Buitenlandse boete

Das waar, maar ik geloof direct dat ik inderdaad te hard reed. Dus ik kan wel procederen, maar ik kan ook gewoon erkennen dat ik me niet aan de regel heb gehouden. Overigens ben ik ook nog eens bergaf staande gehouden door de Gendarmerie op die vakantie met echt een forse overschrijding (de weg vroeg erom…). En daar deed een mea culpa genoeg en mocht ik met een waarschuwing weer doorrijden. Dus ik vond het ook nog wel lollig dat ik dan 3 boetes had bij thuiskomst voor 1, 4 en 8 km te hard.

Van de zomervakantie had ik ook een paar van die Franse ansichtkaarten van de politie op de mat liggen bij thuiskomst. Tikt leuk aan, vooral omdat ze idd bij 1 km overschrijding je al 45 euro in rekening brengen. Aan marges zoals in Nederland doen ze niet 😧.

77steve op 30 jan 2018 19:32

Dus je reed waarschijnlijk 136 waar je 130 mocht.

Vier jaar geleden met een huurauto op Sardinië ook een boete mogen ontvangen voor het inrijden van een trafico limitato. Het is ook wel verwarrend. Ik heb het bord wel gezien, maar ik zag er meerdere auto’s in rijden, dus ik dacht dat kan wel… Blijkbaar hebben sommige mensen ontheffing om daar te mogen rijden. En er wordt met flitspalen gecontroleerd…

De boete kwam ook bijna een jaar later binnen. Eerst niet gereageerd. Daarop kwam een tweede aangetekende brief. (Ze houden wel vol dus) Hierop een mailtje gestuurd met het mailadres van mijn vriendin, naar het mailadres wat in de brief stond met de melding dat “Bram82” niet meer op dit adres woont en ook niet bekend is waar hij nu wel woont. (Voor de zekerheid maar even door google translate gehaald naar het Italiaans.) Kreeg als antwoord: We apologize for the inconvenience. You may ignore the letter received.

Daarna nooit meer iets gehoord, nu dus 4 jaar geleden.

Ik ben in Frankrijk geflitst met 1km/h te hard… 45€

Brrian op 30 jan 2018 19:29

Ik ook, ook € 45
Alleen was dat na correctie van 5km …
En je klok geeft in de praktijk ook rond de 5km te veel aan.
Ergo: Klok heeft op +10 gestaan …

Rob

Aan marges zoals in Nederland doen ze niet 😧.

77steve op 30 jan 2018 19:32

Vreemd, bij mij wel … 96 gemeten, aanslag voor 91 waar 90 toegestaan

Rob

Ik ben in Frankrijk geflitst met 1km/h te hard… 45€

Brrian op 30 jan 2018 19:29

Ik ook, ook € 45
Alleen was dat na correctie van 5km …
En je klok geeft in de praktijk ook rond de 5km te veel aan.
Ergo: Klok heeft op +10 gestaan …

RCGrootveld op 30 jan 2018 22:06

Die correctie is geen kado.

En waarom is het relevant wat de snelheidsmeter aangeeft? Er zijn trouwens auto’s die op de km/u nauwkeurig zijn.

Het leuke aan een boete uit Frankrijk is dat je het gevoel hebt korting te krijgen en halvelings een zaakje kan doen. Normaal gezien is het 75 Euro meneer, maar als u binnen twee weken betaalt is het maar 45 Euro! Voila. Ook al is het een boete, het voelt toch beter aan dan Nederland of België waar je een zeer vermanende brief krijgt met een resem dreigementen en verhogingen als je niet op tijd betaalt. Komt op hetzelfde neer, maar goed … als het dan echt moet, dan toch liever de Franse boete.

Die correctie is geen kado.
Zeg ik dat dan ?

En waarom is het relevant wat de snelheidsmeter aangeeft?
Wat denk je zelf ?

Er zijn trouwens auto’s die op de km/u nauwkeurig zijn.
Technisch onmogelijk, aangezien de snelheidsmeter op de uitgang van de versnellingsbak zit en niet weet hoeveel bandenprofiel je nog hebt

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 30 jan 2018 23:51

Rob

Volgens mij zijn er zat manieren om die boetes (uit Italië) te traineren of überhaupt niet te betalen. Maar hé, wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten :). Over het algemeen zijn die zones voor locals redelijk duidelijk aangegeven, maar goed, het kan zo een keer gebeuren.

Ik heb ooit gelezen dat (op Sicilië in ieder geval) er een enorm bureaucratisch proces ten grondslag ligt aan het versturen van die boetes en dat het inderdaad vrij normaal is dat ze driekwart jaar later komen (zeker als het een huurauto betreft).

Ik heb overigens het idee dat boetebedragen in het buitenland (Zwitserland daargelaten) vaak wel wat schappelijker en in verhouding met de overtreding zijn.

