Voor degenen die af en toe de piste moeten pakken ;)

Ja, je kunt hem ook moeilijk van een gemankeerde techniek beschuldigen, daar is hij veel en veel te goed voor. Maar als je hem ziet gaan dan krijg je toch vooral zin om vrij te skien overal op de berg, nieuwe dingen te proberen en lekker te spelen. En niet om op les te gaan 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ze hebben natuurlijk gelijk in dat filmpje: groomers zijn natuurlijk heerlijk om op te skiën. Niet voor niets worden daar hele nachten aan gespendeerd.
Zeker als je de eerste op de piste bent, net strak geprepareerd, met een lekker zonnetje, na een koude nacht. En dan op die manier heerlijk naar beneden carven.

Moet je je dan ook nog eens voorstellen dat die gasten in plaats van die brede planken pure pisteski’s onder hun voeten hebben. Goede GS-ski’s zoals uit het rijtje van http://gigiski.com/lijstje-de-beste-high-performance-skis/…: Elan GSX, Atomic G9, Head WC Rebels i.speed of Völkl Racetiger GS… Of misschien zelfs de FIS-uitvoeringen daarvan? Dat moet dan toch nóg lekkerder skiën?

Geweldig @Bennie! Doet me denken aan mijn beste ski-jaren (helaas al te lang geleden) in Amerika. De pistes net zo goed als in dit filmpje en mijn techniek idem. Nou ja, iets minder dan 😅 maar het gevoel was hetzelfde.

Ik denk dat @CJAHulskamp nog spijt gaat krijgen van zijn Kersttrip naar Colorado 😉

@PaulSnow, ondertussen is alles geregeld !! Eerste sneeuw is ondertussen gevallen en de sneeuwkanonnen zijn getest. En de Run wie het eerste open gaat is ook als los. Wordt het LoveLand of A-basin

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 27 sep 2018 09:50

May the ski force be with you !!

Zijn zulke bochten nou bijvoorbeeld ook mogelijk met mijn ski: fischer motive 86?

Want ik dacht altijd dat het alleen lukt met race skies.

Dan moet ik namelijk nog meer aan mijn techniek gaan werken :P

@Marco_ski ja dat kan zeker. Blijven oefenen.

Eigenlijk zouden dit soort filmpjes waarin typische voorjaarsbeelden getoond worden verboden moeten worden. Op deze manier wil straks iedereen in het voorjaar op de pistes staan…

Born to Ride

… als je hem ziet gaan dan krijg je toch vooral zin om vrij te skien overal op de berg, nieuwe dingen te proberen en lekker te spelen…

Shane op 27 sep 2018 08:21

Dat is toch waar het allemaal om gaat? 😀

*bericht bewerkt door Hessel op 27 sep 2018 10:44

Met elke enigszins stijve getailleerde ski kun je carven. Een collega van me kon heerlijk snijden op zijn 102mm brede bakken, en ik heb zelden zo lekker losjes gecarved als op mijn K2 AMP Rictor 82 (waarvoor nog steeds dank @hanss )

@gigi ga van de winter maar weer aan de slag :D heb 2 weken gepland dus genoeg tijd!

Dit fimpje van dezelfde skier is ook mooi. verbaast me dat ze nog zo goed offpiste gaan op deze oude skies!

https://youtu.be/WuFHKvBZj3w

*bericht bewerkt door Marco_ski op 27 sep 2018 11:29

@Marco_ski: Die Blizzard V20 ski’s heb ik ook gehad. Daarna heb ik Völkl P9 slalomski’s gehad.
Met beide ging ik ook offpiste. Was niet makkelijk, maar wel te doen. Met die P9 kon je fantastisch wedeln op de piste, met de voeten tegen elkaar. Dat is nu een uitgestorven kunst.

Daarna (rond 2000?) ben ik overgegaan naar mijn eerste carve-ski’s: Atomic BetaRide 10.11 met 2 titanium buizen. Die gingen overal lekker, je kon er goed mee carven en ze waren ook bedoeld als allmountain. We vonden die toen heel breed, maar als je ze vergelijkt met pisteski’s van nu dan waren ze nog behoorlijk smal. Ze waren wel loeizwaar.

Nu ben ik (veel) ouder en dit jaar heb ik pisteski’s aangeschaft: Atomic G9. Ik heb eigenlijk al jaren niet meer offpiste geskied.

*bericht bewerkt door phma op 27 sep 2018 12:16

@Marco_ski, ja dat filmpje spreekt ook echt voor zijn skill’s want heel veel collega pro-riders doen hem dit bepaald niet na.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik. Wil. Ook.

Gaaf filmpje!

Plaats een reactie