Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

@Rene, Ik heb mijn sarcasme knop weer aangezet hoor ;-) . Laten we het houden op dat het tijd voor weekend was… haha

Hallo skifriends,

15 jan gaan wij 5 daagjes naar La Villa /Alta Badia.
Ik weet wel dat alles via Google is te vinden maar misschien is er iemand die 't zo weet.
Graag willen wij de plaatselijke bus eens nemen om van Ortisei terug te keren na een dagje skien naar daar.
Kan dit met 1 bus of moet je telkens overstappen in St Christina, Wolkenstein, Colfosco, Corvara om zo terug La Villa te bereiken.

Alvast thx.

Born to run. B.S.

Ik weet het antwoord niet @dan58, maar uit nieuwsgierigheid: Waarom niet gewoon ook weer terug skiën via de Dantercepies?

@HN65
Twee jaar geleden gedaan op 't gemakske erheen overal wat zijpistjes gedaan en 'n paar keer La Longia en dan terug naar huis (la Villa)…op Dantercepies al vol gas moeten geven (met gebruikelijke boze blikken van ladyDan58😁) en in Colfosco moeten vaststellen dat we wel 't plateau van Alta badia zouden halen maar te laat zouden zijn voor de verbindingslift.
Busje zoeken dus , héél afstandje met boots en weer die gebruikelijke…😝.
Al bij al vond ik 't héél leuk maar ik was niet alléén hé!😂

*bericht bewerkt door dan58 op 30 dec 2018 13:56

Born to run. B.S.

Ah, helemaal helder @dan58, dank!

Hallo skifriends,

15 jan gaan wij 5 daagjes naar La Villa /Alta Badia.
Ik weet wel dat alles via Google is te vinden maar misschien is er iemand die 't zo weet.
Graag willen wij de plaatselijke bus eens nemen om van Ortisei terug te keren na een dagje skien naar daar.
Kan dit met 1 bus of moet je telkens overstappen in St Christina, Wolkenstein, Colfosco, Corvara om zo terug La Villa te bereiken.

Alvast thx.

dan58 op 30 dec 2018 12:30

Er gaan in de winter geen bussen over de passen van de sella ronda. Je moet dus vanuit Ortisei via het brenner dal reizen of toch Passo Gardena over skiën en, mocht je de aansluiting bij Alta Badia niet halen, in Colfosco de bus pakken. Vanuit Colfosco kun je wel richting La Vila met de bus.

In Val Gardena kun je om tijd te besparen in Ortisei de bus pakken naar de Costabella lift en vanuit daar naar de Dantercepies lift skien.

*bericht bewerkt door gijsburghouts op 30 dec 2018 16:29

@gijsburghouts

thx, ik had 't wel gedacht.
't Zal dus op tijd vertrekken worden 's morgens en niet te veel tijd verliezen onderweg.
Kijken als ik wederhelft kan overtuigen want zij houdt niet van snel door skiën. En een terrasje af en toe houden we beiden van. 😉😊

Born to run. B.S.

Vorige week dezelfde tocht gedaan, vanuit La Villa via stukje Sella Ronda naar Ortisei. Is echt prima te doen, mits je niet elk uur van het schitterende uitzicht en een lekkere bak koffie gaat genieten;)

Let it snow

Ik zie op steeds meer plekken in de Dolomieten dat er in de avond kan worden geskied. Meestal 1 a 2 pistes in een bepaald gebied. Ik dacht dat er nu in de avond kan worden geskied in 7 van de 12 gebieden van de Dolomieten.
Het lijkt erop dat het steeds meer een trend aan het worden is. Maar vraag me af in hoeverre het echt leuk is of meer een show element is. Dus…
Heeft iemand hier ervaring mee? Moet je dit een keer meemaken? Hoe denken jullie hierover?

