Verblijf voor 10

Hej allemaal
Ik zoek een chalet/appartement voor 10 personen.
Dit van 3 tot 9 maart.
Wij zijn een familie met 2 kinderen van 4 en 6 jaar.
Onze enigste vereisten zijn een leuk kinderland en niet te duur.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Websites zoals chalet.nl , interhome,… werden al dagelijks bezocht zonder resultaat.

Mss iemand die rechtstreekse contacten heeft met een verhuurder?

Greetz! David.

@DJaco Velen zijn hier bereid om je te helpen met je zoektocht. Kun je wellicht wat specifieker zijn in wat je zoekt, zoals land van voorkeur, beginnersgebied of een gebied met veel uitdaging qua rode/zwarte pistes, indicatie van je budget, rustig/druk gebied m.b.t. apres ski?

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Hej Gerben. Bedankt alvast.
Land maakt ons niet uit. Als er maar een degelijke kinderskischool is. Bvb van Valmeinier hebben we gehoord dat ze 30 kids samen proppen in 1 les… dit is niet wat we zoeken.
Verder is het budget rond de 3000 eur voor het verblijf.
Gebied +50km aan pistes. We zijn een diverse groep met een skimonitor, een beginner en alles ertussen. Dusja :)
Belangrijkste voor ons is vooral dat de kinderen een leuke vakantie hebben. Apres ski e.d. hoeft absoluut niet. Daarvoor ga ik zonder de familie skiën :)

Wat ook kan, is dat we rond nieuwjaar gaan skiën, ik heb enkel wat schrik voor de condities. Zowel te koud als helemaal niets van sneeuw…

*bericht bewerkt door dJaco op 09 aug 2018 11:56

@Elly3 Iets voor Die Alte Schule ?

Peter Pos

@peterpos en @djaco Ons appartement is beide periodes al bezet.

Dienten Die Alte schule

Deze? https://booki.ng/2vTdinW
Het kinderland ligt boven aan de gondel. Wij vonden dit een erg leuk gebied.

Deze? https://booki.ng/2vTdinW
Het kinderland ligt boven aan de gondel. Wij vonden dit een erg leuk gebied.

Thx Anki, ziet er idd niet slecht uit. Enkel mss een gebied dat een beetje te klein is.

Er liggen drie andere gebieden vrij dicht in de buurt, je rijdt zo naar Fanningberg en Katschberg en ook Obertauern is prima te doen (wel andere pas, maar je kunt de uitgebreide pas nemen). Groot voordeel is dat de skipassen niet zo duur zijn en zijn aangepast op het gebied.
Maar ik herken het hoor, het zoeken, afwegen, nadenken, nog eens kijken… Succes!

Kijk ook eens bij Snowtime. Vorige week nog een appartement voor 11 personen in Les Menuires gehuurd.

@ronaldski is les menuires goed voor kleine kids op gebied van lessen? Thx alvast!

Daar heb ik helaas geen ervaring mee. Mijn kids zijn 40+ en hebben in Nederland zeer goed leren skiën op de kunstskibaan in Huizen. Over het algemeen besteden Fransen veel aandacht aan kinderen, maar hoe goed de lessen zijn, moeten anderen op dit forum maar aangeven.

Chatel. Huisjes zat, diverse kinderlandjes. Die naast de Lingagondel ligt gunstig (direkt naast dalstation gondel, maar weinig parkeergelegenheid), maar ook Pre la Joux ligt leuk (eind van het dal, ruime parkeergelegenheid). Verder nog een kinderlandje onder in het dorp maar geen aansluiting naar het gebied.
Afhankelijk van de locatie van je huisje kun je een kinderlandje kiezen.
Qua skigebied keuze voor het deel Chatel (ca 130km piste) of complete Portes du Soleil.
Boeken via de plaatselijke vvv als de gebruikelijke sites niks leuks meer hebben.
En anders heb ik nog wel tipje voor je via pm

Aanvullende algemene tip: 3-9 maart valt in een top vakantieweek qua drukte. Zondag-zaterdag boeken kan dan lastig zijn. Wellicht een optie om toch zaterdag-zaterdag te boeken en door te geven dat je op zondag aankomt (en kosten voor de nacht die je niet gebruikt voor lief nemen).

Wij vinden met een groep van 7 vaak grote appartementen in Les Menuires. En de PiouPiou club om de hoek.

Plaats een reactie