Het actuele weer in Winterberg (deel 2)

ik dit weekend dus zal proberen weer een update te geven.Had ook al geboekt en om nu thuis te blijven is ook nix.

hopelijk valt er meer sneeuw dan gepland en gaat de temp flink naar beneden…neem mn boardjes wel mee…Met een beetje geluk :) heb ik dan vorige week last tracks gemaakt en nu first… ;-)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ow ja @ Harry: die site die je linkte…om de 6 uur een update?

ziet er goed uit dus heb m opgeslagen in mn favo’s

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

We denken erover om morgen af te reizen naar winterberg, maar twijfelen erg vanwege de kwaliteit van de pistes. Heeft iemand een goed advies???

warrie op 27 dec. 2011 17:02

Ik zou naar de Alpen rijden, Kleinwalsertal of Zugspitzarena ben je ook zo.

niet gaan! eerder tegen het weekend of nog beter na het weekend kijken.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

"…"

Ik zou naar de Alpen rijden, Kleinwalsertal of Zugspitzarena ben je ook zo.

op 27 dec. 2011 17:44

800 km tegenover 350 km naar winterberg, vindt ik toch een stukje verder rijden.

La Bresse zou een optie kunnen zijn, maar ik zou wachten op verse sneeuw in Winterberg. La Bresse is leuker om te skiën, maar langere wachttijden, vooral in het weekend.

Morgen en donderdag zeker niet gaan! Vrijdag en zaterdag zullen veel pistes weer open gaan met vorst en verse sneeuw, de meeste hebben nog een dunne, maar redelijk intacte basis. Zondag alweer regen en +5, maandag dan weer koeler… Letterlijk: pluk de dag, in dit geval vrijdag of zaterdag!

Hoi Harry maar als het vrijdag pas gaat sneeuwen dan kun je denk ik nog niet skiën of wel ??
Ik zag net dr dre schrijven over La Bresse is dat wat ??

Het begint donderdagochtend te sneeuw, met het zwaartepunt van de sneeuwval tussen donderdagavond en vrijdagochtend. Tot dan moet er al 15-20 cm gevallen zijn, zodat op de hoogste pistes al weer 30-40 en op de lagere pistes 15-30 cm ligt, gezien de ondergrond van gras voldoende om ook op rood goed uit de voeten te kunnen. Uiteraard is die sneeuwval berekend en kan ik geen garantie geven dat er daadwerkelijk zoveel valt… maar het is wel een klassieke "grote sneeuw" situatie (al 3x eerder gehad dit seizoen!) die ook wel eens een halve meter achter kan laten.

Bedankt Harry, worden dan de piste ook direct geprepareerd, dus als het van donderdag op vrijdag gaat sneeuwen zijn de pistes dan goed ??

Bedankt voor alle reacties, hoor! We gaan toch maar niet, en wachten idd op een dikke sneeuwbui!!!
Nu denken we om morgen even naar bottrop te gaan, nooit geweest, voor degene die dit kent mag je me wel even laten weten hoe het was!
Groetjes, warrie

Beter ga je naar Landgraaf of Neuss…

hoi warrie, vorige keer in bottrop geweest en de sneeuw kwaliteit viel tegen, echt papperig. En met die loopbanden duurt het echt lang vordat je weer boven bent. Beter landgraaf.

Als je een beetje kieskeurig bent, dan zijn er genoeg skigebieden in de Alpen die binnen 6-7uurtjes aan te rijden zijn vanaf de Duitse grens(Venlo).

We hebben geboekt voor een week krokusvakantie, maar als ik dit zo hoor ga ik toch maar is nalezen hoe de reisannulatie in elkaar zit…

We hebben geboekt voor een week krokusvakantie, maar als ik dit zo hoor ga ik toch maar is nalezen hoe de reisannulatie in elkaar zit…

Rob op 27 dec. 2011 20:03

hahaah das nog wel heel ver weg. Valt nog geen peil op te trekken hoe het dan is.

@mario
Het probleem met de skimogelijkheden op dit moment is dat het nog niet heel koud geweest is. Eén week matige vorst is voldoende om het hele skigebied voor het gehele seizoen van voldoende kunstsneeuw te voorzien. Met zo’n laag waren we de huidige dooioperiode fluitend doorgekomen. De kans dat je in de krokusvakantie niet kunt skiën is zeer klein.

@mario
Het probleem met de skimogelijkheden op dit moment is dat het nog niet heel koud geweest is. Eén week matige vorst is voldoende om het hele skigebied voor het gehele seizoen van voldoende kunstsneeuw te voorzien. Met zo’n laag waren we de huidige dooioperiode fluitend doorgekomen. De kans dat je in de krokusvakantie niet kunt skiën is zeer klein.

Harry (Winterberg) op 27 dec. 2011 20:16

Dan is er helemaal geen reden om nu al de annuleringsvoorwaarden te bekijken.

@ Harry, vindt jij het normaal dat de pistes nu nog open zijn? Zitten vol rotte/modderige en onskibare plekken. Een paradijs voor ongevallen waar Winterberg zich waarschijnlijk niet eens garant voor stelt…

Die laatste lift halen...

Je kunt Harry beter negeren, dat hij (financiële)belangen heeft in Winterberg is duidelijk.

