Sparren inzake nieuwe ski’s

Goedenavond,

Ik heb de afgelopen jaren op de Atomic Race SL geskied. Nu ben ik aan het kijken voor een paar nieuwe ski’s.
Ik zit momenteel te denken aan de Atomic redster S9 (171cm) en de Head WC rebels i speed pro (185cm).

De Atomic als ik met mijn kinderen ski of als de sneeuw in Oostenrijk wat pappig en hoperig, de head’s op het moment dat ik gas kan geven.

Ik ski inmiddels 35+ jaar. Veelal 2x per jaar. Inmiddels ook al 20 jaar ervaring op een indoor skibaan ( jaarlijks 8 tot 10 lessen op het tapijt).
Leeftijd 44
Lengte 198 cm
Gewicht 96kg
Conditie zeer goed
Ski-stijl: korte bochten afgewisseld met bochten op hoge snelheid
Snelheid: hoog
Techniek: bijzonder goed

Ik ben benieuwd naar jullie visie.

Je weet dat de Head i.Speed Pro een reuzenslalom ski is en de S9 en de ski die je had slalomski’s? Is een aanzienlijk verschil…

Bijzonder goede techniek, dan moet je vanzelfsprekend de ski’s van Marcel Hirscher hebben. De S9, minimaal in FIS uitvoering dus. Dat lijkt me duidelijk.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ja ik weet dat de ene een gs ski is en de andere een Sl. Daarom zit ik te denken om ze allebei te nemen zodat ik kan variëren

Maar ik vraag me af of dit dan de juiste ski’s zijn.

Een consumenten race ski is dan geen verkeerde keus. Je hebt wel een keus te maken tussen SL en GS. En dan zijn er van elke soort even veel aanbieders als mainstream merken. Grip en rebound hebben ze allemaal wel, maar er zijn wel degelijk verschillen in karakter.

Zoek je agressief/direct? Dan zou ik kijken naar de Nordica Dobermann GSR (GS) of SLR (SL) of de Fischer RC4 Worldcup RC (GS) of SC (SL). De Head i.Speed Pro kan ook (GS), of eventueel de i.Race Pro die ze voor komend seizoen uitbrengen (2018-2019), die heeft ook een radius tussen SL en GS in. En in de categorie met raceplaten moet je dan ook zeker kijken naar de Völkl Racetiger SL UVO Pro of de GS UVO Pro. De Salomon X-race SW GS is zeker een stevige, agressieve optie. Of bijvoorbeeld de Fischer RC4 The Curv (zonder toevoeging) of de Curv DTX.

De gewone Völkl Racetigers, de Elans, de Atomics, de Rossignollen, de Dynastars, de Blizzards zijn allemaal wat aan de zachte, meegaande kant van het spectrum.

Kortom: een hoop opties, waar toch best wel wat karakterverschillen in zitten.

*bericht bewerkt door GiGi op 17 sep 2018 23:03

Hi, dank voor de uitgebreide uiteenzetting. Ik zoek direct en agressief en ga me op basis van wat je gezegd hebt verder oriënteren.

Plaats een reactie