alleen op wintersport

hoi iedereen

ik ga al jaren een week met kennissen op vakantie maar het word voor een alleenstaande steeds duurder gemaakt
nu snap ik best dat je voor een 2 persoonskamer voor alleen gebruik extra moet betalen (gelukkig niet overal), maar dat verschil word de laatste jaren steeds groter soms wel tot 40 euro per nacht.
zelf de echte "Einzelzimmer" is vaak (veel) duurder per persoon gerekend.
ik heb zelfs mails gehad met een prijs voor een einzelzimmer en dan nog een Einzelzimmerzuschlag á 16,00 p/n ???
ik had laatst een prijsverschil van dik 200 euro pppw
wat vinden jullie hier van ?

hit and run

Steeds duurder? Ik krijg juist het idee dat men steeds meer gewend raakt aan zelfstandige reizigers.

De hotelier moet ook kunnen leven, een eenpersoonskamer is gewoon duurder voor de hotelier dan een meerpersoonskamer. Je kamer is bijvoorbeeld niet twee keer zo snel schoongemaakt als een tweepersoonskamer.

Anderzijds kun je als alleenstaande makkelijker in het laagseizoen op vakantie, dan bespaar je weer geld! En geen files op de weg, geen lange wachttijden bij de lift, en vooral geen gezeur van eigen of andermans kinderen :-)

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Hallo Ruud,

Het is natuurlijk niet leuk dat het prijs verschil zo groot is, maar een appartementje zou een optie kunnen zijn dan delen jullie de kosten pp, is vaak ook nog goedkoper als een hotel.
En Constant jij hebt het over laagseizoen, maar misschien zit Ruud wel in het onderwijs of wat dan ook.

vooral geen gezeur van eigen of andermans kinderen :-)

Constant op 1 jan. 2012 15:33

hier heb je een heeeel goed punt.

@ elly ik kan gaan wanneer ik wil
ik ben int chauffeur en kampeer heel de week in de vrachtwagen
op vakantie ik heb graag het luxe van een hotel met half pension

hit and run

Op het laatste moment boeken in het laagseizoen verhoogt je onderhandelingspositie. Zeker met halfpension erbij kun je wat van de totaalprijs proberen af te krijgen (of een grotere kamer vragen voor de prijs van een eenpersoonskamer).

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ruud, ik weet niet of jij de mogelijkheid hebt om in het laagseizoen te reizen.
Ik doe dit nu reeds een 6 tal jaar.
Buiten het hoogseizoen zal men makkelijker deze toeslag laten vallen.
Ook eens overwegen iets verder van de Liften of het dorpscentrum te gaan.
Misschien niet van je eerste bezoek. Ik heb nu mijn adresjes( een 4 tal) waar ik deze toeslag niet moet betalen!
Mijn goedkoopste is 24€ per nacht met ontbijt…
Dit is in de zomer nog iets goedkoper!

Succes in je zoektocht!

@ kris, ik ga altijd in het laag seizoen.
dit verhaal ging over als je als alleengaande met een stel mee gaat.
ik ben dan altijd 150 tot 200 euro meer kwijt.
dan boeken we gewoon bij sunweb,arke,vrijuit, ed
ik ga ook nog wel eens een week alleen en vraag ik via het touristenverbond offertes aan en dan kun je idd wel meer onderhandelen over bijvoorbeeld een prijs incl skipas bijvoorbeeld.
ik kom al 25 jaar in obertauern , maar slaap in mauterndorf daar zit een verschil in van 300 euro perweek.

hit and run

Je hebt verder 100% gelijk dat wij, singles,
uitgemolken worden.
Daarom dat ik trouw blijf aan mijn gastgevers.

Succes en een mooi skiseizoen!

Wintersport is gewoon niet goedkoop en hoe je het draait of keert als men goedkoper uit wil zijn gaat dit altijd ten koste van iets anders. Mijn Tip!!! Ga er vanuit dat een weekje wintersport ongeveer 1000 Euro kost dan kan de rest alleen maar meevallen.Ik reis ook al een aantal jaren alleen (met de nachtbus)dus ik ski 8 dagen en logeer in een 4 sterren hotel neem ook nog enkele uren priveles dus ook ik kan goedkoper maar zoals ik al zei,dan zal ik toch ergens moeten inleveren.

@ Ron:ja en neen. Duur en niet duur.
Wij zochten voor volgende zomer een onderkomen in de grote omgeving van de Mont Ventoux.
Om de klasieke beklimming te doen met een vriend die kanker overwonnen heeft.
Daar een weekje verblijven in half pension zou mij zoveel kosten als naar Oostenrijk te rijden, volledig budget eten-drinken plus skipas …

Plaats een reactie