Skileraaropleiding Italië?

Ik speel met de gedachte om volgend jaar of over twee jaar een opleiding te volgen voor skilerares. Nu kan ik nergens op internet vinden waar ik de opleiding voor Maestro di Sci kan volgen, want ik wil graag in Italië les gaan geven. Wel heb ik er een gevonden voor het Brevet d’État, het Franse diploma waar ze ook één niveau kennen (i.t.t. Oostenrijk). Is er iemand die hier iets over weet of beter nog, hier ervaring in heeft? En zo ja, of er ook de mogelijkheid is de opleiding al in Nederland te beginnen/volgen? Ik hoor het graag!

@Simone:
waarom Italië?
Of heeft het toevallig met de taal te maken?
In nederland zijn er wel een aantal mogelijkheden om aan een opleiding te beginnen via de nederlandse Skivereniging of de Snowsports Academy.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Simone als je de mogelijkheid heb moet je het doen… is heel wat meer waard dan een opleiding in nederland of oostenrijk…

Het is wel heel zware opleiding i.t.t. eerste niveau in Oostenrijk. Jij moet er echt goed kunnen skiën. (het beste is nog een race-ervaring te hebben), anders wordt dat heel erg moeilijk.

Mijn ervaring is beperkt tot het volgen van lessen in Val Gardena. Wat me nog steeds opvalt als je ze bezig ziet is dat je weinig jonkies als skileraar ziet. Het zijn voornamelijk locale "oude rotten" met namen als Toni, Carlo en Adolf (nee, geen Benito tegengekomen).
Hoewel ik destijds nog op beginners tot zeer licht gevorderden niveau les kreeg, was een van mijn skileraren een voormalig professioneel wedstrijdskiër. Ik denk dus dat ze ervaring erg belangrijk vinden.

Verder geen idee hoe je er als buitenstaander tussen komt. Ik denk dat er veel aanbod is uit de regio en er zal, anders dan in Oostenrijk, niet persé veel vraag zijn naar Nederlands sprekende leraren. Ik zou het, als ik jou was, eens vragen bij een skischool in Italië. Uiteraard in je beste Italiaans.

Bedankt voor jullie reacties! Inderdaad een goed idee om eens te vragen als ik er ben, maar dat moet dan nog even wachten tot volgend seizoen. Dit seizoen ga ik alleen nog naar Tignes. Kan ik meteen mijn Italiaans bijschaven :$. Het zal zeker niet de makkelijkste weg zijn, maar je woont toch een tijdje in dat land en dan wil ik het wel een leuk land vinden met leuke mensen.

Plaats een reactie