Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Blij dat wij vandaag overal quasi-direct door konden lopen in Obereggen. Wat toch ook niet echt meer een ‘rustig’ gebied te noemen is. Sass Bece is trouwens wel een gekende bottleneck, net als (in iets mindere mate) Lezuo.

Quick op 05 mrt 2024 18:14

Wij waren in de voorjaarsvakantie (2e week) in Obereggen, vond het eigenlijk wel meevallen.
Niet veel drukker dan een aantal jaar geleden. Wel dit jaar helaas dramatische piste omstandigheden richting predazzo.

wdj75 op 06 mrt 2024 07:36

null

Sella ronda vandaag (dinsdag) bij mooi weer is niet bepaald een snella ronde.

carverjordan op 05 mrt 2024 18:00

Paar weken geleden, 2e week voorjaarsvakantie, was het hier helaas niet anders. Voor het gevoel wel drukker dan andere jaren. Capaciteit van deze lift is met 4 personen natuurlijk erg beperkt, maar ja als je dan ziet dat vaak de lift maar gevuld is met met soms 1 of 2 personen dan zal de rij niet snel korter worden. 😉

wdj75 op 06 mrt 2024 07:32

Naseizoen is het hier nog niet begin maart. De gedachte dat alles na ‘de krokus’ stopt is typisch Nederlands.

Leon100 op 06 mrt 2024 06:53

Alles wat geen hoogseizoen is, is voorseizoen, tussenseizoen of naseizoen. En het is nu echt geen hoogseizoen meer.

❄️

Veel Duitsers gaan ook naar de Dolomieten en heeft Hamburg niet deze week vakantie?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Paar weken geleden was het hier helaas niet anders. Voor het gevoel wel drukker dan andere jaren. Capaciteit van deze lift is met 4 personen natuurlijk erg beperkt, maar ja als je dan ziet dat vaak de lift maar gevuld is met met soms 1 of 2 personen dan zal de rij niet snel korter worden. 😉

wdj75 op 06 mrt 2024 07:32

6 personen. ;)

Paar weken geleden was het hier helaas niet anders. Voor het gevoel wel drukker dan andere jaren. Capaciteit van deze lift is met 4 personen natuurlijk erg beperkt, maar ja als je dan ziet dat vaak de lift maar gevuld is met met soms 1 of 2 personen dan zal de rij niet snel korter worden. 😉

wdj75 op 06 mrt 2024 07:32

6 personen. ;)

DSvier op 06 mrt 2024 08:41

Sorry klopt, nog erger dat er dan maar 1 of 2 inzitten…in het kader van ik wil niet bij iemand anders in de lift ;)

Naseizoen is het hier nog niet begin maart. De gedachte dat alles na ‘de krokus’ stopt is typisch Nederlands.

Leon100 op 06 mrt 2024 06:53

Alles wat geen hoogseizoen is, is voorseizoen, tussenseizoen of naseizoen. En het is nu echt geen hoogseizoen meer.

David23 op 06 mrt 2024 08:30

Simpele redenering, maar de hotels rekenen anders, de liftpas is ook gewoon hoogseizoenprijs. Zij maken uit wat hoogseizoen is.

Life is what happens while you were checking your phone

Sorry klopt, nog erger dat er dan maar 1 of 2 inzitten…in het kader van ik wil niet bij iemand anders in de lift ;)

wdj75 op 06 mrt 2024 08:44

En zelfs pissig zijn als er iemand bij komt op de lege plekken. Bloed irritant.

Vanaf 16 maart krijg je ook kortingen, dus ik ga er vanuit dat als ik die week ga, het hoogseizoen ook wel is afgelopen.

Vandaag op de seiser alm droomcondities. zelfs ik mag de eerste sporen trekken!! ( en zo’n vroege vogel ben ik nu ook weer niet😂😂😂

En zelfs pissig zijn als er iemand bij komt op de lege plekken. Bloed irritant.

DSvier op 06 mrt 2024 09:03

En dan heerlijk tussen 2 mensen in gaan zitten die bij elkaar horen, maar de plek tussen hen in vrij lieten :)

En zelfs pissig zijn als er iemand bij komt op de lege plekken. Bloed irritant.

DSvier op 06 mrt 2024 09:03

En dan heerlijk tussen 2 mensen in gaan zitten die bij elkaar horen, maar de plek tussen hen in vrij lieten :)

brakes op 06 mrt 2024 10:15

Ja, heerlijk. Wij als snowboarders de 1 regular de ander goofy laten ook altijd een plek tussen ons in. Niet te doen anders. En dan toch skiërs die er op t laatste moment er tussen piepen en dan zeiken dat onze boardshort op hun ski’s komen. Top!

*bericht bewerkt door Nics op 06 mrt 2024 16:26

@Nics moet je maar niet gaan snowboarden ;-)

Mr. Slow

En zelfs pissig zijn als er iemand bij komt op de lege plekken. Bloed irritant.

DSvier op 06 mrt 2024 09:03

En dan heerlijk tussen 2 mensen in gaan zitten die bij elkaar horen, maar de plek tussen hen in vrij lieten :)

brakes op 06 mrt 2024 10:15

Ja, heerlijk. Wij als snowboarders de 1 regular de ander goofy laten ook altijd een plek tussen ons in. Niet te doen anders. En dan toch skiërs die er op t laatste moment er tussen piepen en dan zeiken dat onze boardshort op hun ski’s komen. Top!

Nics op 06 mrt 2024 16:24

Als de kinderen bij ons een dag boarden zitten ze ook gewoon in een gevulde lift. Denk ook niet dat snowboarders het probleem zijn, denk dat het probleem ligt bij de mensen die gewoon standaard alleen maar bij elkaar in de lift willen en niet gespreid.
Op de seiseralm duwen ze je als het ware gewoon de lift in waar het druk is.

Denk ik de laatste dag Civetta… niet dat ik stop met skieen, maar met 11 dagen is 't wel 't gebiedje waar ik 't meest geweest ben en ik heb nog andere plannen (wil wel aan 40 dagen skieen geraken).

Opnieuw kleine dump deze nacht… deze ochtend de pistes allemaal mooi geprepped (spijtig) maar het bleef maar sneeuwen dus tegen de middag lag er wel terug een cm of 10-15 vers op. Off piste wel best zware sneeuw. sneeuwval vanaf circa 900m.

Wat zijn de plannen dan… ben nog niet in Sesto (sexten) geweest dit seizoen, Cortina wil ik nog zeker een paar keer opnieuw doen (einde seizoen faloria) en raar maar waar ook de sella ronda nog niet gedaan dit seizoen, dus dat moet er ook nog eens van komen (met wat zij uitstapjes natuurlijk (marmolada, saslong, longia, gran risa).

null

null

null

Denk ik de laatste dag Civetta… niet dat ik stop met skieen, maar met 11 dagen is 't wel 't gebiedje waar ik 't meest geweest ben

Asterino op 06 mrt 2024 17:13

Civetta is 1 van de weinige gebieden in de Dolomieten waar we nog niet geweest zijn, maar nog wel op ons lijstje staat. Het is ruim 1,5 uur rijden vanaf onze plek. Is het echt de moeite waard? Gezien de dat je er bent geweest zou je zeggen van wel. ;)
Is het een druk gebied of valt dat mee? We hebben in januari een keer Kronplatz geprobeerd maar daar vonden wij het erg druk en waren er veel beginners op de piste.

Ja, heerlijk. Wij als snowboarders de 1 regular de ander goofy laten ook altijd een plek tussen ons in. Niet te doen anders. En dan toch skiërs die er op t laatste moment er tussen piepen en dan zeiken dat onze boardshort op hun ski’s komen. Top!

Nics op 06 mrt 2024 16:24

Boarders mijd ik sowieso in liften om bovengenoemde reden en zou zelf nooit tussen 2 boarders in een lift in duiken.

Lekker, verse sneeuw!!!

Lekker, verse sneeuw!!!

