K2 super charger

Ik sta op het punt om de K2 te kopen en heb toch nog een kleine twijfel.
Op de goede piste is het een heel hoog in de rang orde, echter… veel mensen schrijven dat ze in dikke sneeuw of weke poeder niet echt heel goed presteren.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Daar is hij ook niet voor bedoeld. Het is een pisteski.

Op 8 april gaan we nog een weekje naar Frankrijk.
Ik verwacht ook geen off-piste mogelijkheden!
Valt er op een buckel of een knappe zwarte piste wel mee te skien?

Op 8 april gaan we nog een weekje naar Frankrijk.
Ik verwacht ook geen off-piste mogelijkheden!
Valt er op een buckel of een knappe zwarte piste wel mee te skien?

Op een strakke piste geen probleem inderdaad, maar hij is erg gehecht aan die strakheid van pistes.
Hij is niet zo makkelijk gelsipt te skiën, wat hem voor mij erg beperkt maakt is lastiger omstandigheden. Veel meer dan veel andere pisteski’s, die het op strakke pistes ook geweldig doen. Ook is ie niet zo stevig in de rebound als de naam doet vermoeden. Maar dat geldt voor alle K2 ski’s die ik ken.

Die ski kan dat prima maar het hangt er van af hoe goed jij dat kan ;)

Haha helemaal waar. Laat ik het dan zo zeggen: op andere ski’s kan ik dat een stuk makkelijker (geslipt skiën, in buckels bijvoorbeeld) dan op de Super Charger.

Het is een lastige keuze, eigenlijk had ik de shop al toegezegd om hem te nemen maar ik heb ook een head carve set. Ik wilde gaan voor een r s maar ben de weg kwijt… is de redster misschien een betere keuze?

*bericht bewerkt door Roberts op 06 mrt 2018 08:56

Head Carve? Nooit van gehoord moet ik zeggen. En Atomic Vantage X80 bedoel je denk ik? Over die laatste: als je een ski zoekt met goede carve-capaciteiten, die wat power aankan en enigszins sportief geskied kan worden, zou ik die Atomic niet nemen. Die zou ik meer gebruiken om van terras naar terras te glijden. Maar dat is slechts mijn mening.

Misschien is het handiger om aan te geven wat je niveau is (zie hier: https://www.wintersport.nl/forum/topic/118761?page=10… (lijstje op pagina 10), hoe lang en zwaar je bent, van wat voor bochten je houdt (lang? kort? gesneden? geslipt?), en of je krachtig, speels of juist ui skiet. Zonder die info is het lastig met je mee denken.

Beste gigi,
De head ski`s zijn inmiddels 15 jaar oud en het type weet ik niet uit mijn hoofd. Ze zijn voorzien van trillingsdempers en hebben een radius van ongeveer 16 meter.
Mijn niveau zit tussen de 7 en de 8.
Onverwacht slechte pistes die mensen vermijden zie ik vaak als fun!
Voor de vakantie ga ik altijd enkele keren op de borstel baan mijn spieren en techniek trainen.
Op de Nomads heb ik 3 dagen geskied en hier kon ik best wel veel mee maar ik vond ze zwaar maar goed skien. Ik had ze ook voor naast de piste een beetje gekocht maar vond ze daarin tegenvallen.

Als je technisch onderlegd bent kun je prima skien op de Super charger. Ik vond het slippen niet problematisch maar er zijn inderdaad ski’s die dat beter kunnen. Zeker als je meer een technischer skier bent zou het geen probleem moeten opleveren.

Skis die ook slippen lekker skien hebben toch wel de voorkeur voor pittige buckelpiste. Vorige week op advies gids eens ff lekkere buckelpiste op (cheater) GS skis gedaan, “goed voor de techniek”, zal best maar was echt wel even wennen en aanpassen.

