Afgesleten achtertip probleem?

Bij het schoonmaken na de vakantie zag ik deze afgesleten stukken op de achtertips. Niet eerder gezien, zijn waarschijnlijk ontstaan bij de waxbeurt in Serfaus halverwege de week.

null
null

Vraag is of dit kwaad kan? Zie of voel geen gaten oid naar het constructieve deel vd ski. Wat nu trouwens wel goed zichtbaar is geworden…

...ski-addict...

What happend? Lijkt wel alsof het belag daar compleet is afgeschraapt.
Als het nog waterdicht is dan is het geen probleem. Eventueel laagje ptex eroverheen en vlak schrapen met een stalen schraper.

De mooie rechte lijn net boven de schade laat vermoeden dat dit machinaal is gebeurt, maar hoe ze dit dan voor elkaar krijgen met een waxmachine??? Of zijn de ski’s bij de service ook geslepen?

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

@Hessel Ja over de waterdichtheid maak ik me meeste zorgen. Ben geen zelf-onderhouds-man, maar die ptex ga ik proberen. Zowel ptex als schraper kan ik waarschijnlijk bij goede skishop halen?

Jammer dat het me ter plekke nietis opgevallen (zijn skies van mijn vrouw) dan had ik er zeker wat van gezegd!

...ski-addict...

@Stefski Nee niet geslepen, alleen waxbeurt vanwege de koude sneeuw afgelopen krokus.

...ski-addict...

@maik100 als je geen ervaring hebt met ptex zou ik het door een goede shop laten maken. Tenzij de ski’s van een leeftijd zijn dat het resultaat niet esthetisch verantwoord hoeft te zijn :)
Het is niet superlastig te fixen, maar heeft wel wat aandacht nodig bij het afwerken van de ptex.

Plaats een reactie