Wij hebben 't een keer geprobeerd in 4-bergen Schaukel Schladming.
Ik vond er niets speciaals aan ; terug skimateriaal aan en weer sleuren, neen voor mij hoeft dit echt niet meer.
De kinderen indertijd zijn wel regelmatig gaan avond-rodelen en dat was dan weer wel leuk en gezellig.
Twee jaar geleden in La Villa werd ook 't avondskiën gepromoot maar er zat géén kat op de piste.

Born to run. B.S.

Iemand nog een update over de toestand van de pistes in de dolomieten? Wij vertrekken vanavond, komen naar verwachting morgenvroeg over de Brennerpas. Eerste overnachting is geboekt in Klausen/ Chiusa. Welk gebiedje is momenteel (dus met de huidige condities!) aan te raden voor de eerste dag? Twijfel zelf tussen:

  1. Gitschberg/ Jochtal, ale eens geweest maar wellicht het meest geprofiteerd van overgrijpende sneeuwbuien?
  2. Plose, nieuw gebiedje voor mij, altijd leuk;
  3. Ander italiaans alternatief (Rosskopf, Steinach?), nadeel: niet in de dolomiti superski pas;
  4. Anders iets onderweg in Oostenrijk meepakken, gezien de condities daar?

Daarna vertrekken we voor 4 skidagen naar Val Gardena. Ik hoor het graag!

Zoals het er nu bijligt zou ik Steinach zeggen voor het wintersport gevoel. Qua gebied zou mijn voorkeur ook Plose zijn om eens te doen maar de webcams geven hetzelfde beeld als Gardena. Prima skiën maar niet het echte winterse beeld.

Ik zit momenteel in Ortisei. Op de Seiseralm zijn de pistes 's ochtends vroeg prima, maar ze worden al snel (erg) ijzig. Vandaag op Seceda, daar lijkt het (tot nu toe althans) veel beter!

Iemand nog een update over de toestand van de pistes in de dolomieten? Wij vertrekken vanavond, komen naar verwachting morgenvroeg over de Brennerpas. Eerste overnachting is geboekt in Klausen/ Chiusa. Welk gebiedje is momenteel (dus met de huidige condities!) aan te raden voor de eerste dag? Twijfel zelf tussen:

  1. Gitschberg/ Jochtal, ale eens geweest maar wellicht het meest geprofiteerd van overgrijpende sneeuwbuien?
  2. Plose, nieuw gebiedje voor mij, altijd leuk;
  3. Ander italiaans alternatief (Rosskopf, Steinach?), nadeel: niet in de dolomiti superski pas;
  4. Anders iets onderweg in Oostenrijk meepakken, gezien de condities daar?

Daarna vertrekken we voor 4 skidagen naar Val Gardena. Ik hoor het graag!

JurriaanKok op 8 jan 2019 10:30

Ik vind het overal eigenlijk prima.

Morgen kan er sneeuw vallen in Italië en hoe noordelijker, hoe groter die kans. Zou dus wat dat betreft ook even kijken naar het weer.

Maar op zich zou ik mij over de pistekwaliteit niet druk maken.

Ik zie op steeds meer plekken in de Dolomieten dat er in de avond kan worden geskied. Meestal 1 a 2 pistes in een bepaald gebied. Ik dacht dat er nu in de avond kan worden geskied in 7 van de 12 gebieden van de Dolomieten.
Het lijkt erop dat het steeds meer een trend aan het worden is. Maar vraag me af in hoeverre het echt leuk is of meer een show element is. Dus…
Heeft iemand hier ervaring mee? Moet je dit een keer meemaken? Hoe denken jullie hierover?

R_Dolomieten op 31 dec 2018 08:55

Hangt van de piste af. Soms is het een laffe piste en is er geen reet aan. In Vigo di Fassa heb je een zwarte en rode ter beschikking. Die vind ik wel een aanrader. Obereggen heeft op zich een prima optie, met name omdat je daar een dichte lift hebt (het is in de avond koud).

