Het actuele weer in Winterberg (deel 2)

Koud, kijk op http://www.skiplezier.nl
Zie je het snel (en geen misleidende informatie vind ik).

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

@Sven: even bij een bandenhandel langs gaan voor een offerte of gewoon de vraag stellen.
Zij zullen dan ook vergelijkbare maten aanbieden. Het is niet zo dat je persé 185-55 R15 moet hebben. De 185-55 staat voor een breedte-hoogte verhouding en zou bv 195-60 kunnen zijn. R15 blijft natuurlijk wel hetzelfde. Succes

Greenfield op 31 jan. 2012 14:00

Ik kan aan 2 winterbanden (nieuwe) geraken voor 100 eur per band inclusief plaatsing… zal dat maar doen, heb niet zoveel keuze denk ik :)

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

@ Lizzy: pistes liggen er perfect bij. Het is koud en wordt nog kouder maar dan is er tenminste geen mist of bewolking.

Na het weekend weer iets betere temp en misschien wat sneeuw.

Dit filmpje afgelopen zaterdag gemaakt en ma t/m woe ben ik er weer :)

https://www.wintersport.nl/forum/topic/51874

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@ Lizzy: pistes liggen er perfect bij. Het is koud en wordt nog kouder maar dan is er tenminste geen mist of bewolking.

Na het weekend weer iets betere temp en misschien wat sneeuw.

Dit filmpje afgelopen zaterdag gemaakt en ma t/m woe ben ik er weer :)

https://www.wintersport.nl/forum/topic/51874

Jeroen op 1 feb. 2012 11:20

Nu kriebelt het toch wel erg hard om een dagje op en af te gaan, zodat ik iets van wintersport gehad heb dit jaar :D Zou wel in het weekend moeten gaan, ik hoop datje dan geen uren moet aanschuiven aan de liften zoals ik gewend was in de Ardennen… Ik vertrek dan zaterdag erg vroeg om daar rond 9 uur aan te komen…tot 's avonds laat, hopelijk binnen 3 weken is het zover, :)

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

@ Sven: afgelopen zaterdag half uur wachten bij de liften…

Was wel extreem omdat de condities de maanden ervoor ruk waren… Iedereen wilde natuurlijk even gaan.
Normaal is het iets rustiger hoor… Max 10 min wachten.

Denk ook aan Postwiese en Willingen. Echt goede alternatieven om de drukke skiliftkarouseel te ontlopen op drukke dagen. En ik denk dat harry en Paul E vast ook nog wel goede tips hebben.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Afgelopen zaterdag was inderdaad een ramp. Moesten echt sommige pistes vermijden omdat het gewoon niet meer leuk was. Daarom zijn we zondag naar Züschen gegaan, waar het een stuk aangenamer was! Later op de dag nog naar de Kappe geweest, en ook daar was het prima vertoeven. Wachtrijen van max 2 minuten en hele fijne pistes !

Goan mit d'n kroam

Afgelopen zaterdag was inderdaad een ramp. Moesten echt sommige pistes vermijden omdat het gewoon niet meer leuk was. Daarom zijn we zondag naar Züschen gegaan, waar het een stuk aangenamer was! Later op de dag nog naar de Kappe geweest, en ook daar was het prima vertoeven. Wachtrijen van max 2 minuten en hele fijne pistes !

Richard op 1 feb. 2012 12:19

Dit is allemaal erg dichtbij winterberg of niet…? el een beetje zonde als je een skipas koopt voor een dag en dan na een paar uur moet uitwijken naar andere gebieden…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Als je de wintersportarena kaart koop (vanaf 3 dagen 60 euro) kun je in alle gebieden skieen. De Kappe is zelfs lopend te bereiken.
Die wintersportarena kaart is zelfs interessant als je maar 2 dagen gaat maar van plan bent om in verschillende gebieden te gaan skieen. Winterberg zelf is iets van 26 euro per dag en als ik het goed heb is Altastenberg iets van 21. Wil je dan in een derde gebied skieen in die 2 dagen heb je de pas er al uit los nog van het feit dat je niet telkens een nieuwe pas hoeft te kopen. Of je moet willen klooien met halve dagpassen etc.

Ben benieuwd ik Ben er vanaf vrijdag ochtend tot maandag :-)
Ik zal dan ook wel even laten we ten hoe Het er is.

@SPAM: De Wintersport Arena Card is helaas niet in alle Sauerlandse skigebieden geldig. Het betreft alleen de grootste skigebieden: Winterberg, Willingen, Neuastenberg, Altastenberg, Züschen, Sahnehang en Bödefeld. Andere skigebieden, zoals Sternrodt in Bruchhausen, staan buiten het zogenaamde ‘ticketverbund’.

We hadden inderdaad de Wintersport Arena Card aangeschaft. Ook al gingen we maar 2 dagen… Scheelt 4 euro, maar dan kun je wel naar een ander gebied als het te druk is. En ben blij dat we dat gedaan hebben :)

Goan mit d'n kroam

ik ga maar 1 dag he, vandaar…
En e ven aan praktische vraag, ik wil van s ochtends tot 's avonds skiën (nocturne), hoe kan ik dit regelen voor het materiaal huur? Dan ben ik al verplicht om te huren aan de 'stand van de skiliften"? Intersport en dergelijke vallen dus uit de boot…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

ik ga maar 1 dag he, vandaar…
En e ven aan praktische vraag, ik wil van s ochtends tot 's avonds skiën (nocturne), hoe kan ik dit regelen voor het materiaal huur? Dan ben ik al verplicht om te huren aan de 'stand van de skiliften"? Intersport en dergelijke vallen dus uit de boot…

Sven op 2 feb. 2012 10:44

Huur ze dan gewoon hier…

"…"

Huur ze dan gewoon hier…

Jan op 2 feb. 2012 10:55

Als ik op en zaterdag ga… en ik wil ze voor een dag, kan ik dan vrijdag ze gaan halen en zondag /maandag binnen doen? Ik betaal toch per dag dus 2 dagen verloren geld, begrijp je ?

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

@ Sven, dan zou ik ze idd bij de lift zelf huren… de meeste gaan tegen 17 uur/17.30 dicht.

Je kan ook in de dorpen voor winterberg je spullen al huren (scheelt 5 euro) maar dan ben ik bang dat je te laat terug bentm, maar dat kun je vragen natuurlijk…

Aan de piste geloof ik 15 euro voor een dag (skies)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@ Sven, dan zou ik ze idd bij de lift zelf huren… de meeste gaan tegen 17 uur/17.30 dicht.

Je kan ook in de dorpen voor winterberg je spullen al huren (scheelt 5 euro) maar dan ben ik bang dat je te laat terug bentm, maar dat kun je vragen natuurlijk…

Aan de piste geloof ik 15 euro voor een dag (skies)

Jeroen op 2 feb. 2012 11:11

Dan huur ik ze wel ter plekke :). Winterbanden komen er zaterdag op :)

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Bij Skiverleih Brinkmann, naast het skischoolburo van Der Brabander en bij de Kappelift kan je voor een hele dag + avond huren. Deze verhuur is tot na 22 uur open op dagen dat er avondskiën is.
Je kunt met een gratis shuttlebus van de brug halverwege piste 10 (Bremberg, ter hoogte van de skischool Semmler) naar de Kappe v.v. gaan, 's avond vanaf het parkeerplaats vam het dalstation van lift 10A.

Als je komend weekend in Winterberg gaat skiën kan ik je aanbevelen om strak om 9 uur te starten in het hoofdgebied en tegen 10.30 uur met het busje (of skiënd via de borden P3 vanaf piste 10) over te gaan naar de Kappe. Op die manier kan je toch nog heel veel meters maken, of anders…

Geheimtipp voor dagjesmensen: Eschenberg in Niedersfeld. Nagenoeg geen wachttijden (wat heet, ik was er gisteren met nog 4 anderen aan het skiën!) en mooie weidse pistes. Volgens mij een onontdekt stukje genieten als je de extreme drukte die ook komend weekend Winterberg en Willingen zal treffen, wilt ontwijken. De dame op deze http://www.eschenberglifte.de/ pagina was gisteren helaas verhinderd, maar Joep, de vrolijke kassier was er wel.

Sternrodt Bruchhausen is ook bijzonder mooi, evenals rustige pistes van Hohe Lied in Sellinghausen bijvoorbeeld.

Bij Skiverleih Brinkmann, naast het skischoolburo van Der Brabander en bij de Kappelift kan je voor een hele dag + avond huren. Deze verhuur is tot na 22 uur open op dagen dat er avondskiën is.
Je kunt met een gratis shuttlebus van de brug halverwege piste 10 (Bremberg, ter hoogte van de skischool Semmler) naar de Kappe v.v. gaan, 's avond vanaf het parkeerplaats vam het dalstation van lift 10A.

Als je komend weekend in Winterberg gaat skiën kan ik je aanbevelen om strak om 9 uur te starten in het hoofdgebied en tegen 10.30 uur met het busje (of skiënd via de borden P3 vanaf piste 10) over te gaan naar de Kappe. Op die manier kan je toch nog heel veel meters maken, of anders…

Geheimtipp voor dagjesmensen: Eschenberg in Niedersfeld. Nagenoeg geen wachttijden (wat heet, ik was er gisteren met nog 4 anderen aan het skiën!) en mooie weidse pistes. Volgens mij een onontdekt stukje genieten als je de extreme drukte die ook komend weekend Winterberg en Willingen zal treffen, wilt ontwijken. De dame op deze http://www.eschenberglifte.de/ pagina was gisteren helaas verhinderd, maar Joep, de vrolijke kassier was er wel.

Sternrodt Bruchhausen is ook bijzonder mooi, evenals rustige pistes van Hohe Lied in Sellinghausen bijvoorbeeld.

Harry (Winterberg) op 2 feb. 2012 11:30

en hoe zit het dan met de skipas? telt de pas van het hoofdgebied ook in kappe?

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

@sven; ja
Let er wel op dat de dagpas niet 's avonds geldig is, ook niet de meerdaagse passen. Een avondkaart kost € 17,- voor volwassenen en € 10,- voor kinderen (na 20.00 uur goedkoper, na 21.00 uur nóg goedkoper)

Wat betreft Niedersfeld: die hebben mooie familieaanbiedingen zoals een dagpas voor 2 volwassenen + 2 kinderen voor € 50,-. (Winterberg € 86,-)

waar reserveer ik het best een hotel voor 1 nacht? ik ga dinsdag en woensdag naar daar… Ik kom daar rond 12 uur of later aan, maar zoek het goedkoopste hotel voor 2 personen… waar kan ik best terecht?

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

http://www.winterberg.de en dan naar “Suchen&Buchen”
Perfect werkende zoekmachine

http://www.winterberg.de en dan naar “Suchen&Buchen”
Perfect werkende zoekmachine

Harry (Winterberg) op 2 feb. 2012 12:27

Bedankt voor je hulp! Nu maar hopen dat het volk goed meevalt volgende week, dat ik ten volle kan genieten van men dag en een half skiën ! :)

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Ok het is niet volgende week, maar de week nadien dat ik ga. Ik twijfel nog, zondag en maandag gaan of maandag en dinsdag? is het zondag echt een hel? Zou handiger uitkomen voor mij ivm verlof aanvragen…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

@sven, ik ben vaak bij deze zeer aardige mensen geweest http://www.ferienhaus-tepel.de/

ff mailtje sturen en je weet of je iets hebt. 30 euro per nacht incl. ontbijt maar er zijn er vele meer. Zoals Harry ook al aangaf.

Ik vertrek zondag ochtend/middag en ben er tot en met woensdag… (via vakantieveilingen)

Ga zondag eerst even bij postwiese kijken. Daar is de Forum chill and Destroy tour waar een paar maatjes aan meedoen…

http://www.postwiese.de/deutsch/veranstaltungen/news/…

Als dit je enige manier is om dit jaar te wintersporten en je wilt maximaal genieten zou ik toch echt door de week gaan…

ow je gaat pas een week later zie ik nu :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Heeft iemand een idee of het morgen druk wordt in Winterberg of valt het mee op een vrijdag ?

Willingen ben ik al heel vaak geweest en was afgelopen zaterdag ook druk, dus zou Winterberg nog eens willen bezoeken.

Vrijdags is minder druk dan in het weekend.

Gisteren geweest, koude maar zonnige dag.
Bij de liften geen wachttijden of max 5 minuten vanaf 11-12 uur. Op de pistes was het daarin tegen gewoon druk. De kwaliteit van de sneeuw is op alle pistes goed en alles is goed geprepareerd.

Wat mij bijzonder opviel was het aantal valpartijen of botsingen. Er zijn mensen die amper een bocht kunnen maken en gewoon met volle vaart recht naar beneden gaan.
Als ik vandaag op de webcam kijk wil ik niet weten hoe het er aan toe zal gaan.

Voor herhaling vatbaar alleen dan wel op een andere door de weekse dag en buiten de vakanties.

ik ben van plan aankomende zaterdag te gaan.maar misschien dan toch beter om zondag ff heen en weer te knallen.

Ik weet niet of deze site wel eens gepost is, maar hier staan alle webcams van Winterberg op één pagina:

http://www.checkcams.com/sauercams/

Ik was vrijdag tot maandag in winterberg ,
Het was top de pistes waren super het weer was koud maar heerlijk .
Op zaterdag was het wat drukker maar opzich prima te doen .
Winterberg is echt helemaal Top !

oohja en de landal huisjes zijn ook super en hebben echt een perfecte ligging .

Plaats een reactie