Wintersport Inside (deel 2)

Ik heb de Rossignol Bandit X gehad. Dat was er eentje uit een serie van drie allmountains: de X, de XX en XXX.
Dat was de toenmalige freeride categorie van Rossignol
De X was 70 breed.
De XX was 74 breed.
De XXX was de fat powder ski!
Die was 90 breed.

De Bandit X - dus 70 breed - viel in de categorie freestyle expert.
Dat was 2002.
https://books.google.nl/books?id=lGEXx6BlJjkC&pg=PA102&lpg=P…

Alles is relatief 😉

Freeride expert mag ik hopen…

En wat een goede ski was dat! Zelf heb ik ook erg genoten van de min/meer opvolger van die ski, de 'B-squad'

En daarna heb ik een tijdje de B3 als poeder/toerski gehad :-) 84 mm onder de voet. Inderdaad tijden veranderen…

(Enne over breedte: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/324156/waarom-word… )

*bericht bewerkt door Rogier op 06 mrt 2019 14:32

Click. Click. Peace

Ja, freeride expert 😁

Vrienden van me, die echt heel goed konden skiën, hebben toen een dag de XX gehuurd. Ze vonden het helemaal niks. “Daar kun je toch niet fatsoenlijk op skiën” 😁

oeps ik had het over de XXX
De X ken ik niet zo goed. Ik heb wel genoten van je link trouwens… veel van de ski’s ken ik, en heb ik op gestaan. De tijd dat ik als ski-bum leefde ;-) een soort jeugdsentiment.

Click. Click. Peace

Ik zie dat de XXX oorspronkelijk maar 85 was, destijds. Zo stond het me ook bij.
https://books.google.nl/books?id=PoZozFxj0pYC&pg=PA108&a…

Ik vond de X trouwens erg fijn.

Edit: de link werkt bij mij niet echt goed. Wel als je even op pagina 108 klikt, dan krijg ik wel de heke pagina.

*bericht bewerkt door DrPhil op 06 mrt 2019 14:47

oeps ik had het over de XXX
De X ken ik niet zo goed. Ik heb wel genoten van je link trouwens… veel van de ski’s ken ik, en heb ik op gestaan. De tijd dat ik als ski-bum leefde ;-) een soort jeugdsentiment.

Rogier op 6 mrt 2019 14:39

Vertel 😁

oeps ik had het over de XXX

De X ken ik niet zo goed. Ik heb wel genoten van je link trouwens… veel van de ski’s ken ik, en heb ik op gestaan. De tijd dat ik als ski-bum leefde ;-) een soort jeugdsentiment.

Rogier op 6 mrt 2019 14:39

Vertel 😁

DrPhil op 6 mrt 2019 14:47

Ride --> Party --> Sleep --> Repeat
Had ik het maar eerder geleerd :D

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik proef hier twee mooie blogs. Eentje over de toegenomen breedte van ski’s. En eentje met sappige verhalen uit de oude doos.

:-)

Click. Click. Peace

@Shane Dat sleep verviel nog wel eens. En daar kon ik toen een stuk beter tegen dan nu ;-)

Honderden meters hoge watervallen beklimmen en dan om 23:00 thuiskomen na allerlei vastzittende touwen bij de afdaling, terwijl je huisgenoten dan net uitgaan, dus ga je met hen mee (in ijsklimtenu) om de dag erna, want het sneeuwde toen, om 9:00 bij de eerste lift te staan ;-)

Click. Click. Peace

@Shane Dat sleep verviel nog wel eens. En daar kon ik toen een stuk beter tegen dan nu ;-)

Honderden meters hoge watervallen beklimmen en dan om 23:00 thuiskomen na allerlei vastzittende touwen bij de afdaling, terwijl je huisgenoten dan net uitgaan, dus ga je met hen mee (in ijsklimtenu) om de dag erna, want het sneeuwde toen, om 9:00 bij de eerste lift te staan ;-)

Rogier op 6 mrt 2019 15:04

En dan smorgens ongemerkt nog flink onder de alcohol de auto en lift in stappen en half bezopen de piste af ;)

Born to Ride

@Shane Dat sleep verviel nog wel eens. En daar kon ik toen een stuk beter tegen dan nu ;-)

Honderden meters hoge watervallen beklimmen en dan om 23:00 thuiskomen na allerlei vastzittende touwen bij de afdaling, terwijl je huisgenoten dan net uitgaan, dus ga je met hen mee (in ijsklimtenu) om de dag erna, want het sneeuwde toen, om 9:00 bij de eerste lift te staan ;-)

Rogier op 6 mrt 2019 15:04

Glory Days he!

