BEWintersporte is ook beschikbaar op wintersport.be
sluiten
Handschoenen schoonmaken hoe doen jullie dat

Handschoenen schoonmaken hoe doen jullie dat

• Papegijs 4 maart 2018 · 16:44
    In alle skihandschoenen die ik heb tegenwoordig staat dat ze niet mogen worden gewassen.
    Hebben jullie tips om ze toch schoon te krijgen?
    Alvast bedankt voor de tips 😃
    Papegijs
  • miepmiep 4 maart 2018 · 16:49
    oeps ! dan ga ik ook even kijken. ik doe ze altijd in de wasmachine.. en dan met speciaal wasmiddel ( even naam kwijt) iets met tex. zijn flessen met groene doppen. en dan doe ik eerst wasmiddel en dan impregneer en dan bij laatste synthetische wasprogramma..
  • Marijnt 4 maart 2018 · 19:11
    Alleen binnenhandschoen, dus ik koop altijd wanten met een binnenhandschoen die eruit te halen is. Buitenkant was ik nooit
  • t@sje 4 maart 2018 · 20:40
    Oeps! Ik gooi ze altijd gewoon in de wasmachine. Met normaal wasmiddel ook nog 🙈
  • Anki 4 maart 2018 · 21:28
    ik deed dat ook altijd, totdat ik hier las dat dat niet mocht. Nu weet ik eigenlijk niet meer hoe ik ze schoon moet maken...
  • Poudreuse 4 maart 2018 · 21:41
    Ik zou ze gewoon niet wassen, nergens voor nodig toch?
  • Gaston 4 maart 2018 · 22:23
    Ik zou ze gewoon niet wassen, nergens voor nodig toch?Poudreuse op 4 mrt 2018 21:41

Omdat schoon materiaal beter presteert? Omdat het hygiënischer is?

Lijkt echt aan de fabrikant te liggen of t mag of niet. Hestra bijvoorbeeld vindt t geen enkel probleem, al is het wasvoorschrift wel aangepast als je een leder variant hebt. Reusch daarentegen zegt niet wassen.

Wat voor materiaal is de handschoen @Papegijs
    Tijd voor een uitpakparty?!
  • evr66 5 maart 2018 · 08:22
    Leder invetten, niks wassen. Paar cheapo onderhandschoentjes worden gewoon in de wasmachine gegooid of vervangen.
    Edwin van Riel
  • Matthias123 5 maart 2018 · 08:24
    mochten ze echt vies zijn wassen met zuiver kraanwater.
    Born to Ride
  • chrissieg 5 maart 2018 · 09:50
    In de vriezer!
    Wintersport? Yes please....
  • Papegijs 10 maart 2018 · 23:07
    Ik zou ze gewoon niet wassen, nergens voor nodig toch?Poudreuse op 4 mrt 2018 21:41

Lijkt echt aan de fabrikant te liggen of t mag of niet. Hestra bijvoorbeeld vindt t geen enkel probleem, al is het wasvoorschrift wel aangepast als je een leder variant hebt. Reusch daarentegen zegt niet wassen.

Wat voor materiaal is de handschoen @PapegijsGaston op 4 mrt 2018 22:23

Sorry voor de late reactie...
    Verschillende stoffen materialen maar voor goede houvast is handpalm van leer.
    Papegijs
  • Papegijs 10 maart 2018 · 23:10

Wat voor materiaal is de handschoen @PapegijsGaston op 4 mrt 2018 22:23

Sorry voor de late reactie...
    Verschillende stoffen materialen maar voor goede houvast is handpalm van leer. Oeps! Ik gooi ze altijd gewoon in de wasmachine. Met normaal wasmiddel ook nog 🙈t@sje op 4 mrt 2018 20:40
    Bleven ze wel goed met wassen?
    Of werd handpalm hard?
    Papegijs
  • DrPhil 10 maart 2018 · 23:12
    Van Hestra mag het inderdaad, al raden vaak wassen in geval van leer af.
  • t@sje 12 maart 2018 · 16:09

. Oeps! Ik gooi ze altijd gewoon in de wasmachine. Met normaal wasmiddel ook nog 🙈t@sje op 4 mrt 2018 20:40
    Bleven ze wel goed met wassen?
    Of werd handpalm hard?
    Papegijs op 10 mrt 2018 23:10[/quote]

Handpalm is na het drogen wel ietsje stugger maar niet noemenswaardig. Heb er nog ff extra op gelet maar wij vinden onze handschoenen zo nog prima te gebruiken...
  • Papegijs 14 maart 2018 · 11:50
    Ze zitten in de wasmachine...
    Heb ze ook weer behandeld met waterafstotend en vuil afwerend spul...
    Zal laten weten wat het resultaat is
    Papegijs
  • Taan 15 maart 2018 · 15:36
    Al 14 jaar jaarlijks een was(machine)beurt. Zien er niet fraai meer uit, maar blijven warm en droog
  • Helen 16 maart 2018 · 18:35
    Ik kreeg te horen dat wassen wordt afgeraden voor mijn wanten, doordat het dons kan gaan 'klonten'. Aangezien ik er 3 weken lang in gezweet had én er als een kleuter mijn neus aan had afgeveegd, moesten ze echt schoongemaakt worden. Gewassen met wol-was-programma en erna lang laten drogen en flink 'opgeschut'. Nog niet geprobeerd, maar lijkt niets mis mee te zijn.
  • hanss 17 maart 2018 · 08:25
    In de vriezer!chrissieg op 5 mrt 2018 09:50

Doe ik ook, maar gebruik verder ook liners... is fijn als je klamme handen hebt.
  • Papegijs 17 maart 2018 · 10:33
    Ze zitten in de wasmachine...
    Heb ze ook weer behandeld met waterafstotend en vuil afwerend spul...
    Zal laten weten wat het resultaat is Papegijs op 14 mrt 2018 11:50

Alles goed gegaan 🙄
    Zijn nog met zo zacht als daarvoor 👌
    Papegijs

Plaats een reactie

Om te posten op dit forum heb je een account nodig. Login of maak een account aan.