Heeft er iemand ervaing met skiën te Andorra en de Pyreneeën ?

Hallo,
Ik had graag informatie gehad van mensen die reeds naar Andorra en de Pyreneeën zijn gaan skiën en dan vooral wat betreft de bergwegen daar.
Is het aan te raden om zonder winterbanden daar te rijden ? Ik zou een huurauto nemen vanuit Barcelona, maar daar verhuurt men geen huurauto met winterbanden, het is enkel het principe van gewone banden met sneeuwkettingen. Als ik vanuit Toulouse zou vertrekken, dan is het ook niet zeker dat ik er een huurauto kan bekomen met winterbanden. Ik heb geen zin om telkens de sneeuwkettingen op te moeten leggen en af te moeten doen, dat is geen plezant iets. Zeker niet daar ik er een rondreis zou maken van 2,5 weken naar al de verschillende ski-gebieden daar. Heeft er iemand een tip om toch aan een huurauto met winterbanden in Frankrijk of in Spanje te kunnen geraken ? Ik rij volledig alleen en zou dan ook liever willen vliegen op Barcelona of op Toulouse en vandaar vertrekken naar de Pyreneeën i.p.v. thuis te vertrekken en 1200 à 1300 km alleen te moeten rijden.
Philippe

Al zeer vaak in Andorra geweest, en daar beide gebieden gedaan (Vallnord & Granvalira) en dat zijn in mijn ogen allemaal wel aanraders.

Zoals overal in de bergen is het 95% van de tijd met wat voorzichtigheid mogelijk om toch zeker in Andorra zelf en op de toegangswegen ernaartoe op zomerbanden te rijden, maar de andere 5% van de tijd moet je er dan mee kunnen leven dat je gewoon van de weg af moet blijven.

Ik rij er in ieder geval elke keer gewoon zelf naartoe (Op winterbanden met kettingen klaar), maar dat heeft er meer mee te maken dat ik een optimist ben en ook elke keer een hoop powder-only ski’s wil meezeulen…

Voor het werk ben ik frequent flyer op BCN, en dus heb ik enkele tips:

  • Huur een wagen bij de bekende merken (Hertz, Sixt, Europcar,…) of hun Budgetvarianten (Dollar, Thirfty,…) de goedkoop lijkende aanbiedingen van dingen als Goldcar leveren alleen een hoop frustratie, verborgen kosten en discutabele schadeclaims op.
  • Zorg dat je de wagen naar Andorra mag rijden. Dit is niet bij elke maatschappij, auto en aanbieding zomaar toegelaten of in de prijs inbegrepen.
  • Sneeuwkettingen (Voor die overige 5%) zijn te huur bij de meeste aanbieders (Bij Sixt weet ik het zeker) en zijn anders snel gekocht…

Deze foto is op 31 Maart dit jaar genomen op de toegangsweg vanuit Frankrijk (Pas de La Casa)

null

Maar volgende foto moet 7 jaar eerder in dezelfde buurt genomen zijn ;)

null

*bericht bewerkt door FORZAM op 21 aug 2018 18:52

in maart wil ik naar Andorra reizen met de bus voor een week halfpension skipas inbegrepen , ik doe dit al jaren, maar mijn vaste skimaat heeft een herniaoperatie ondergaan en mag niet meer skien.
busreis met carolusreizen, 660 euro indien interesse graag zo snel mogelijk antwoord, want op is op ;

Plaats een reactie