Tiny-M op 06 mrt 2024 18:32

Zal tegen de tijd dat jij komt waarschijnlijk wel goed zijn ‘gesettled’, maar de verse sneeuw was helaas van matige kwaliteit. Erg nat en daardoor zeer zwaar skiën, ook hogerop.

Mr. Slow

Lekker, verse sneeuw!!!

Tiny-M op 06 mrt 2024 18:32

Zal tegen de tijd dat jij komt waarschijnlijk wel goed zijn ‘gesettled’, maar de verse sneeuw was helaas van matige kwaliteit. Erg nat en daardoor zeer zwaar skiën, ook hogerop.

Quick op 06 mrt 2024 18:44

Lekker gaan snowboarden 😉

Lekker, verse sneeuw!!!

Tiny-M op 06 mrt 2024 18:32

Zal tegen de tijd dat jij komt waarschijnlijk wel goed zijn ‘gesettled’, maar de verse sneeuw was helaas van matige kwaliteit. Erg nat en daardoor zeer zwaar skiën, ook hogerop.

Quick op 06 mrt 2024 18:44

Yup vond ik ook… heb 3 off piste runs gedaan tussen de palen van verschillende ski liften en 't was werken. Erg veel sneeuw maar loei zwaar.

Denk ik de laatste dag Civetta… niet dat ik stop met skieen, maar met 11 dagen is 't wel 't gebiedje waar ik 't meest geweest ben

Asterino op 06 mrt 2024 17:13

Civetta is 1 van de weinige gebieden in de Dolomieten waar we nog niet geweest zijn, maar nog wel op ons lijstje staat. Het is ruim 1,5 uur rijden vanaf onze plek. Is het echt de moeite waard? Gezien de dat je er bent geweest zou je zeggen van wel. ;)
Is het een druk gebied of valt dat mee? We hebben in januari een keer Kronplatz geprobeerd maar daar vonden wij het erg druk en waren er veel beginners op de piste.

wdj75 op 06 mrt 2024 17:33

Wel ik ben niet geheel objectief natuurlijk. voor ons is 't dichtsbijzijnde gebied, dus we zitten hier wel regelmatig. Zeker wanneer het slechter weer is, is 't ideaal voor ons omdat er erg veel pistes tussen de bossen/bomen liggen, dus beter als 't zicht slecht is. Ook is 't gebied veel minder windgevoelig dan bijvoorbeeld het nabijgelegen Arabba of San Pelegrino.

Ik vind 't echt wel een leuk gebiedje. Niet overdreven veel piste km’s (een 70tal, maar dan echte), maar een paar leuke dalafdalingen, en je skiet letterlijk in 2 valleien en daarnaast nog een verborgen kom waar quasi niemand komt (achterkant Pecol/Zoldo), dus veel variatie.

Landschappelijke erg mooi Civetta, indrukwekkende uitzichten op de Monte Pelmo, en de civetta.
Zoals gezegd een aantal mooi dal afdalingen die zich ook best goed houden bij de hoge temperaturen van de afgelopen tijd.
En niet onbelangrijk minder drukte als rond de Sella en Kronplatz.

Denk ik de laatste dag Civetta… niet dat ik stop met skieen, maar met 11 dagen is 't wel 't gebiedje waar ik 't meest geweest ben

Asterino op 06 mrt 2024 17:13

Civetta is 1 van de weinige gebieden in de Dolomieten waar we nog niet geweest zijn, maar nog wel op ons lijstje staat. Het is ruim 1,5 uur rijden vanaf onze plek. Is het echt de moeite waard? Gezien de dat je er bent geweest zou je zeggen van wel. ;)
Is het een druk gebied of valt dat mee? We hebben in januari een keer Kronplatz geprobeerd maar daar vonden wij het erg druk en waren er veel beginners op de piste.

wdj75 op 06 mrt 2024 17:33

Wel ik ben niet geheel objectief natuurlijk. voor ons is 't dichtsbijzijnde gebied, dus we zitten hier wel regelmatig. Zeker wanneer het slechter weer is, is 't ideaal voor ons omdat er erg veel pistes tussen de bossen/bomen liggen, dus beter als 't zicht slecht is. Ook is 't gebied veel minder windgevoelig dan bijvoorbeeld het nabijgelegen Arabba of San Pelegrino.

