Wide snowboard

Beste,

Ik ga voor het eerst te snowboarden deze winter. En heb maat 46-46.5

Nu lees ik dat ik een breed snowboard nodig heb. Is dit moeilijker als een normaal snowboard? En kan je dit gewoon aangeven bij de verhuurder.

Kun je gewoon aangegeven bij de verhuurder. Kantenwissel gaat wat trager dan een normale breedte. Alhoewel die breedte ook per merk/ model verschilt. Je kan bij de verhuur ook even kijken hoe de combinatie met schoenen/ board uitkomt. Zolang het niet te ver uitsteekt, kan een niet wide board ook. Als je echt diep op je kanten gaat (zal de eerste week nog niet zijn) dan ga je wel een wide willen, omdat je dan je tenen en hakken in de sneeuw gaat krijgen.

Nee is het zelfde. Echter als jij een normaal board neemt, graven je tenen in de sneeuw en kan je dus niet goed kanten.

Een voordeel is dat je ook meer drijfvermogen hebt.

Er zijn trouwens ook gewone boards die al iets breder zijn. Dus check of je tenen over de rand gaan.

Zelf rijd in een Jones hovercraft en deze is al een stuk breder. En hier is ook een wide model van.

*bericht bewerkt door Yahoo op 13 nov 2018 23:55

From a galaxy far far away.............

Nee is het zelfde. Echter als jij een normaal board neemt, graven je tenen in de sneeuw en kan je dus niet goed kanten.

Een voordeel is dat je ook meer drijfvermogen hebt.

IamJago op 13 nov 2018 23:51

Het is zeer zeker NIET het zelfde. Hoe breder het board des te trager de kantenwissel word.
En meer drijfvermogen is ook niet altijd het geval. Mijn wide board heeft net zo veel drijfvermogen als een duikboot.
Drijfvermogen heeft te maken met het totale oppervlak en de vorm van het board.

Zou adviseren om als beginner op een normaal board te beginnen en mocht je problemen krijgen dan kun je je board omruilen bij de verhuur.

Übung macht den meister!!!

Die trage kantenwisseling is vooral als je met een kleinere voet op een wide board staat. Tuurlijk zal hij sneller kunnen wisselen met een smaller board. Maar vergeleken met een maat 42 op een normaal board maakt het weinig uit.

Een wide board vs een smaller board van dezelfde lengte zal meer drijfvermogen hebben omdat er meer oppervlakte is.

Zelf heb ik een Jones hovercraft 1.60 (poederboard). En met mijn maat 42 is het een breed board. Echter merk ik weinig van het langzaam kanten. Wat ik wel merk dat is meer drijfvermogen. Hierdoor is hij sneller op vlakke stukken en bij diepere sneeuw tja daar is ie voor gebouwd.

From a galaxy far far away.............

Ik heb met maat 46 geen wide board, k2 protohype.
Plaatsing bindingen en stand van de bindingen. In combinatie met schoenen die “relatief” klein zijn. Lukt het net zonder hiel en teen drag te veroorzaken bij het kanten. Pak ik andere schoenen gaat het vaak niet. Dan kan ik hem niet zover op de kant krijgen als ik zou willen zonder heel en teen drag.
Ik ben er uiterst tevreden mee. Maar besef ook dat wanneer mijn schoenen vervangen moeten worden dit best wel spuren wordt.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik heb met maat 46 geen wide board, k2 protohype.
Plaatsing bindingen en stand van de bindingen. In combinatie met schoenen die “relatief” klein zijn. Lukt het net zonder hiel en teen drag te veroorzaken bij het kanten. Pak ik andere schoenen gaat het vaak niet. Dan kan ik hem niet zover op de kant krijgen als ik zou willen zonder heel en teen drag.
Ik ben er uiterst tevreden mee. Maar besef ook dat wanneer mijn schoenen vervangen moeten worden dit best wel spuren wordt.

Birdheart op 14 nov 2018 10:12

Zelf heb ik maar maat 43,5-44 en heb wel een wide board. Helaas is dat maar 26,6cm waist. Liefst had ik um nog iets breder gehad. Merk bij veel zachte/losse sneeuw op de piste dat ik hier en daar wat drag krijg.

Die trage kantenwisseling is vooral als je met een kleinere voet op een wide board staat. Tuurlijk zal hij sneller kunnen wisselen met een smaller board. Maar vergeleken met een maat 42 op een normaal board maakt het weinig uit.

Een wide board vs een smaller board van dezelfde lengte zal meer drijfvermogen hebben omdat er meer oppervlakte is.

Zelf heb ik een Jones hovercraft 1.60 (poederboard). En met mijn maat 42 is het een breed board. Echter merk ik weinig van het langzaam kanten. Wat ik wel merk dat is meer drijfvermogen. Hierdoor is hij sneller op vlakke stukken en bij diepere sneeuw tja daar is ie voor gebouwd.

IamJago op 14 nov 2018 09:33

Aangezien je je voeten niet langer of korter kan maken (zonder al te gekke ingrepen) maar je wel kan kiezen voor een breder of smaller board ga je dus merken dat als je op een breder board gaat staan de kantenwissel trager word.

Al zou mijn board nog 5 cm breder zijn dan blijft dat ding nog steeds niet drijven.

Zoals je zelf al zegt heb jij een poederboard. Die is dus ontworpen om veel drijfvermogen te hebben in de poeder. En laat kantenwissel in de poeder nou net niet zo’n dingetje zijn. Gewoon een beetje naar links en naar rechts hangen en je komt wel beneden.

Übung macht den meister!!!

Als de verhuurder z’n vak een beetje verstaat, hoef jij je geen zorgen te maken dat je met een te smalle plank de berg op wordt gestuurd. Ik zou zelf niet al van tevoren vragen om een wideboard als dit niet noodzakelijk is. Ze wisselen namelijk minder snel van kant dan hun ‘smalle’ broertjes.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie