Het actuele weer in Winterberg (deel 2)

nog 3 weken dus…
voor diegenen die er zijn of snel gaan succes en maak er iets moois van.

Loat goan

27 januari geboekt bij den Brabander. Ik heb er nog alle vertrouwen in dat er een goed pak sneeuw gaat komen. En anders…drinken we een pilsje extra.

Ik zou het donderdag beslissen of je vrijdag gaat boarden…

Harm op 26 dec. 2011 08:04

We hebben geboekt dus we gaan zoiezo, we kijken ter plaatse wel of het te doen is. Op de webcams ziet het er in ieder geval niet goed uit nee.

ik heb geboekt 16 januari (midweekje). ziet er nu zeer slecht uit maar heb er nog alle vertrouwen in dat het nog goed komt, toch als je deze voorspelling mag geloven…
http://www.zoover.be/duitsland/noordrijn-westfalen-nordrhein…

Die voorspelling is mooi Kevin, maar het is onmogelijk te zeggen hoe het weer over 2 weken zal worden. Er kan een vermoeden uitgesproken worden op basis van de huidige kaarten, maar zo ver vooruit voorspellen is nou eenmaal niet betrouwbaar…

Wij willen donderdag even een dagje doen, maar zoals het er nu uitziet loont dat de moeite niet… Heb geen behoefte om over modderige hellinkjes te schrapen!

http://www.checkcams.com/germany/sauerland/skiliftkarussell_…

Dit is gewoon schandalig, met zo’n condities moet je gewoon sluiten!

Die laatste lift halen...

No comment, 26-12-2011 13:02

null

Volgende week ga ik enkele dagen naar Winterberg, de voorspellingen zien er slecht uit, dus skiën zit er waarschijnlijk niet in. Het hotel is geboekt, dus zoeken we alternatieven om er toch nog een fijne vakantie van te maken. Iemand tips? Ik hoor het graag.

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

Goeie avond

as vrijdag komen wij met 30 vrienden en kids aan In Winterbergen. Op de site staat dat er toch voldoende sneeuw komt??? vrijdag 21 cm sneeuw
Harrie wat denk jij, wat het gaat worden jij hebt het toch wel altijd aan het goede eind.
De kaarsen en de sneeuwdans wordt hier nu veel gedaan.

Groetjes

Sneeuwvlokje

8 graden boven normaal is natuurlijk teveel van het goede. De komende dagen kan je alleen nog hoog en op blauw skiën. op de webcams kan je duidelijk zien dat het boven een stuk beter is dan beneden. De hoop is inderdaad op vrijdag… Maar dat is nog ver weg.

Volgende week ga ik enkele dagen naar Winterberg, de voorspellingen zien er slecht uit, dus skiën zit er waarschijnlijk niet in. Het hotel is geboekt, dus zoeken we alternatieven om er toch nog een fijne vakantie van te maken. Iemand tips? Ik hoor het graag.

camille op 26 dec. 2011 14:01

Wat balen, in de Alpen is het zo goed…
Ga mtb’en :p

HOI HARRY
WIJ GAAN DE 29STE ZIET ER SLECHT UIT NU JAMMER MA ZIE DAT DONDERDAG EN VRIJDAG GAAT SNEEUWEN DENK JE DAT DE MOGELIJKHEID IS OM DAN NOG TE SKIEN

Wat balen, in de Alpen is het zo goed…
Ga mtb’en :p[post]

Idd, ik heb al gezien dat er een kartbaan is, maar die kan niet tippen aan die van Horensbergdam :p Maar ja, we zullen zien

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

27 januari geboekt bij den Brabander. Ik heb er nog alle vertrouwen in dat er een goed pak sneeuw gaat komen. En anders…drinken we een pilsje extra.

Timo op 26 dec. 2011 10:50

En dat is natuurlijk ook leuk!

Straks naar sbs6 hart van Nederland gekeken.(zie uitzending gemist) Winterbergen was er uitgebreid op lieten de hotels zien en de pistes. Die zagen er beter uit dan hier op het forum.

