Eigenschappen Atomic sx 10

Kan iemand mij iets vertellen over de eigenschappen van de atomic sx 10… en wat voor soort ski het is?

Gr Piet

– edit: Titel aangepast, om de lading te dekken.

De Atomic SX 10 is een piste georiënteerde ski! Voor mensen die door de grand slalom getailleerde radius van lange grote bochten houden.
Het korte bochten werk moet met kracht of geskied worden met de wat verouderde techniek! Een heerlijke ski voor afstanden die best even gas wil geven!
De sx staat voor skiër cross dit betekend eigen de alles kunnen doen op de piste!

lengte advies neus!

De Atomic SX10 is een alles kunner. Hij is ontwikkeld voor de super cross. Als je wilt weten wat dat is kijk dan even op youtube. Het is een ski waarmee je fantastisch kan carven. De ski is gemaakt voor de sportive gevorderde skier die op snelheid het maximale uit zijn zki wil halen.

Lekker skietje; heb hem zelf vaak gereden en heb zelf de SX 11 gehad.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Ik heb ook de sx10, heerlijk ski. Ben een sportieve snelle skier en heb de sx10 nog nooit instabiel gekregen. Voor het off-piste werk moet je de sx 10 niet kopen.
Dus wil je maximaal skieen op de piste dan is het zeker een aanrader.

Better to live like a Tiger then to die as a pussy

Heb sinds vorig seizoen ook de sx10.

Voorheen altijd ski’s gehuurd, maar was nooit echt wat. Afgelopen winter hebben we gemiddeld 70 km per dag afgelegd… je moet wel een beetje “werken” met deze ski’s, maar oh oh, als je ermee wilt carven… geweldig! Lopen echt op rails!! Dus mooie strakke bochten, perfect met deze ski’s.

Aankomende vrijdag gaan we weer richting Italie en zal dan ook weer erg veel plezier beleven van deze ski’s.

Als ik jouw verhaal en ski-stijl zo lees, is de Atomic sx10 een uitstekende keus!

Zelf jaren heerlijk op geskied…

Je kan er zoals boven ook aangegeven perfect op raggen!!

Bedenk wel dat als het slushy wordt, hij een stuk zwaarder te skien is, doordat ie relatief smal is onder de voet = weinig drijfvermogen!

Als je houdt van knallen op strakke pistes: topper!

Ik zoek ook informatie over deze skis, heb ze tweedehands gezien. Ik vraag me af of het iets voor mij is, want ik houd niet van te hard gaan en krijg snel moeie bovenbenen. Skiede tot nu toe op Atomic Race SL die een beetje te lang waren, wil nu graag overstappen op een relaxtere ski die wat makkelijker draait. Is de Atomic SX10 iets voor mij of misschien nog steeds te zwaar?

Ik zoek ook informatie over deze skis, heb ze tweedehands gezien. Ik vraag me af of het iets voor mij is, want ik houd niet van te hard gaan en krijg snel moeie bovenbenen. Skiede tot nu toe op Atomic Race SL die een beetje te lang waren, wil nu graag overstappen op een relaxtere ski die wat makkelijker draait. Is de Atomic SX10 iets voor mij of misschien nog steeds te zwaar?

Gast605 op 12 dec. 2012 15:57

ik zou je deze niet adviseren. Er zijn zoveel andere types, van niet aleen Atomic, die veel beter passen bij jouw skivaardigheden.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Dan zou ik ze niet nemen. Wat meestal wordt bedoeld met een ‘sportieve’ ski, is dat je er veel energie in moet stoppen om hem helemaal tot zijn recht te laten komen, maar als je dat doet, krijg je ook echt een heleboel terug.

Als je wat meer relaxt wil skiën en niet de hele dag vol op het gaspedaal wil trappen, zou ik een ski nemen die iets zachtere flex heeft (iets buigzamer is): die kost minder kracht om te buigen. Kijk maar eens naar de Bizzard G-force Supersonic IQ of iets vergelijkbaars (de eerste range ‘onder’ de sport- of race-ski’s).

Dankjewel voor de tips! Sorry for cross posting :o)

Plaats een reactie