Skiles in Königsleiten echt pas vanaf 4 jaar?

Op de sites van de skischolen in Königsleiten staat dat kinderen hier pas vanaf 4 jaar op les kunnen. Terwijl dit in Gerlos, maar ook in heel veel andere gebieden al vanaf 3 jaar kan. Heeft iemand hier ervaring mee? Mag het echt pas vanaf 4 jaar, of maken ze hier wel uitzonderingen op? Onze dochter is ruim 3,5 en volledig zindelijk.

Ik zelf heb les gegeven bij de skischool Unterwurzacher in Köningsleiten. Wij hebben ook kinderen van 3 jaar les gegeven. dus ze hoeven niet per se 4 jaar oud te zijn.
Mocht je nog meer vragen hebben over deze skischool of skigebied, vraag maar raak.

Bedankt voor je snelle reaktie.
Super, is dat ook volgende week (omdat op de site staat, dat het buiten het hoogseizoen soms kan, als er plaats is).
We zullen er in ieder geval langs gaan om het na te vragen.

Dit is eigenlijk het gehele seizoen (behalve misschien de voorjaarsvakantie) dan is het zo gigantisch druk. Maar in alle andere weken hebben we ook kinderen aangenomen van 3 jaar.
Ik je de skischool Unterwurzacher zeker aanraden!

Bedankt, we zullen er zeker naartoe gaan. Ik neem aan dat de kleintjes dan in het Nederlands les krijgen?
En geldt dit ook voor de oudere kinderen (we hebben er ook nog 2 van 6 en 7 bij ons, die hebben al enkele jaren les gehad).

De kinderen die nog nooit skiles hebben gehad komen in het funpark naast de skischool. Hier is/zijn meestal wel nederlandse skileraren. Of Oostenrijkse die ook redelijk goed nederlands kunnen. De kinderen die al vaker geskied hebben, gaan eerst naar Marchenwald daar moeten ze eerst voorskieen, zodat ze in een groep terecht komen met kinderen die ongeveer allemaal even goed skieen. Het kan dan dus zijn dat ze bij een Oosterijkse skilaar/lerares in de groep komen. Ik moet er wel bij zeggen dat de veel oostenrijkse leraren wel (een beetje) Nederlands kunnen. De een natuurlijk wel beter dan de ander.

Bedankt, we zullen er zeker naartoe gaan. Ik neem aan dat de kleintjes dan in het Nederlands les krijgen?
En geldt dit ook voor de oudere kinderen (we hebben er ook nog 2 van 6 en 7 bij ons, die hebben al enkele jaren les gehad).

Rianne op 27 dec. 2011 15:21

Als die andere 2 al vaker les hebben gehad, dan lijkt mij skiles totaal overbodig… Meestal hebben die kleintjes het na een paar dagen al door.

Of ben je opzoek naar een manier om je kids te dumpen, zodat jullie fijn kunnen skiën?

Bedankt Iris

Graag gedaan Rianne!

@iris ook ik heb even een vraag voor je heb je ook een creche in koningsleiten voor een baby van 14maanden.

ik ski zelf niet maar het is een druk bezig mannetje en wil wel 2x een middag rust hahahaha
hopelijk krijg ik een reactie

Ik denk dat als ze zien dat je kind zindelijk is en een beetje zelfstandig is dat ze dan wel mag.

Ja, debbie die is er zeker, snap wel dat je eens rust wil.

Wij zijn inmiddels weer thuis.
Bij Unterwurzacher mocht onze dochter niet op les, ze moest echt 4 zijn.
Bij Obermoser mocht ze wel meedoen. Helaas werkte het weer niet echt mee, en ze bleek zelf idd ook nog wel wat klein te zijn (het is natuurlijk niet voor niets 4 jaar), dus echt veel heeft ze niet geleerd, maar ze vond het wel leuk, is absoluut sneeuwvrijer dan van te voren en wil volgend jaar weer naar het skiklasje.

Onder de 4 leren kinderen sowieso nog niet echt skiën is mijn ervaring. Het is dan meer ervaring opdoen in de sneeuw/op ski’s en met glijen. Echt techniek bijbrengen is er niet bij, dat gebeurt eigenlijk pas vanaf een jaar of 4-6.

bedankt voor de reacties maar is er opvang voor kinderen van 14 maanden zindelijk is hij niet.

Zolang niet zindelijk, geen opvang. Maar als je hem snel zindelijk maakt, dan wel. Wordt trouwens wel eens tijd met 14 maanden.

Plaats een reactie