Skischoenen

Iemand op het forum ervaring met rossignol soft Skischoenen ?
Ik wil graag weten hoe ze zijn in verhouding met reguliere Skischoenen

Soft?
Waarom wil je dit?

Als ik op de officiële site van Rossignol kijk, lijkt het alsof de hele soft reeks niet meer in hun gamma voorkomt.
Misschien wil dat ook al iets zeggen.

Er bestaat wel een nieuw merk dat terug iets vergelijkbaars probeert te verkopen:
https://www.dahusports.com/site/en/prodcut-category/ski-boot…

Glide on!

Dahu zijn geen softboots. Ander concept.

*bericht bewerkt door DrPhil op 25 jan 2018 21:08

Soft?
Waarom wil je dit?

Als ik op de officiële site van Rossignol kijk, lijkt het alsof de hele soft reeks niet meer in hun gamma voorkomt.
Misschien wil dat ook al iets zeggen.

Er bestaat wel een nieuw merk dat terug iets vergelijkbaars probeert te verkopen:
https://www.dahusports.com/site/en/prodcut-category/ski-boot…

Vivace op 25 jan 2018 20:53

Ik kan voor weinig geld een paar nieuwe overnemen maar kan er weinig reviews over vinden

Is de officiële naam van jouw product ‘Rossignol Softboot’ ?

Tijd voor een uitpakparty?!

Rossignol Soft ziet er anders ook niet echt softboot-achtig uit.

null

Het Dahu systeem is natuurlijk wel iets anders om aan te trekken (eerst binnenschoen veteren), dan “exo-skelet” eromheen klikken.
Eens samengebouwd ziet het er allemaal gelijkaardig uit: een binnenschoen, met hieromheen geen volledige buitenschoen, maar enkel een skelet. Je kan je dan gaan afvragen wat op termijn het minste drukpunten creëert: een hardere buitenschoen die de knelkrachten van de bindingen verspreid over je hele wreef of een zachte schoen waar alle ribben van het buitenskelet in zouden kunnen drukken.
Dit is natuurlijk een louter theoretische mening. De uitvoering kan in de praktijk best meevallen.

Wat wil je eigenlijk met deze schoenen gaan doen kwa skistijl?
Als je binnen een aantal jaren je zoon nog wil kunnen bijhouden, mag je natuurlijk ook niet te “soft” gaan in je materiaal.

Als ik terugkijk op mijn (beperkte) ervaring met schoenen kiezen, dan heb ik 10 tot 20 verschillende soorten schoenen aangepast in meerdere winkels, waarbij ik specifiek gelet heb op de punten waar ik met huurschoenen het meeste klachten van had. Uiteindelijk heb ik dan per toeval eens premium schoenen gehuurd die mij zo goed bevallen zijn, dat ik op het einde van de skidag hetzelfde type (dat ik voorheen nog nooit gepast had) onmiddelijk gekocht heb.
Sindsdien heb ik stijve race-achtige skischoenen zonder enige zijdelingse speling die vlot aan- en uit te trekkken zijn en waar ik op het einde van een lange skidag niets pijn van heb.
Conclusie: passen, vergelijken en indien mogelijk uitproberen op een piste vooraleer iets te kopen.

verder nog enkele gebruikers-meningen gevonden op het net:
https://www.skiboardsonline.com/forums/archive/index.php/t-1…

  • draagcomfort, vergevingsgezind voor off-piste en snowpark gebruik
  • type soft 3 en soft 2 hebben een moeilijk correct in te stellen vetersysteem, wat resulteerd in ofwel een te losse schoen, ofwel een afgeknelde/koude voet -> type soft 1 zou je dus moeten hebben
Glide on!

Is de officiële naam van jouw product ‘Rossignol Softboot’ ?

Gaston op 25 jan 2018 22:09

Rossignol soft light ultra 3

Full tilt ski boots zijn verglijkbaar alleen naar mijn mening 5x beter qua aanpassings mogenljjkheden en vetersysteem

Rossignol Soft ziet er anders ook niet echt softboot-achtig uit.

null

Het Dahu systeem is natuurlijk wel iets anders om aan te trekken (eerst binnenschoen veteren), dan “exo-skelet” eromheen klikken.
Eens samengebouwd ziet het er allemaal gelijkaardig uit: een binnenschoen, met hieromheen geen volledige buitenschoen, maar enkel een skelet. Je kan je dan gaan afvragen wat op termijn het minste drukpunten creëert: een hardere buitenschoen die de knelkrachten van de bindingen verspreid over je hele wreef of een zachte schoen waar alle ribben van het buitenskelet in zouden kunnen drukken.
Dit is natuurlijk een louter theoretische mening. De uitvoering kan in de praktijk best meevallen.

Wat wil je eigenlijk met deze schoenen gaan doen kwa skistijl?
Als je binnen een aantal jaren je zoon nog wil kunnen bijhouden, mag je natuurlijk ook niet te “soft” gaan in je materiaal.

Als ik terugkijk op mijn (beperkte) ervaring met schoenen kiezen, dan heb ik 10 tot 20 verschillende soorten schoenen aangepast in meerdere winkels, waarbij ik specifiek gelet heb op de punten waar ik met huurschoenen het meeste klachten van had. Uiteindelijk heb ik dan per toeval eens premium schoenen gehuurd die mij zo goed bevallen zijn, dat ik op het einde van de skidag hetzelfde type (dat ik voorheen nog nooit gepast had) onmiddelijk gekocht heb.
Sindsdien heb ik stijve race-achtige skischoenen zonder enige zijdelingse speling die vlot aan- en uit te trekkken zijn en waar ik op het einde van een lange skidag niets pijn van heb.
Conclusie: passen, vergelijken en indien mogelijk uitproberen op een piste vooraleer iets te kopen.

verder nog enkele gebruikers-meningen gevonden op het net:
https://www.skiboardsonline.com/forums/archive/index.php/t-1…

  • draagcomfort, vergevingsgezind voor off-piste en snowpark gebruik
  • type soft 3 en soft 2 hebben een moeilijk correct in te stellen vetersysteem, wat resulteerd in ofwel een te losse schoen, ofwel een afgeknelde/koude voet -> type soft 1 zou je dus moeten hebben
Vivace op 25 jan 2018 22:20

Bedankt voor de info 👍 het is voornamelijk nieuwsgierigheid of het een goede vervanger voor mijn huidige schoen is en dan denk ik inderdaad dat ie te soft is . Iig bedankt voor de info

graag gedaan

Glide on!

Plaats een reactie