Edwin van Riel

Open deur.
Wat je ook kiest.
Eerst testen in de sneeuw aub.
Atomic Redster zou ik ook niet nemen.Sterker nog ik heb hem dit jaar gehad.
Weinig inspirerende ski.
K2 staat wat mij betreft voor … ook niet doen.
Van een leraar gehoord dat de Radical ski erg goed is.
Je zou de Radical ski uit Zürich eens kunnen testen.( om het verschil te voelen)
Huh inderdaad wat is je niveau eigenlijk.

GiGi hij bedoeld misschien de Fischer curve.

K2 staat wat mij betreft voor … ook niet doen.

Hooykaas op 6 mrt 2018 17:06

Waar baseer je dat op? De K2 ski’s zijn heel anders de laatste twee jaar dan in de periode daarvoor. Een aantal eigenschappen hebben ze nog steeds (smooth, gedempt), maar in veel opzichten zijn ze echt veranderd (verbeterd wat mij betreft).

Dat is goed te horen 👍

O ja, die eerste generatie AMP Rictor he? Dat is lang geleden zeg! Letterlijk 4 generaties ski’s terug…

Je hebt gelijk.
Al weer 4 generaties.Oei.
De tijd gaat ook zo snel 😃
Ik kan me nog herinneren dat ik in de wieg lag @GiGi

Ik ga gewoon voor de K2, ik wil het beleven.
Wanneer je het niet hebt beleeft kan je ook niet mee praten.
Ik neem ze van mijn lichaams lengte.
De recensies zijn overwegend positief!
Volgende maand mijn bevindingen hier!

Ik ben 180 graden om met die Redster S9 hoor @Hooykaas. Heerlijke ski! Als je ze kwijt wil voor een leuk prijsje 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik wist niet dat je belangstelling had voor die S9. Anders had ik ze jou gegund. Één uur gebruikt als nieuw. Ik heb ze verkocht in Oostenrijk voor een Prix d’ami.
480 Euro. @Shane

PS
Ik wil volgend jaar de
RADICAL allmountain (black) testen in de sneeuw.

null

PS
Ik wil volgend jaar de
RADICAL allmountain (black) testen in de sneeuw.

Hooykaas op 7 mrt 2018 00:36

ik niet.

Waarom niet.
Ervaring mee? @Sneeuwkabouter

Nee hoor, ik ben zelf gewoon fan van de K2 super charger. ;)

Wel open blijven staan voor nieuwe ideeën. @Sneeuwkanouter . Laat je niet belemmeren door overtuigingen ervaringen en meningen uit het verleden 😂😂

[quote]Nee hoor, ik ben zelf gewoon fan van de K2 super charger. ;)[post]sneeuwkabouter op 8 mrt 2018 09:04[/post][/
Wat is het grootste verschil tussen de K2 super charger en de speedrocker AMP?
Kom gisteren thuis met de nieuwe ski’s heb ik anderen gekregen dan ik had verwacht…

Speedrocker AMP? Die ken ik niet.
Post anders even een foto’tje @Roberts

Iets anders mee krijgen dan wat je hebt gekocht lijkt me altijd fout.

Ja minne bak, kon vannacht slecht slapen…
Ze hadden meerdere staan waaronder de groene.
Volgens de verkoper had hij niet de naam speed charger laten vallen.
Donderdag ga ik er heen en dan praten we er over. We moeten er zien uit te komen…

null
null

null

De AMP Charger… Dat is een behoorlijk andere ski, vind ik. De Supercharger is smooth, stabiel, maar ook vergevingsgezind, zeker, goed gedempt. De AMP Charger is een stijve, zware plank die ik niet mooi rond kon skiën en waarvan ik blij was dat ik er heelhuids op naar beneden was gekomen. Een weinig subtiele ski, die mijns inziens beter is in gooi- en smijtwerk dan in technisch skiën.

Ik vraag me wel af hoe het kan dat je er thuis pas achter komt dat je iets anders hebt meegenomen dan je dacht. En ook hoe een winkel deze twee ski’s eventueel door elkaar heeft kunnen halen. En ook ben ik benieuwd welke winkel dat dan was.

Plaats een reactie