beste skischool

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

De piste die daar het dichtst bij zit is de piste die naar het station van de Achter Jet gaat…
Ik kom er al van kleins af aan…
En ook les gehad van: Erste Schischule Flachau http://www.ersteschischule.at , zitten ook bij de Achter Jet
En Herman maier, ook bij de Achter Jet. http://www.skischule-hermann-maier.at

Alleen ik weet niet wat jullie doen als de kinderen op les zitten, en zelf ook gaan skiën of op een terrasje zitten?
Anders een skischool bij de Dampfkessel en de Space Jet Lift.
Wel de gezelligste en beste plek vind ik vd 3, alleen wel stukje verder lopen… Nog voorbij Achterjet…

Heb de huisjes van Almdorf trouwens in het echt bekeken, zijn echt heel mooi!!

Wij gaan van 23 jan. tot 28 jan. 2013 skieen. We zouden graag de donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag willen lessen in Flachau. Het liefst in een groep maar kan ook prive. twee mannen met wat ervaring. Wie kan ons hiermee helpen?

Skischool bellen ;-) ?

En bedankt.
Maar de scholen geven over het algemeen geen les op zaterdag en we willen niet te vroeg.

Hoi Desiree,
Dank je voor het advies, we gaan zelf in de vrije uurtjes zoveel mogelijk skieen dus dan is achterjet niet zo’n probleem denk ik. Bij Herman Maier ook Nederlandse leraren en niet te grote groepen? Weet jij daar wat van?is eerste keer voor de kinderen dus wel zo leuk als het een succes is! Groetjes Paula

Vroeger de ene x wel. Andere x niet. Ik zou even bellen :) . Weet niet hoe het nu is.
Onze Kids gaan weer naar Fun en Pro waarschijnlijk.

Ik zou even bellen Gast734.
Wat de mogelijkheden zijn omdat je priveles wilt is er misschien wel wat mogelijk.

Vroeger de ene x wel. Andere x niet. Ik zou even bellen :) . Weet niet hoe het nu is.
Onze Kids gaan weer naar Fun en Pro waarschijnlijk.
Ik zou even bellen Gast734.
Wat de mogelijkheden zijn omdat je priveles wilt is er misschien wel wat mogelijk.

Desiree op 13 jan. 2013 09:42

thanks voor je reactie.

Fun en pro sprak mij ook het meest aan, snowlife ook wel maar daar combinatie van tijden voor kind van3 en van 6 erg onhandig, als het kan vanuit ons kan wordt het misschien ook nog wel fun en pro!
Gr. Paula

Bellen of mailet met de skischool geeft het snelst resultaat. Ik denk echter dat ze zeggen dat ze Nederlands sprekende leraren hebben maar dat het afhankelijk is van het groepje is of ze wel of geen ned sprekende leraren krijgen. Dat zeiden ze bij mij namelijk in Flachauwinkl.

Hoi Desiree,
Dank je voor het advies, we gaan zelf in de vrije uurtjes zoveel mogelijk skieen dus dan is achterjet niet zo’n probleem denk ik. Bij Herman Maier ook Nederlandse leraren en niet te grote groepen? Weet jij daar wat van?is eerste keer voor de kinderen dus wel zo leuk als het een succes is! Groetjes Paula

Gast242 op 13 jan. 2013 09:28

Bij Herman Maier is er sowieso 1 nederlandse lerares (heb haar bij de apres ski gesproken) en 1 nederlandse leraar, maar waarschijnlijk nog wel meer.
Van FIschi heb ik enkele (jonge) nederlandse instructeurs gezien tijdens een lunch op de piste

Ja ik vind Fun&Pro ook ideaal en een leuke skischool, halen daar ook vaak onze ski’s, 9/10x wel nederlands sprekende leraren en mensen die je helpen of die iig een aantal woorden nederlands spreken. Ook al kan ik ook duits praten, maar goed ;-)

Afgelopen week skiles gehad bij Sport Am Jet (zit bij de Achterjet), van Dan. Praat zowel Engels als Duits; goede leraar, veel geleerd.

