geluk waren het maar basisstokken van amper 25 €, toch vond ik het triest.
Een paar jaar ook wel een diefstal gehad in onze locker van het appartement. Deurtje geforceert en snowboard gestolen. Toen we later al ons gerief mee naar het appartement wilden te nemen serieus in de clinch gegaan met eigenaar van het gebouw toen hij ons dit verbood en dat we de lockers moesten gebruiken. Toen we hem wezen op zijn verantwoordelijkheid van onze diefstal zei hij dat hij niet verantwoordelijk was voor diefstal of schade. Tja, na veel gedreig en onderhandelingen heeft hij ons toch verder geholpen om aangifte te doen, echter nooit iets van gehoord.

better to be off piste, then to be pisted off

Plaats een reactie