Ik vind het leuk, maar ik ben dan ook wel iemand die gewoon zoveel mogelijk op de ski’s wil staan.

@HN65 @DSVier @Lein Dank allen, we gaan het weerbericht in de gaten houden!

Vandaag aangekomen bij m’n nieuwe verblijfplaats in San Cassiano. Wat een verschil met de pistes rond Ortisei! De pistes zijn en blijven hier de hele dag heerlijk en het is een stuk rustiger (fingers crossed dat dat zo blijft na de wisseldag). En er hangt sneeuw in de lucht!

null

Hopen op sneeuw dan! Over 14 dagen gaan wij een weekje Ortisei

Hopen op sneeuw dan! Over 14 dagen gaan wij een weekje Ortisei

Simonko op 12 jan 2019 17:12

Niks hopen op sneeuw. De pistes zijn perfect.

Helaas zal morgen en maandag wel wat uit de lucht vallen, maar hoe minder, hoe beter.

Hopen op sneeuw dan! Over 14 dagen gaan wij een weekje Ortisei

Simonko op 12 jan 2019 17:12

Niks hopen op sneeuw. De pistes zijn perfect.

Helaas zal morgen en maandag wel wat uit de lucht vallen, maar hoe minder, hoe beter.

DSvier op 12 jan 2019 21:38

Jij kan wel houden van beton harde pistes, maar dat geldt niet voor iedereen natuurlijk.

Hopen op sneeuw dan! Over 14 dagen gaan wij een weekje Ortisei

Simonko op 12 jan 2019 17:12

Niks hopen op sneeuw. De pistes zijn perfect.

Helaas zal morgen en maandag wel wat uit de lucht vallen, maar hoe minder, hoe beter.

DSvier op 12 jan 2019 21:38

Jij kan wel houden van beton harde pistes, maar dat geldt niet voor iedereen natuurlijk.

GiGi op 12 jan 2019 22:04

Het beetje dat gaat vallen zorgt alleen maar voor grotere sneeuwhopen op het beton en ik ken niemand die daar vrolijk van wordt. ;)

Nou van mij mag er ook wel langzaam wat gaan vallen in de Dolomieten 😜 over 2 weken die kant op voor mijn eerste Italië ervaring!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Nou van mij mag er ook wel langzaam wat gaan vallen in de Dolomieten 😜 over 2 weken die kant op voor mijn eerste Italië ervaring!

Jeffvdv op 13 jan 2019 20:59

Don’t worry. Pistes zijn echt super hier. Hier en daar zijn er echt harde platen, maar over het algemeen zijn ze in topconditie.

Als je van off piste houdt heb je wel een probleem, maar Italië is daarvoor sowieso een bestemming die op zijn minst risicovol is.

@Lein

en tevreden met de beloofde en afgeleverde 10 cm ?😊👌
Tot morgen ter plaatse!☃❄⛷

Born to run. B.S.

Het is iets minder denk ik maar het begint nu weer te sneeuwen. En het is meteen zo mooi!😍

Goede reis ‘met je neus in de boter’ dan58!

null
null
null
null

@Lein
Welke piste is te zien op de onderste foto?

Even a bad day skiing is better then a good day at work

@Lein
Welke piste is te zien op de onderste foto?

Thomas op 14 jan 2019 13:04

Ik gok op de blauwe 11 vanaf Piz Sorega terug naar San Cas of Armentorola

Klopt!

Na mijn paar daagjes Oostenrijk was ik bijna vergeten hoe strak geprepareerde pistes er ook al weer uitzien maar nu weet ik het gelukkig weer :).

Wat heb ik een zin in mijn Dolomieten vakantie!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83

Binnen 'n uurtje vertrekken we met de slaapbus, aankomst La Villa voorzien om +/ 8 uur.
Lekker ontbijtje en tegen 9 u de piste op.😊😉

Born to run. B.S.

Plaats een reactie