Groetjes Sneeuwvlokje

@sneeuwvlokje:
Geloof me: de situatie is beroerd, veel beroerder dan we hadden verwacht. Nog maar 6 dagen geleden lag er ruim 60 cm. Ik zie die sneeuw a.s. vrijdag met de nieuwe kaarten ook wat minder positief in.

De temperatuur lijkt iets hoger uit te vallen dan eerder gedacht, daardoor wellicht alleen een pak sneeuw boven 750-800 meter, waardoor alleen de allerhoogste pistes (net als nu) verbeteren. Hopen dat het net die 100 meter lager uitvalt waardoor er overal 20-25 cm gaat vallen… erg spannend. Gelukkig zijn er ook nog gunstiger kaarten die het vanaf 400 meter wit laten worden: die genieten bij ons uiteraard de voorkeur.

Volgende week: zondag regen, warm, bijna alles weer weg, daarna wisselend, net als deze week. Het is al weer 5 jaar geleden dat de kerst zo minimaal was, ondanks de toch flinke sneeuwval die we de afgelopen weken al hebben gehad… Ik haat die zuidwesten wind!

Deze beelden zeggen genoeg denk ik:

null

null

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

De hoogste pistes zijn nog redelijk te doen, evengoed niet best. De plaatjes van Camille zijn genomen op resp. 680 en 640 meter. Per 10 meter omhoog wordt de situatie minder erg…
Hier Sahnehang (780-830m)

null

Harry, zeg nou eerlijk: da’s toch dramatisch? Ik heb met de mensen te doen die daar nu zitten (en nog vertrekken) hoor… Hopelijk valt er donderdag genoeg om de boel een beetje te redden…

Zoals Paul E "first tracks" neerzet, materiaal gaan huren of je eigen oude materiaal opofferen en "last tracks" gaan rijden :)

"Last tracks" neerzetten, de rage van 2011… :p

Er nu zitten is inderdaad allesbehalve geluk hebben. Je kunt de latten in Winterberg nog wel onderbinden, maar dan zou ik wel even een stel huren… Laatste prognose geeft 30 cm van donderdagochtend t/m vrijdagochtend bij -2/-3 op 800 m en 0/-1 op 600m… er is hoop!

Hier een handig linkje met de meest betrouwbare verwachting voor WInterberg: http://wetterstationen.meteomedia.de/station=104270&wahl…
De mm onderin kan je bij 0 graden of lager omrekenen naar cm in sneeuw en dan kom je tot ongeveer 28 cm op vrijdagavond.

Hallo,

ik ga samen met mijn dochter van 8, 2 januarieen midweek naar winterberg omdat het vorig jaar super is bevallen maar indd de cams geven geen leuk beeld voor ons en het is nog maar een weekje voordat we gaan ,kunnen we nog wel leuk skieen en boarden daar ik hoop het wel want vorig jaar was het de eerste x dat we op wintersport waren en het was super hopen dit jaar dan ook weer …

Ik wil ook op dinsdag 3 januari gaan, het ziet er volgens mij wel goed uit het gaat sneeuwen vrijdag en zaterdag, of heb ik het mis.
De ene site geeft aan sneeuw de andere weer regen :-(

Ik wil ook op dinsdag 3 januari gaan, het ziet er volgens mij wel goed uit het gaat sneeuwen vrijdag en zaterdag, of heb ik het mis.
De ene site geeft aan sneeuw de andere weer regen :-(

Marc op 27 dec. 2011 16:53

De sites die regen geven berekenen volgens mij wat er in het dal valt, maar ik ben hier ook een leek in dus kan het fout hebben.

Als het nu gaat sneeuwen ( vrijdag, zaterdag ) zijn dan wel al de liften open??

We denken erover om morgen af te reizen naar winterberg, maar twijfelen erg vanwege de kwaliteit van de pistes. Heeft iemand een goed advies???

Thuis blijven en na zondag pas gaan ( denk ik )

Plaats een reactie