Ischgl-samnaun of serfaus-fiss-ladis

Hallo,
Ik ga over 2,5 week naar op skivakantie naar oostenrijk. We verblijven in Pfunds. Een dorpje dat precies tussen samnaun en serfaus-fiss-ladis in ligt.
Nu vraag ik me af waar we het beste heen kunnen gaan? We zullen voornamelijk met de skibus gaan.
We bestaan uit 3 jonge boarders en een ouder die vanwegen blessures nog niet zeker weet te gaan skieen of te gaan langlaufen vanwegen eerdere blessures.

Gr

Weet niet hoe lang jullie gaan, maar ik zou zeggen: wissel deze gebieden af?

Mr. Slow

Als je in Pfunds zit en op de skibus bent aangewezen, dan zou ik mikken op Samnaun. SFL is alleen met een overstap in Ried te bereiken en dat is wel erg veel gedoe lijkt me.

Ik vind SFL voor boarders minder relaxed dan Ischgl. Veel verbindingen in SFL lopen schuin op de berg, waardoor je langdurig op 1 kant moet staan, saai en ongemakkelijk. Al zijn er natuurlijk zeker ook wel wat mooie pistes, maar Ischgl vind ik echt een stuk beter.

Beide! ;)

Elke gebied heeft zijn voor en nadelen.

Samnaun/Ischgl:

  • makkelijker bereikbaar (half uurtje bus zonder overstappen)
  • bij warmer weer door de hogere en minder zuidgerichte ligging betere sneeuwkwaliteit
  • taxfree shops in Samnaun
  • bijna geen bomen betekent bij slecht weer geen beschutting en geen zicht
  • langlauf is met 4km loipes niets
  • aan Samnaun kant is de après ski onbestaande
    +/- voornamelijk zetelliften

SFL:

  • bij slecht weer meer pistes tussen de bomen
  • betere après ski (verwacht wel geen Ischgl of St. Anton toestanden)
  • gezeligge dorpen (Fiss & Serfaus)
  • langlauf beter met 30km loipes
  • veel wandelmogelijkheden
    +/- redelijk veel gondels
  • bij warm weer sneller mindere sneeuwkwaliteit in het centrale deel van het gebied (Masner/Pezid/Lazid en Fisser Nordseite wel altijd goed)
  • iets moeilijker bereikbaar door bus overstap (al ben je dan nog op 40 minuten in Fiss)

Conclusie: elke dag kijken hoe het weer is en dan beslissen. Zal wel ietsje duurder zijn met losse dagpassen dan met een weekpas, maar dat compenseert als je door omstandigheden (slecht weer, ziek, blessure, kater, geen zin, …) een dagje overslaat ;)

Piste riderrrrr

Lekker beide gebieden verkennen inderdaad. En vergeet ook de optie Nauders niet (erg leuk voor een dag)!

Plaats een reactie