De ultieme manier om op expeditie te gaan!

Ik hoop dat ik dit mag plaatsen @rogier zo niet dan mag je het verwijderen. Echt reclame kan het niet genoemd worden omdat hier waarschijnlijk toch niemand het vermogen heeft om zoiets aan te schaffen. Als Amels Jachtbouw zijn wij nu in samenwerking met Damen een range aan expeditie jachten aan het bouwen wat eigenlijk perfect is om winterse expedities op de meest afgelegen plaatsen te doen. Met je helikopter je laten droppen op een maagdelijk witte berg bij het poollicht… sneeuwscooter safaries langs ijsberen, ijsklimmen op de meest afgelegen gletsjers die in de zee uitkomen… graag wil ik jullie een kijkje geven in deze toch wel wonderlijke wereld.

https://youtu.be/YMz0S5ge30Y
De range bestaat uit modellen van 55m tot 110m

http://seaxplorer.nl

*bericht bewerkt door Matthias123 op 31 mei 2018 12:26

Born to Ride

Werk jij daar?

Kan ik niet zo’n bootje te leen krijgen volgens voorjaar ;-)
En er zijn mensen met echt heel erg veel geld…

*bericht bewerkt door Rogier op 31 mei 2018 12:30

Click. Click. Peace

Werk jij daar?

Kan ik niet zo’n bootje te leen krijgen volgens voorjaar ;-)
En er zijn mensen met echt heel erg veel geld…

Rogier op 31 mei 2018 12:29

Ik werk bij Amels Jachtbouw in Vlissingen. De meeste jachten zijn ook wel te charteren variërend van enkele tonnen tot ruim een miljoen per week… dus als dat binnen je budget past is er wat te leen. Er komt dan alleen nog brandstofkosten, evt ligplaatsgeld en fooi voor de crew bij…

Born to Ride

Te leen bedoel ik, niet te huur… Maar super gaaf ;-)

Click. Click. Peace

Supergaaf.
(Ik zou de mijne Titaantje noemen denk ik, met zijn onbreekbare dubbele romp)

Werk jij daar?

Kan ik niet zo’n bootje te leen krijgen volgens voorjaar ;-)
En er zijn mensen met echt heel erg veel geld…

Rogier op 31 mei 2018 12:29

Ik werk bij Amels Jachtbouw in Vlissingen. De meeste jachten zijn ook wel te charteren variërend van enkele tonnen tot ruim een miljoen per week… dus als dat binnen je budget past is er wat te leen. Er komt dan alleen nog brandstofkosten, evt ligplaatsgeld en fooi voor de crew bij…

Matthias123 op 31 mei 2018 12:32

Ehmm stomme vraag maar wat kost dat allemaal dan? Bootje met alles erop en eraan dus al die speeltjes brandstof etc voor een week? En hoeveel mensen kunnen er op zon bootje
Let wel kan het niet betalen maar kan het ook niet laten om nieuwsgierig te zijn.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

De meeste schepen worden gebouwd voor maximaal 12 gasten, bouw je voor mee dan 12 gasten dan kom je in een heel andere klasse qua regelgeving. De crew varieert van iets van 12 bij het kleinste model tot ruim 30 bij het grootste model. Exacte prijzen weet ik ook niet maar reken voor de grootste modellen €100.000.000+ in aanschaf. Alleen even de tank volgooien is voor Jan modaal al onbetaalbaar aangezien er een paar honderdduizend liter diesel in gaat.

Born to Ride

Pfff is geneens een keuken in, de moeite niet als ik ni kan koken op de Polen!

Gave jachten! Succes met deze bijzondere projecten!

Echt reclame kan het niet genoemd worden omdat hier waarschijnlijk toch niemand het vermogen heeft om zoiets aan te schaffen.

Exacte prijzen weet ik ook niet maar reken voor de grootste modellen €100.000.000+ in aanschaf. Alleen even de tank volgooien is voor Jan modaal al onbetaalbaar aangezien er een paar honderdduizend liter diesel in gaat.