Je moet in ieder geval niet bij skischool fischis zijn. Lopen ongediplomeerde skileraren rond en het is een zooitje daar.
http://www.fischis-skischule.at/index-nl.html

Rob op 5 jan. 2011 16:03

Beste Rob, . Ik zie dat je reactie al van een aantal jaar geleden is. Fischi’s skischool is gestart in 2011 en in het eerste jaar was het inderdaad soms wat rommelig.

Inmiddels bestaat de skischool wat langer en de afgelopen twee jaar was alles tot in de puntjes geregeld.

Christoph Fischbacher is trouwens de enige opleider van skileraren in Flachau. (van alle skischolen dus) Ik kan me niet voorstellen dat hij ongediplomeerde skileraren in dienst heeft.

Skischool Fun & Pro kan ik in ieder geval niet aanraden. We waren ‘vaste klanten’ maar toen mijn zoontje voor de tweede keer tijdens de skiles zijn been brak was de afwikkeling door de skischool zo onvriendelijk en teleurstellend dat ik dit niemand toewens. Geen vervoer naar de dokter, pas na veel gepraat het teveel betaalde lesgeld/skihuur terug. Men is kennelijk zo druk bezig met geld verdienen dat het menselijk aspect is ondergesneeuwd …

Hallo allemaal,

ik zou zeker fischis aanraden, het is in ieder geval de moeite waard om er even langs te lopen, een hele gezellige vriendelijke skischool.

heel veel Nederlandse skileraren en de enige school die ook GARANDEERD dat je een Nederlandse leraar krijgt als je erom vraagt (dus geen "misschien" of "ligt aan de groep")

verder vonden wij het een voordeel dat alle groepen op hetzelfde punt beginnen en stoppen, zo heb je nooit dat je 1 kind boven moet ophalen terwijl de 2e beneden staat.

verder vriendelijke leraren en alles was strak en professioneel geregeld. de skischool wordt geleid door een jong gezin en zij zitten er bovenop dat alles verloopt zoals afgesproken en heb het idee dat de klant hierbij voorop gesteld wordt (kleine groepjes, persoonlijke aandacht)

P.s: de eigenaar spreekt ook een beetje Nederlands en kon van ieder kind de voornaam !!! (ik had al moeite zijn naam te onthouden :) )

Hallo
Helaas mochten wij een mindere ervaring hebben vorig jaar met Fischis.
Garantie op Nederlandstalige begeleider was bij ons niet het geval.
Onze zoon van 6j had de eerste 2 dagen een Nederlandse, de 3de een Duitstalige leraar, 4de dag een Duitstalige en als 5 de dag opnieuw een andere Duitstalige.
Resultaat 5 dagen lessen = 4 verschillende leraren.
Onze zoon heeft dit dan ook niet ervaren als aangenaam. Tijdens de middag was hij dan ook helemaal alleen. Op de 3de middag zijn wij op dezelfde plaats gaan eten waar de groep verbleef, zo kon hij tenminste bij ons eten.

Als ik Christoph hierover aansprak (op een vriendelijke manier) dan was zijn reactie net iets minder.
Helaas laat ik deze kelk aan mij voorbij gaan komend jaar.

Wij hebben met onze dochters van 3 en 6 zéér goede ervaringen met Fischis en met de eigenaar Christoph (aardig om te zien hoe wisselend de reactie zijn). Beide dochters hadden een zeer vriendelijke Nederlandse skileraar. De hele week dezelfde. Niveau prima. Kan overigens niets zeggen op het niveau van de ervaren klasjes.
Volgens mij zijn alle skischolen wel ok. De keuze kan ook afhangen waar je wilt starten en hoeveel kinderen er op les gaan. Er zijn ook skischolen (Sport am jet) waarbij alle kinderen boven op de piste verzamelen en dus met de gondel omhoog gaan

Hallo,

Weet er iemand of je een aparte skipas voor je kinderen moet hebben als zij een kinderski-cursus volgen bij een skischool aub? (Zit de skipas dan bij in de prijs van de skischool?)