Roy83 op 30 jan 2018 11:22

Heb een boete (136 euro) gehad in pisa met een huurwagen. De verhuurfirma rekende me er bovenop nog 30 euro aan voor het bezorgen van mijn gegevens aan de italiaanse politie. 166 euro in totaal en geen fun aan beleefd. Dan liever toch ergens een mooie snelheidsovertreding 😅🏁

Die correctie is geen kado.
Zeg ik dat dan ?

En waarom is het relevant wat de snelheidsmeter aangeeft?
Wat denk je zelf ?

Er zijn trouwens auto’s die op de km/u nauwkeurig zijn.
Technisch onmogelijk, aangezien de snelheidsmeter op de uitgang van de versnellingsbak zit en niet weet hoeveel bandenprofiel je nog hebt

RCGrootveld op 30 jan 2018 23:51

Ik constateer simpelweg dat de Tesla exact hetzelfde aangeeft als de gps. Dus nee, niet onmogelijk.

Ik constateer simpelweg dat de Tesla exact hetzelfde aangeeft als de gps. Dus nee, niet onmogelijk.

1: Dat Tesla een Hi-Tech auto is, is me bekend, maar dat hij in staat is om de profieldiepte en bandenspanning mee te nemen in de berekening van de snelheid acht ik zelfs voor Tesla uitgesloten
2: Veel mensen overschatten de nauwkeurigheid van GPS, zeker mbt snelheid.

Rob

Ik constateer simpelweg dat de Tesla exact hetzelfde aangeeft als de gps. Dus nee, niet onmogelijk.

1: Dat Tesla een Hi-Tech auto is, is me bekend, maar dat hij in staat is om de profieldiepte en bandenspanning mee te nemen in de berekening van de snelheid acht ik zelfs voor Tesla uitgesloten
2: Veel mensen overschatten de nauwkeurigheid van GPS, zeker mbt snelheid.

RCGrootveld op 31 jan 2018 09:27

Met constante snelheid is een GPS gewoonweg betrouwbaar. Het is gemeten met de performancebox, die ook net effe wat anders in elkaar steekt dan bv op je telefoon de snelheid aflezen (reden waarom dat ding door zo’n beetje iedere autojournalist gebruikt wordt voor performance metingen).

Wat jij uitgesloten acht vind ik echt niet zo relevant. Meten is weten.

Wat jij uitgesloten acht vind ik echt niet zo relevant. Meten is weten.

DSvier op 31 jan 2018 09:38

Metingen die wiskundige formules negeren acht ik ook niet relevant, want per definitie onbetrouwbaar

Rob

Wat jij uitgesloten acht vind ik echt niet zo relevant. Meten is weten.

DSvier op 31 jan 2018 09:38

Metingen die wiskundige formules negeren acht ik ook niet relevant, want per definitie onbetrouwbaar

RCGrootveld op 31 jan 2018 15:27

Wordt je soms niet enorm moe van jezelf?

Born to Ride

Wat jij uitgesloten acht vind ik echt niet zo relevant. Meten is weten.

DSvier op 31 jan 2018 09:38

Metingen die wiskundige formules negeren acht ik ook niet relevant, want per definitie onbetrouwbaar

RCGrootveld op 31 jan 2018 15:27

Mooi!

Wat jij uitgesloten acht vind ik echt niet zo relevant. Meten is weten.

DSvier op 31 jan 2018 09:38

Metingen die wiskundige formules negeren acht ik ook niet relevant, want per definitie onbetrouwbaar

RCGrootveld op 31 jan 2018 15:27

Wordt je soms niet enorm moe van jezelf?

Matthias123 op 31 jan 2018 15:30

Nee, wel van mensen die natuurwetten en technologie ontkennen
Om over hen die de grenzen van de verkeerswet opzoeken maar te zwijgen.

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 31 jan 2018 20:46

Rob

Het is gemeten met de performancebox, die ook net effe wat anders in elkaar steekt dan bv op je telefoon de snelheid aflezen

GPS positie en snelheid zijn niets anders dan een berekening, niet meer en niet minder.
Dus je kan dan wel een state-of-the-art performance box in die Tesla van je zetten, die werkt met de zelfde algoritmes en zal met een “twijfelachtig” signaal dezelfde fout maken.
Logisch dus dat die het zelfde aangeeft …

Rob

Flitspalen zijn waarschijnlijk nog minder nauwkeurig. Vandaar ook die relatief hoge foutmarge die gehanteerd wordt.

