Accomodaties voorjaarsvakantie

De week van 24 februari - 3 maart is het in Nederland schoolvakantie maar in andere landen niet. Nu zit via de Nederlandse sites al veel volgeboekt of ze vragen de hoofdprijs. Ik vroeg me af of misschien via andere (Oostenrijkse of Franse) sites boeken misschien goedkoper kan zijn. Iemand tips?

Gebied maakt niet heel veel uit als het maar (middel)groot is en niet laag.

Waarom schrijf je de plaatselijke vvv niet aan, Ik boek eigenlijk nooit via een reisbureau mijn wintersport. Of direct bij de accomodatie

*bericht bewerkt door pimmetje op 24 jan 2018 22:51

Zet hier je vraag bij de vlgd link, ik weet dat er nog eigenaren zijn die wat vrij hebben die week,
https://www.facebook.com/groups/NederlandsTaligeVakantieverb…

Dienten Die Alte schule

Mijn eigen ervaring is dat boeken via een grote organisatie vaak goedkoper uitvalt omdat je grote kortingen krijgt op je skipas.

De prijzen dit ik nu op de site van Sunweb.be zie voor deze week lijken me ook niet echt overdreven duur (voor 500-550 EUR per persoon appartement incl skipas heb al aardig wat keuze van skigebieden).

Glide on!

De week van 24 februari - 3 maart is het in Nederland schoolvakantie maar in andere landen niet. Nu zit via de Nederlandse sites al veel volgeboekt of ze vragen de hoofdprijs. Ik vroeg me af of misschien via andere (Oostenrijkse of Franse) sites boeken misschien goedkoper kan zijn. Iemand tips?

Gebied maakt niet heel veel uit als het maar (middel)groot is en niet laag.

KappuhH op 24 jan 2018 22:33

Ik heb een reserving dat ik moet vergeven. zon-zon (25 feb - 4 maa) bij Orso Bianco in Sauze D’Oulx. Ski in/ou Het prijs is t/m 5 personen en is 2100 EUR, incl ontbijt en diner met wijn. Normaal gesproken, zijn ze altijd volgeboekt.

Het kamer heeft een tussen wand, met een twee persons bed, tussen wand en weer een twee persons bed, en een persons beden twee balkons met uitzicht over de pistes. Orso heeft werkelijk het beste eten. Ik ga al jaren, maar wegens familie omstandigheden, kunnen wij niet. Ik heb de eigenaar net laten weten dat wij niet komt, dus je moet snel zijn, anders is jouw kans afgelopen.

Sauze is 75 minute van de Turin luchthaven, of 135 minuten van Milan. Als je het doet, en als je kan zorgen dat je aankomt tijdens lift openingstijden, dan kan de koffers mee met de lift, anders moet je met een ski-doo (40 pp, dacht ik) tot 23.30, daarna mag de ski-doos niet meer op de pistes. Ik heb de 20% borg betaald…

Hun website: http://www.sportinia.it/info-orso

Hier een foto van 2 weken geleden van de dining room van Orso

null

*bericht bewerkt door HeidiInTheAlps op 25 jan 2018 15:52

Ik zou zeggen: kijk op site van lokale vvv/tourismusverband. Kom je veelal de leukste verblijven tegen. Bovendien hoeft de uitbater geen extra afdracht te doen voor de boeking aan extra tussenpersoon

Ik vroeg mij af hoe het zit met lokale VVV, toerisme centra of zelfs direct de accomodatie zelf met last minutes?

Ik kom net terug uit Les Arcs, Arc1800. Nu hebben wij een top accomodatie + ski pas voor een koopje kunnen kopen via Sunweb, waarschijnlijk kopen zij deze kamers en skipassen al ver van te voren op??

Maar kun je vergelijkbare kortingen ook vinden bij lokale VVV of dergelijken?

Heb wel eens overwogen gewoon heen te rijden, en kijken of ik nog ergens een kamer kan opvullen voor een klein deel van de normale prijs. Heb een aantal verhalen gehoord van familie, die “vroeger” dit weleens gedaan hebben…

Bij veel accommodaties heb je arrangementen, vaak ook inclusief skipas. Echter is dit in 99 van de 100 gevallen buiten het hoofdseizoen. In het voor- en naseizoen worden er heel veel van die Pauschal Angebote gemaakt om de gaten op te vullen. Op VVV sites is dit veelal niet te zien. Vaak via doorklikken op de accommodatie wel.De Sunwebs van deze wereld nemen inderdaad een gegarandeerd aantal kamers af voor een lage prijs, vaak ook alleen buiten hoogseizoen. Pas erbij met korting en zo heeft de consument dus ook een relatief lage prijs. Maar nogmaals, naar mijn weten is dit voor- en naseizoen werk / deals.

Vind het aanbod van Heidi een erg mooie deal. Toplocatie in een leuk, uitgebreid, sneeuwzeker skigebied.

Mr. Slow

Heeft de OP accomodaties gevonden?

Ik weet dat mijn plek nog beschikbaar is.

Heeft de OP accomodaties gevonden?

Ik weet dat mijn plek nog beschikbaar is.

HeidiInTheAlps op 30 jan 2018 10:51

Nog niet, echter zijn we op zoek naar iets van zaterdag tot zaterdag en niet van zondag tot zondag. Of zou zaterdag tot zaterdag ook een optie zijn?

Waarom za-za? Zondag-Zondag is ook heerlijk hoor! Het rijdt 100x fijner (geen vrachtwagens in Duitsland), er zijn bijna geen files, zondag is volgens mij vaak de drukste dag in skigebieden, zaterdag het rustigst…ik weet het wel, als de accomodatie meewerkt, ski ik van zondag tot zondag.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Door annulering weet ik dat er in app Corona in Sankt Anton een app vrij is, 3/4 persoons voor de week van 24/2. Voor ons de eerste x daar dus kan je geen ervaringen vertellen.

Heeft de OP accomodaties gevonden?

Ik weet dat mijn plek nog beschikbaar is.

HeidiInTheAlps op 30 jan 2018 10:51

Nog niet, echter zijn we op zoek naar iets van zaterdag tot zaterdag en niet van zondag tot zondag. Of zou zaterdag tot zaterdag ook een optie zijn?

KappuhH op 30 jan 2018 11:00

Ik kan je alleen vertellen, dat het echter veel voor je geld is. Ik heb geluk gehad om een extra nacht (zaterdag) te boeken in de dorp, z’on 4-5 km, naast de snelweg. Dan ski je niet op de zondag, vroeg weg… maar ik heb het ook gedaan, vliegen met KLM, en de aller eerst vlucht op de maandag, kom je 8.00 uur aan bij Schiphol, waren wij ook nog op tijd voor werk/school.

Ik weet niet of het nog beschikbaar is, ik heb bij de eigenares geannuleerd, en normaal gesproken, voor school vakanties zijn ze vol geboekt een jaar van te voren… maar je kan ze altijd vragen.

Plaats een reactie