We verblijven in maart in een appartement van Almlust - Flachau.

Welke skischool -en verhuurwinkel ligt daar het dichtste bij en welke is de beste/goedkoopste?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

alle scholen zijn prima, het hangt er gewoon vanaf wie er als leraar wordt aangesteld, alle scholen hebben goede en mindere leraren.
zover ik weet heeft geen enkele school ongediplomeerde leraren in dienst die lesgeven op de piste, hier staat een grote geldboete op.

wat betreft kinderen zijn de middag eet-coupons die sommige skischolen verkopen; gigantische oplichterij. de coupons kosten 10-12,50 afhankelijk van de skischool. de maaltijd zelf kost dus de rest vangt de skischool zonder er maar iets voor te doen. vaak zullen ze het u aanraden deze coupons te kopen.

de kinderen eten vervolgens wat de pot schaft, wat in de regel ronduit slecht is en hooguit 3 euro waard. (pasta met waterige saus, kleine porties kaiserschmarrn, mini lasagna etc met als drankje schiwasser)

ik als leraar in flachau heb de ouders van mijn klasjes dan ook altijd afgeraden zo’n coupon aan te schaffen en gewoon 10 euro los mee te geven aan hun kinderen. op deze manier kunnen ze van de kaart bestellen (eten+drinken) en zijn ze meestal nog minder kwijt dan 10 - gemiddeld 7,50 á 8 euro.

^de maaltijd zelf kost 7,50*

Weet er iemand of je een aparte skipas voor je kinderen moet hebben als zij een kinderski-cursus volgen bij een skischool aub? (Zit de skipas dan bij in de prijs van de skischool?) Ik zou na de les ook achteraf nog even met mijn kinderen op piste willen skiën…

Welke winkel is de beste/goedkoopste , die dicht bij ALMLUST gelegen is?

@robby77 kijk zelf even rond op het internet aub

Ga alsjeblieft niet meer naar Fischis Skischool toe lieve lieve ouders, hiervoor bij 2 andere skischolen gewerkt die veel en veel beter zijn.
Ik heb er zelf in de kerstvakantie gewerkt als skileraar, het is een zooitje ongeregeld. Ja lief zijn ze zeker maar het zijn geldwolven eerste klas.

Hoe aardig ze ook zijn ze behandelen het personeel als slaven. Als je hier wilt lesgeven raad ik je dit ten strengste af, het onderkomen is diep en diep triest, je betaald 300 borg? Borg ja borg krijg je terug, maar deze skischool neemt te veel leraren aan, ja zelfs in het hoogseizoen! Waardoor er van de 60 leraren 20 geen werk hadden en dus vrij waren. Als je vrij was moest je betalen voor je skipas anders ben je verplicht thuis te zitten en uit je raam te kijken nou lekkere borg!
Dit had het resultaat dat de helft ongemotiveerd was en de echte fanatieke goede leraren leiden eronder met als resultaat weg te gaan of naar de concurrent over te stappen.

En ja de ‘‘stumperts’’ gaan lekker tot 2uur door feesten en staan met hun brakke kop les te geven. Ik zal dan eerder naar Snowlife gaan veel stengeren regels en betere voorwaarde dus uiteraard gemotiveerd leraren waar je ook echt wat kan leren.

Deze skischool mist structuur en overzicht met één iemand op bureau en een manager die 60 man in de gaten moet houden gaat niet! Je hebt meerdere chefs nodig die ook op de pistes te vinden zijn, een snowboardchef en 2 skichefs. Dit staat garant voor kwaliteit. Nee mensen alsjeblieft ga naar een andere skischool toe en toekomstige leraren ga nooit werken voor Fischis tenzij je echt voor het feesten wil gaan…

Beste gast576, kan me helaas niet aan de indruk ontrekken dat er enig belang is bij deze negativiteit over Fischis. Het is een afsplitsing van de Herman Maier schule en er is al jaren onenigheid daarover inclusief deze zwartmakerij. Kwaliteit komt altijd bovendrijven dus als die andere scholen zo goed zijn dan lost het probleem wat je schetst zich vanzelf op.