Ik vind 't echt wel een leuk gebiedje. Niet overdreven veel piste km’s (een 70tal, maar dan echte), maar een paar leuke dalafdalingen, en je skiet letterlijk in 2 valleien en daarnaast nog een verborgen kom waar quasi niemand komt (achterkant Pecol/Zoldo), dus veel variatie.

Asterino op 06 mrt 2024 19:47

Bedankt voor jullie reacties, klinkt goed. Gaan we zeker een keer een dagje doen. We zijn er ooit in de zomer geweest, aan het meer, toen leek het parkeren daar wat lastig. Is dat in de winter goed te doen? En zijn de omstandigheden er in bv in de 1e week van januari over het algemeen ook goed? (Als jullie dat weten)

Civetta is 1 van de weinige gebieden in de Dolomieten waar we nog niet geweest zijn, maar nog wel op ons lijstje staat. Het is ruim 1,5 uur rijden vanaf onze plek. Is het echt de moeite waard? Gezien de dat je er bent geweest zou je zeggen van wel. ;)
Is het een druk gebied of valt dat mee? We hebben in januari een keer Kronplatz geprobeerd maar daar vonden wij het erg druk en waren er veel beginners op de piste.

wdj75 op 06 mrt 2024 17:33

Rustig gebied. Aantal leuke afdalingen. Ik zou er niet een hele week gaan zitten, maar ik ga wel ieder jaar. Niets mis mee.

We hebben het gebied kortstondig doorkruist tijdens de Grande Guerra, maar we waren het er wel over eens dat we dit gebied nog eens volledig wilden verkennen. Landschappelijk ook indrukwekkend!

Hoe staat het met de drukte tijdens het paasweekend?
We zitten dan in Canazei en ik heb begrepen dat Civetta maar tot 1 april geopend is.

e hebben het gebied kortstondig doorkruist tijdens de Grande Guerra, § Mathijs! op 06 mrt 1918 22:59

Da’s best lang geleden 😂

Ik ben met @Harm daar vorige week geweest, opgestapt in Alleghe. Steeds als we naar de andere vallei wilden, kwamen we er niet vanwege telkens de verkeerde piste.
Tijdens de lunch maar eens goed naar de pistekaart gekeken en gezien dat de ‘oversteek’ verstopt zit achter het restaurant Col dei Baldi en dan richting Forcella aanhouden.
Echt een leuke dag gehad daar, aanrader 👍

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Het voelt al een eeuwigheid geleden…

@Mathijs! : Zal wel meevallen, zelfs tijdens hoogseizoen zijn de wachtrijen beperkt en is 't op de pistes niet super druk. Je moet echt geen sella toestanden verwachten, zelfs op zondagen.
@Ferdinand: Hahaha ja da’s idd. waar. Er is maar 1 “straatje” (verbindingspiste) dat de 2 gebieden verbindt, en als je van de Alleghe kant komt (Col Baldi) is dat niet heel duidelijk want als je aankomt met de kabinelift zijn er veel opties.

null

*bericht bewerkt door Asterino op 07 mrt 2024 08:26

Sorry klopt, nog erger dat er dan maar 1 of 2 inzitten…in het kader van ik wil niet bij iemand anders in de lift ;)

wdj75 op 06 mrt 2024 08:44

En zelfs pissig zijn als er iemand bij komt op de lege plekken. Bloed irritant.

DSvier op 06 mrt 2024 09:03

Vroeger in Schoeneben (bij Nauders), had je bij een (hele) drukke stoeltjeslift op middenstation, een soort “liftcoach” op een verhoging staan. Die zorgde er (luidruchtig) voor dat álle plaatsen bezet werden. Werkte perfect. Deed ie overigens alleen tijdens de drukke uurtjes uiteraard.

Plaats een reactie