Even mijn portemonnee leeg gegooid, en red het net niet, kom maar een kleine 100.000.000+ te kort. Ik red dat plusje nog niet eens 😜😝

*bericht bewerkt door Birdheart op 01 jun 2018 07:10

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Hoevaak per jaar leveren jullie er eentje af

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Hoevaak per jaar leveren jullie er eentje af

Birdheart op 1 jun 2018 07:10

Van dit soort expeditie jachten zal er voorlopig 1 per jaar worden opgeleverd, wanneer het aantal verkopen toeneemt zal de oplage ook vergroot worden. Daarnaast leveren we 3 a 4 conventionele jachten per jaar op variërend van 55 tot 83m. Daarnaast doen we ook nog regelmatig refit werk, wat wil zeggen dat we bestaande jachten opknappen en een make over geven zodat ze er weer als nieuw uitzien.

Born to Ride

Pfff is geneens een keuken in, de moeite niet als ik ni kan koken op de Polen!

Bruno op 1 jun 2018 06:02

Gelukkig zitten er wel 1 of meerdere galleys in. Al hoef je dan zelf nog niet te koken, daar heb je je personeel voor.

Born to Ride

Voorbeelden van onze conventionele jachten:
https://youtu.be/whMj5PWrhSg

https://youtu.be/iboNei90nsY

Born to Ride

Ik zie een leuk alternatief voor de Wepowder Canada trip ;-)

Ik zie een leuk alternatief voor de Wepowder Canada trip ;-)

Togi op 1 jun 2018 09:32

Als je dan toch in die hoek bent zou ik er lekker Alaska van maken als je dit materiaal tot je beschikking hebt…

Born to Ride

En toch vind ik zeiljachten nóg vetter.

proost

En toch vind ik zeiljachten nóg vetter.

Daanski op 1 jun 2018 13:04

Ook op dat gebied wordt het absolute topsegment in Nederland gebouwd, bij onze concullega’s van Royal Huisman.

Born to Ride

wat is de wereld dan weer klein uiteindelijk.
ik ben een service engineer bij een bedrijf wat weer werkt aan boord van Amels schepen onder andere ;)
en Oceanco en zoveel andere grote yachtenbouwers
@daanski zoek maar eens naar de my black pearl.
is een mega groot zeiljacht

Werk jij daar?

Kan ik niet zo’n bootje te leen krijgen volgens voorjaar ;-)
En er zijn mensen met echt heel erg veel geld…

Rogier op 31 mei 2018 12:29

Ik werk bij Amels Jachtbouw in Vlissingen. De meeste jachten zijn ook wel te charteren variërend van enkele tonnen tot ruim een miljoen per week… dus als dat binnen je budget past is er wat te leen. Er komt dan alleen nog brandstofkosten, evt ligplaatsgeld en fooi voor de crew bij…

Matthias123 op 31 mei 2018 12:32

Ehmm stomme vraag maar wat kost dat allemaal dan? Bootje met alles erop en eraan dus al die speeltjes brandstof etc voor een week? En hoeveel mensen kunnen er op zon bootje
Let wel kan het niet betalen maar kan het ook niet laten om nieuwsgierig te zijn.

Birdheart op 31 mei 2018 22:04

een beetje jacht om te huren betaal snel 1 miljoen per week voor en verplicht is dan 2 weken te huren. dan heb je de boot en kan je er zelf heen zwemmen.
tel daar bij op dat als je naar Monaco of Dubai wilt en daar in de haven wil dat je die kosten er ook bij krijgt, en zo nog meer kosten, dus als je met 12 mensen kleine 3 miljoen kan missen dan kom je een aardig eindje

wat is de wereld dan weer klein uiteindelijk.
ik ben een service engineer bij een bedrijf wat weer werkt aan boord van Amels schepen onder andere ;)
en Oceanco en zoveel andere grote yachtenbouwers

@daanski zoek maar eens naar de my black pearl.
is een mega groot zeiljacht

francoislamein op 1 jun 2018 13:57

Bij welk bedrijf werk je als ik het vragen mag?

Born to Ride

haha ik ben toevallig tijdens mijn schoolperiode op het HMC amsterdam op bezoek geweest bij royal huisman. was echt supertof

proost

Hé leuk, collega’s 👍🏼

Disturbing the peace since 1975

idd @Hubert leuk, Kleine wereld waar we in zitten dan toch met de zelfde sport ook nog ;)

Plaats een reactie