@gast117 belang en ervaring liggen in deze nogal ver uit elkaar? Lees je eigen bericht nog maar eens goed.

@ Gast 117, Ja allemaal leuk en aardig, maar dat was slechts 1 persoon in kwestie hij was vorig jaar inderdaad overgestapt naar Hermann Maier. Herman Maier heeft wel structuur met verschillende chefs, alleen wat Flachau nou echt aantrekt als ‘‘skileraar’’ is merendeels het feesten en de apresski… (iets wat ik niet wis)

Om die ene rede dat iemand was overgestapt hebben Tanja en Christoph samen besloten iedereen borg lieten betalen maar wel zonder ze vooraf te informeren (dus liegen), ik ben ondertussen al 3 jaar leraar, ik weet ondertussen wel waarover je moet informeren wanneer je bij een school gaat solliciteren!

En nee, ik heb lesgeven in het Zillertal en Arlberg, nou ik kan je zeggen het is daar allemaal stukken professioneler geregeld en met de leraren doe je inderdaad een drankje maar lig je wel om 11u in je mandje zodat je fit je klas kan begeleiden.
Daarom heb ik veel meer lof voor de concurrenten Snowlife en Skischule Wagrain, mensen die tenminste hen werk serieus nemen en die niet in een skileraarpak de polonaise te lopen en het deuntje (FLACHAU EINMAAL IN JAAAHRREEE OHHOHOHOHOHOLLLEEEOLLAAA in de Hofstadl rond zingen)

Tuurlijk, een merendeel van de kinderen hebben het reuze naar hun zin en een vakantie die ze nooit meer zullen vergeten met het concept dat Fischis kan aanbieden. Mooi stukje marketing, daarom ook een merendeel van de positieve reviews hier en dan hebben we het niet eens over het geslijm van Christoph gehad.

Dus lieve lieve ouders, ga je voor een mooi concept met de feestende skileraar of naar de concurrent en een leraar die alles rechtzet en ook je kind de vakantie kan geven die het verdiend heeft?

de beste skischool is zeker de hermann maier skischool! ik ski al meer dan 10 jaar en het was de beste skischool dat ik ooit gehad heb zowel voor snowboard als ski! http://www.skischule-hermann-maier.at/

Beste Skifanaten
Al meer dan vier jaar lang gaan wij twee keer per jaar skiën in Flachau en volgen onze kinderen les bij Fischi’s Qualitätskischule tijdens het hoogseizoen. Onze kinderen zijn hier dol op: luchtballonnen de lucht in laten, rennen, wedstrijdje verspringen… Het mooie hier aan is dat de skileraren hier altijd bij betrokken zijn, de kinderen aanmoedigen en ondersteunen. Ook binnen de skischool zijn ze bereidwillig ten aanzien van het skiniveau van kinderen. Zo mocht men oudste zoon de derde dag van de rode groep naar de zwarte groep(de hoogste) wat voor alle partijen positief is. Blij kind, blije ouders :) !!!
Ik betreur sommige bovenstaande reactie. In de afgelopen jaren hebben we bovenstaande factoren niet opgemerkt. Bovendien staan hulpvaardigheid van de chef van de skischool hoog in het vaandel.
Ten aanzien van de slechte werkervaring van één individu zal ik mezelf niet laten weerhouden om een cursus bij deze skischool te boeken. Immers hoe vaak zie en hoor je slechte werkervaring van bijvoorbeeld iemand bij de Hema. Gaat u dan massaal ook niet meer naar de Hema???
groetjes uit het Zuiden en veel skiplezier

  • knip spam -

*bericht bewerkt door moderator op 23 nov 2014 17:47

Beide reacties lijkt reclame te zijn… SPAM…

Plaats een reactie