Er is een reële kans dat je met de krokus niet (fatsoenlijk) kunt skiën.

En ja, er is altijd wel een wei met kunstsneeuw te vinden…daar worden die leuke sneeuwzekerheidsstatistieken op gebaseerd.

Met een leuke winter kun je prima skiën met de krokus. Er zijn ook jaren dat dat niet het geval was.

Je kunt Harry beter negeren, dat hij (financiële)belangen heeft in Winterberg is duidelijk.

Er is een reële kans dat je met de krokus niet (fatsoenlijk) kunt skiën.

En ja, er is altijd wel een wei met kunstsneeuw te vinden…daar worden die leuke sneeuwzekerheidsstatistieken op gebaseerd.

Met een leuke winter kun je prima skiën met de krokus. Er zijn ook jaren dat dat niet het geval was.

RR op 27 dec. 2011 20:29

Waarom negeren, heb tot nu toe realistische posts gelezen van hem en ik vindt het wel fijn om af en toe een update te hebben, of een handige link over het te verwachtte weer. Dat iemand anders blijkbaar een keer een traumatische ervaring heeft opgelopen door nie te kunnen skien das een keer pech. Dan kan je peter timofeef en piet paulusma ook wel negeren

Harry heeft er gewerkt dus vandaar de reactie van RR, maar hij heeft veel ervaring met het gebied en vaak klopt zijn informatie dan ook. Hij brengt het alleen vaak wat positiever, terwijl bijvoorbeeld “onze” weerman Roel het weer wat realistischer brengt. Als ik de weerberichten bekijk, lees ik vooral dat er tot zo’n 15cm gaat vallen vrijdag en dat het zondag/maandag gewoon weer weg zal dooien en regenen. Het is gewoon wachten op de kou inval die ook in Nederland ver te zoeken is, zodat de sneeuwkanonnen aan gaan en er een fatsoenlijke basis komt te liggen.

Harry heeft er gewerkt dus vandaar de reactie van RR, maar hij heeft veel ervaring met het gebied en vaak klopt zijn informatie dan ook. Hij brengt het alleen vaak wat positiever, terwijl bijvoorbeeld “onze” weerman Roel het weer wat realistischer brengt. Als ik de weerberichten bekijk, lees ik vooral dat er tot zo’n 15cm gaat vallen vrijdag en dat het zondag/maandag gewoon weer weg zal dooien en regenen. Het is gewoon wachten op de kou inval die ook in Nederland ver te zoeken is, zodat de sneeuwkanonnen aan gaan en er een fatsoenlijke basis komt te liggen.

Richard op 27 dec. 2011 20:49

Vanaf zondag wordt het idd minder zie ik ja. Voor vrijdag ( de dag dat ik ga boarden daar) zie ik het wel positief in, verse sneeuw dus er zal vast wel een piste te vinden zijn waar ik op kan boarden. Over een maandje naar solden, daar ligt genoeg nu.

ach we zien het wel maar ik hoop het wel natuurlijk dat er sneeuw ligt en anders moeten we ons maar op een andere manier vermaken wat is er in de buurt als er weinig tot geen sneeuw ligt???

dit is mijn naam haha

Een goede 2 uurtjes rijden van Winterberg…Landgraaf!

Mijn realisme is hierop gebaseerd, wat betreft die 25-30 cm:
http://wetterstationen.meteomedia.de/station=104270&wahl…
Dit wordt uurlijks aangepast en geeft nu precies 27,9 cm te verwachten sneeuw aan. Dat heeft niets met belangen of positieve blik te maken, maar met de meest betrouwbare en meest up-to-date verwachting die ik heb. Uiteraard kan er over een uur een andere hoeveelheid staan.
Daarnaast kan je op http://www.skiplezier.nl onze verwachtingen bekijken, waarbij mijn collega ter plaatse dagelijks de actuele stand geeft en ik regelmatig de verwachting voor de komende week bijwerk (als hobby, zonder vergoeding):
http://skiplezier.nl/weerbericht-en-sneeuwinfo.html…

We hebben geboekt voor een week krokusvakantie, maar als ik dit zo hoor ga ik toch maar is nalezen hoe de reisannulatie in elkaar zit…

Rob op 27 dec. 2011 20:03

Wil je 100% zeker kunnen skieen dan moet je niet gokken op Winterberg. Al moet ik wel zeggen dat ik vroeger eens 4 jaar op rij in de krokusvakantie daar geweest ben. Al met al hebben we 1 jaar geen sneeuw gehad (nja 2 dagen sneeuw in een week).

Het hele seizoen sneeuw is daar in ieder geval zeker niet te verwachten.

"…"
Waarom negeren, heb tot nu toe realistische posts gelezen van hem en ik vindt het wel fijn om af en toe een update te hebben, of een handige link over het te verwachtte weer. Dat iemand anders blijkbaar een keer een traumatische ervaring heeft opgelopen door nie te kunnen skien das een keer pech. Dan kan je peter timofeef en piet paulusma ook wel negeren

mario op 27 dec. 2011 20:33

vind ik leuk

Weet iemand of je zeker sneeuwkettingen nodig hebt als er vrijdagmorgen veel sneeuw ligt

Plaats een reactie