Het is gemeten met de performancebox, die ook net effe wat anders in elkaar steekt dan bv op je telefoon de snelheid aflezen

GPS positie en snelheid zijn niets anders dan een berekening, niet meer en niet minder.
Dus je kan dan wel een state-of-the-art performance box in die Tesla van je zetten, die werkt met de zelfde algoritmes en zal met een “twijfelachtig” signaal dezelfde fout maken.
Logisch dus dat die het zelfde aangeeft …

RCGrootveld op 31 jan 2018 20:49

Blijf je nou doorzeuren?

Het is gemeten met de performancebox, die ook net effe wat anders in elkaar steekt dan bv op je telefoon de snelheid aflezen

GPS positie en snelheid zijn niets anders dan een berekening, niet meer en niet minder.
Dus je kan dan wel een state-of-the-art performance box in die Tesla van je zetten, die werkt met de zelfde algoritmes en zal met een “twijfelachtig” signaal dezelfde fout maken.
Logisch dus dat die het zelfde aangeeft …

RCGrootveld op 31 jan 2018 20:49

Blijf je nou doorzeuren?

DSvier op 31 jan 2018 20:56

Tja dat is altijd zo zodra het woord auto en snelheid is gevallen… Iets met obsessie enzo…

*bericht bewerkt door Matthias123 op 31 jan 2018 21:23

Born to Ride

Valt 1 km/u harder dan toegestaan ook al onder de grenzen van de verkeerswet opzoeken?

Dan zal ik maar zwijgen over dat ik afgelopen jaar maar liefst 3x ben gesnapt met 4, 4 en zelfs de duizelingwekkende overschrijding van 7 km/u! ;)

Krijg je nou met auto’s zonder snelheidsmarge in de teller ;)

Krijg je nou met auto’s zonder snelheidsmarge in de teller ;)

Userd op 31 jan 2018 21:44

Allemaal niet met de Tesla. ;)

Iedereen iets meer on-topic blijven. Graag.

Click. Click. Peace

Valt 1 km/u harder dan toegestaan ook al onder de grenzen van de verkeerswet opzoeken?

Nee, wel het met kul argumenten proberen te omzeilen van boetes resp. het onterecht ervan proberen te verklaren.

Rob

Valt 1 km/u harder dan toegestaan ook al onder de grenzen van de verkeerswet opzoeken?

Nee, wel het met kul argumenten proberen te omzeilen van boetes resp. het onterecht ervan proberen te verklaren.

RCGrootveld op 31 jan 2018 23:47

Wat niemand hier heeft gedaan. Je bent wel erg obsessief moraalridder als je je stokpaardjes ook te onpas gaat berijden.

Ik ben dit topic gestart om forumleden normaals duidelijk te maken dat de tijden van “duw in het buitenland het gas maar in, je hoort er toch meer nooit wat van” zo langzamerhand wel voorbij zijn. Vorig jaar zag ik enkele echte racers, die bij het volgende payage punt langs de Franse autobaan, werden staande gehouden. Je gedragen naar de regels en niet steeds de grenzen opzoeken, lijkt mij nog altijde de beste optie. Maar ja, iedereen keuze. En met zijn allen hebben we toch weer het nodige geleerd.

Hen48

Ik ben dit topic gestart om forumleden normaals duidelijk te maken dat de tijden van “duw in het buitenland het gas maar in, je hoort er toch meer nooit wat van” zo langzamerhand wel voorbij zijn. Vorig jaar zag ik enkele echte racers, die bij het volgende payage punt langs de Franse autobaan, werden staande gehouden. Je gedragen naar de regels en niet steeds de grenzen opzoeken, lijkt mij nog altijde de beste optie. Maar ja, iedereen keuze. En met zijn allen hebben we toch weer het nodige geleerd.

Hulst op 1 feb 2018 09:48

Precies. En als je dan toch je billen brand, dan moet je ook op de blaren zitten. En dat er dan mensen zijn die genoeg tijd hebben om lekker te gaan procederen voor die paar tientjes, dat is niet mijn keuze. En dat er mensen zijn die niet betalen omdat dat toch geen consequenties heeft: ook dat is ieders keuze. Kan me nog een verhaal herinneren - volgens mij hier op het forum - van iemand die een Zwitserse boete niet had betaald en een jaar later direct van de weg werd geplukt en een fors hogere boete mocht betalen. Dat ging volgens mij om een bedrag met 3 nullen (al zijn de boetes in Zwitserland sowieso fors). Dus je neemt dan wel een risico.

Rob de monoskier en zijn eeuwige strijd en tirade tegen de automobilist, die altijd krampachtig zijn gelijk vol blijft houden. Vermakelijk leesvoer!

In Frankrijk nog geen boete gehad, wel tijdens de zomervakantie mijn nummerplaat eens zien verschijnen op die grote infoborden boven de snelweg: “1 xxx xxx, trop vite!” Werkte wel goed, de komende km’s niet veel van het rechterbaanvak geweest :-)

Plaats een reactie