Of niet @Dan58?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ook toen begreep ik, dat ik voor zo’n ritme, mijn toenmalige wensen op sportief gebied en met mijn toenmalige bankrekening beter niet teveel kon drinken. Lekker uitgaan wel. Maar meer dan twee alcoholische drankjes waren het niet… dus nee dat valt wel mee. In dat opzicht misschien wat ‘saai’. :-)

Click. Click. Peace

Ok, dan niet stinken naar de drank, maar stinken naar de rook deed je vast en zeker in die tijd ;) @Rogier.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nou dan weet jij niet hoe je ruikt na een bevoren waterval waar je van 6:00 's ochtends tot 21:00 's avonds in hebt gehangen gevolgd door dansen in een krappe Franse dorpsdisco ;-) de geur van rook was het minste probleem ;-)

Zonder te weten ben ik toen ook al Sandra tegen gekomen in die disco. Maar ik begrijp volkomen dat de vlam pas tijdens een heldere en frisse toerskitocht oversloeg ;-)

*bericht bewerkt door Rogier op 06 mrt 2019 15:49

Click. Click. Peace

@Rogier

“Als de rook om je hoofd is verdwenen…” gezongen door 'n oude vent uit N. 😉

Born to run. B.S.

Glory Days he!

Of niet? @Dan58

Glory Days by Bruce Springsteen
One off those days by Pink Floyd
One off these nights by The Eagles
Because the night by Patti Smith wriiten by Bruce Springsteen

@Shane Indeed it was Maar nu ben ik 'n "oude knar" volgens sommige forumleden en nu "Quick-ly" mijn spotify aan.😜

*bericht bewerkt door dan58 op 06 mrt 2019 19:47

Born to run. B.S.

Je bent zo oud als je je voelt @Dan58 😉. En dit forumlid heeft ook meer dan genoeg Bruce Springsteen in zijn playlists staan 👍.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Glory Days he!

Glory Days by Bruce Springsteen
One off those days by Pink Floyd
One off these nights by The Eagles
Because the night by Patti Smith wriiten by Bruce Springsteen

dan58 op 6 mrt 2019 19:46

https://youtu.be/ZpUYjpKg9KY

Übung macht den meister!!!

Glory Days he!

Glory Days by Bruce Springsteen
One off those days by Pink Floyd
One off these nights by The Eagles
Because the night by Patti Smith wriiten by Bruce Springsteen

dan58 op 6 mrt 2019 19:46

https://youtu.be/ZpUYjpKg9KY

RFKANGOO op 6 mrt 2019 20:34

Waarom doen die mensen allemaal zo gek? Werken hun medicijnen niet goed?

Getverdrie @RFKANGOO die mannen hebben snowboardbroeken aan.😜🎸🎸🎸

Born to run. B.S.

Kijk nog een snowboard-liedje ;-)

Maar al die muziek zegt niets over leeftijd. Ik heb namelijk evengoed Limp bizkit in mijn playlists staan al Springsteen ;-) En zelfs Guano Apes… (Een keer opweg naar de Alpen in mijn peugot 106tje die cd continu op repeat gehad geloof ik, 1999 gok ik zo… ;-) )

*bericht bewerkt door Rogier op 06 mrt 2019 21:24

Click. Click. Peace

Glory Days he!

Of niet? @Dan58

Glory Days by Bruce Springsteen
One off those days by Pink Floyd
One off these nights by The Eagles
Because the night by Patti Smith wriiten by Bruce Springsteen

@Shane Indeed it was Maar nu ben ik 'n "oude knar" volgens sommige forumleden en nu "Quick-ly" mijn spotify aan.😜

dan58 op 6 mrt 2019 19:46

Ha allemaal leuke muziek👍,
waarom moet je tegenwoordig vooral oude mensen muziek luisteren voor goede muziek?🙃

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Omdat wij dachten dat we de wereld konden veranderen en dat uitte zich ook in de muziek…Vooruitstrevend en Tijdloos.
Kijk maar in de Top 1000 of Top 2000 , de beste 50 platen komen uit de 70 of 80 'ties.

Wij dachten dat we de wereld gingen veranderen en dat deden we …we hielpen het klimaat naar de kl.te.😜.

Wij gingen wel met de fiets naar de school, telefoneren deden we in een bushokje , backpakken niet naar Thailand maar naar de B. kust, city-trips en low-cost flights kenden we niet, uit eten was voor ons een bakje friet in de hand.

Getverdrie , ik lijk wel een B. zeurpiet van méér dan 60.😜😝 😂😃 🎸

Born to run. B.S.

Getverdrie , ik lijk wel een B. zeurpiet van méér dan 60.😜😝 😂😃 🎸

dan58 op 6 mrt 2019 22:23

Neem eens contact op met @DrPhil
Die wil vast met je mee zeurpieten. 🙈

Übung macht den meister!!!

@dan58. Al kaarten gekocht voor de Eagles in Antwerpen? Veel beter vindt je het niet op de bühne.

Hen48

Getverdrie , ik lijk wel een B. zeurpiet van méér dan 60.😜😝 😂😃 🎸

dan58 op 6 mrt 2019 22:23

Neem eens contact op met @DrPhil
Die wil vast met je mee zeurpieten. 🙈

RFKANGOO op 6 mrt 2019 22:31

Op zeurgebied kan ik die mannen met gemak naar de kroon steken 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

De tijd toen was dus blijkbaar gewoon beter dan nu.

*bericht bewerkt door Birdheart op 06 mrt 2019 22:36

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@dan58. Al kaarten gekocht voor de Eagles in Antwerpen? Veel beter vindt je het niet op de bühne.

Hulst op 6 mrt 2019 22:33

Ahum… Bruce Springsteen…
De meeste van zijn nummers hebben de tand des tijds ook iets beter doorstaan 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie