Sneeuwsituatie Winterberg 18/19

gaat berg kopen en skigebied beginnen 🤓

Bla, bla, bla.

Het mooie is ook nog hoe recent de kanonnen zijn. Bizar veel TF10 en Tr8 kanonnen. Wij staan er nog wel eens bij te kijken als ze aan staan. Het is de moeite waard om er in de avond eens langs te rijden. Let wel op dat die heren daar aan het werk zijn en er dus ook met machines langs komen rijden.

null

-5 en 90%RV. De kanonnen knallen lekker op de Poppenberg. En inderdaad: 2 kanonnen per punt, dit moet welhaast de zwaarst kunstmatig besneeuwde piste van de wereld zijn…

Komend weekend afwisselend sneeuw en regen, daarna winters… Zondag niet komen, verschrikkelijk weer met regen en natte sneeuw verwacht.

Harry(Winterberg) op 10 jan 2019 17:50

Ben er maandag, gaat hopelijk net goed :)

De condities zijn overal flink verbeterd na 2 nachten en een volle dag besneeuwen. De volgende gebieden zijn ondertussen (deels)geopend:

  • Winterberg
  • Willingen
  • Postwiese Neuastenberg
  • Altastenberg
  • Bodefeld Hunau
  • Zuschen
  • Sahnehang
  • Ruhrquelle
  • Schlossberg
Born to Ride

Ik rij vanavond richting Winterberg om morgen 1 dag te gaan skiën.
Ben benieuwd naar de kwaliteit van de pistes maar vooral naar de drukte morgen.
Voor mij de eerste keer Winterberg in het weekend (behalve 2x voor de kerst in het weekend, toen was het zeer rustig).

null
momenteel uitstekende pistes en af en toe wat sneeuw en ijzel

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

momenteel uitstekende pistes en af en toe wat sneeuw en ijzel

Harry(Winterberg) op 11 jan 2019 10:15

Dat is positief nieuws, momenteel ziet het er rustig uit. Mja, het is dan ook vrijdag en geen zaterdag.
We gaan het zien. Volgens weerbericht morgenmiddag kans op een beetje regen, hopelijk valt het nog mee.

Zondagen in Winterberg zijn aanzienlijk rustiger dan zaterdagen. Als je door de weeks kan gaan is het natuurlijk nog veel rustiger. Blijf weg op de zaterdagen 26-1 / 02-2 / 23-2 (of je moet van mega drukte houden)

Tijd voor een uitpakparty?!

Wij gaan volgende week een weekeind naar Winterberg. Nu ga ik met mn man en 2 kinderen en zie ik ook een optie gezinsskipas. Alleen kan je die optie maar 1 of 2 dagen kiezen en wij zijn er 3 dagen. Iemand die weet of je ook meerdaagse gezinspassen kan kopen?
Misschien @harry(winterberg) of @Matthias123 ?

@G11ling sorry, aangezien wij nog geen kinderen hebben heb ik ook totaal geen ervaring met gezinspassen.

Born to Ride

Zondagen in Winterberg zijn aanzienlijk rustiger dan zaterdagen. Als je door de weeks kan gaan is het natuurlijk nog veel rustiger. Blijf weg op de zaterdagen 26-1 / 02-2 / 23-2 (of je moet van mega drukte houden)

Gaston op 11 jan 2019 10:36

Wat is de reden dat het op 2/2 mega-druk zou worden?
Waarschijnlijk is dat in Willingen ook op dat moment?

(Net het enige weekend dat wij er met de kinderen ernaartoe kunnen… 😟)

#wakeupwhereyouwant

Zeugnisferien Niedersachsen 31.1. tot 3.2.!

Wij gaan volgende week een weekeind naar Winterberg. Nu ga ik met mn man en 2 kinderen en zie ik ook een optie gezinsskipas. Alleen kan je die optie maar 1 of 2 dagen kiezen en wij zijn er 3 dagen. Iemand die weet of je ook meerdaagse gezinspassen kan kopen?
Misschien @harry(winterberg) of @Matthias123 ?

G11ling op 11 jan 2019 14:46

Vanaf 3 dagen heb je de Saierland-Arenakaart.
Kijk voor alle prijzen op http://www.wintersport-arena.de

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Vandaag was het prima te doen. Ja, vanaf de parkeerplaats(en) de lift omhoog was het even wachten (5min). Maar verder prima.
Alleen vind ik al die mensen op sleetjes e.d. wel een beetje vervelend…

Op zo’n dag als vandaag spreken we over zeeeeer natte sneeuw… positief blijven hè?.. Maar goed, vanavond komt er weer echte sneeuw.
Wel triest dat juist de weekenden zo beroerd verlopen qua weer. De pistes houden zich relatief goed.

Vanaf vanavond definitief winter… Heerlijk!

Tip: ga in het weekend niet in de rij staan voor het kopen van liftkaarten op de Herrloh achter Der Brabander, maar ski links naar beneden en koop je tickets bij de QuickJet (lift 3): scheelt alvast 20 minuten :-)

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 13 jan 2019 10:42

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Vandaag is gewoon super triest. Een hele dag stromende regen. Als het 2 a 3 graden koeler was geweest was er misschien wel een halve meter sneeuw gevallen… Hopelijk zit er vanavond nog flink wat neerslag in de lucht wanneer de koudere lucht binnen trekt…

Born to Ride

Wat verwachten jullie qua sneeuw volgend weekend, dan wordt er 8 cm voorspelt bij een temperatuur van 0-1 graad, gaat dat goed of wordt dat ook regen ?
Wij twee gezinnen met kinderen 5-6 (beginners) overwegen om een midweek naar Landal te gaan, maar maak me zorgen over de condities…

Er ligt sneeuw genoeg. De condities zijn. Goed. Willen jullie nu een weekend of midweek? Volgend weekend is nog te ver weg om betrouwbaar te kunnen voorspellen.

Born to Ride

Hoi Matthias, het gaat om de midweek vanaf 21-1 en vraag me af wat de aanhoudende regen van dit weekend betekent voor de pistes, zeker wanneer er nog zo weinig voorspelt is.

De pistes zullen gewoon erg goed zijn. Het wordt regelmatig koud genoeg om snachts kunstsneeuw te produceren. Winterberg heeft geen natuur sneeuw nodig om goede pistes te hebben. Op dit moment hebben de meeste pistes 30 a 40cm kunstsneeuw wat ruim voldoende is. Kunstsneeuw is ook veel beter bestand tegen regen en hogere temperaturen. Wat pistes betreft zal het dus prima zijn. Je kan alleen de pech hebben dat je een dag in de regen skiet en dat is gewoon niet prettig.

Born to Ride

Hoi Matthias, het gaat om de midweek vanaf 21-1 en vraag me af wat de aanhoudende regen van dit weekend betekent voor de pistes, zeker wanneer er nog zo weinig voorspelt is.

stammetje op 13 jan 2019 12:10

Ik zou mij tot eind maart geen zorgen maken over de sneeuwsituatie. Sneeuw genoeg.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Gisteren/vannacht kanonnen op groot gedeelte aan gestaan. (Foto vd Kappe maar rest v Winterberg ook op meeste plekken aan gestaan) Nu in de ochtend kleine sneeuwbuitjes en pistes liggen er goed bij. Komende weken lijkt het alleen maar beter te worden.

null

*bericht bewerkt door MauriceSki op 15 jan 2019 09:41

Goed om te lezen. Ben er zelf vanaf aankomende donderdag tot zondag. Heb nog steeds de stille hoop dat de condities in Willingen ook sterk verbeteren waardoor de K1 opent en we op zaterdag een kijkje kunnen nemen (om hiermee de drukte in Winterberg tevens te vermijden).

Vandaag weer prima pistes. Vannacht was er bijna overal een vers laagje op gespoten, een paar cm verse natuursneeuw deed de rest. Vandaag regelmatig nog wat (natte) sneeuwbuien gehad. Helaas heeft Willingen nog bijna niks open.

Born to Ride

Ik ga binnenkort sinds lange tijd weer eens naar Winterberg. Ik herinner me vooral de sfeerloze kroegen en restaurantjes op de piste. Ongezellige snackbars waar ik de worst op een kartonnen bakje kreeg. Wat is in Winterberg nou het leukste restaurant om tijdens het skiën te stoppen voor de lunch?
Wat ik zoek zijn die leuke kleine Oostenrijkse kroegjes op de berg met gezellige muziek, fijne bediening aan tafel en lekker eten.

Vandaag weer prima pistes.

Matthias123 op 15 jan 2019 16:13

Goed zo. Morgen met taxi schoonzoon eens komen kijken.
Net als @Superskier benieuwd naar goed/beste restaurant. Al vrees ik daarvoor. 😜

Bla, bla, bla.

Goed om te lezen. Ben er zelf vanaf aankomende donderdag tot zondag. Heb nog steeds de stille hoop dat de condities in Willingen ook sterk verbeteren waardoor de K1 opent en we op zaterdag een kijkje kunnen nemen (om hiermee de drukte in Winterberg tevens te vermijden).

Dix0r op 15 jan 2019 10:31

Willingen kan je vergeten op dit moment.

Ik ga binnenkort sinds lange tijd weer eens naar Winterberg. Ik herinner me vooral de sfeerloze kroegen en restaurantjes op de piste. Ongezellige snackbars waar ik de worst op een kartonnen bakje kreeg. Wat is in Winterberg nou het leukste restaurant om tijdens het skiën te stoppen voor de lunch?
Wat ik zoek zijn die leuke kleine Oostenrijkse kroegjes op de berg met gezellige muziek, fijne bediening aan tafel en lekker eten.

Superskier op 15 jan 2019 17:40

Schneewittchenhaus. Zit op pist 25 net voor de brug over de weg. Goed eten (wel zelf je drank halen aan de bar) en redelijk gezellig. Hier kan het ook idioot druk zijn tijdens de lunch.

Een echt gezellig tentje is de nordhang jause. Bij de brembergsleper naar beneden en even de weg oversteken. De brembergsleper is open op dit moment dus dat kan goed. Het is kleinschalig, gezellig en het eten is er met liefde bereid. Je betaalt maar de helft ook van wat je in de rest van het gebied kwijt bent.

Born to Ride

Een echt gezellig tentje is de nordhang jause. Bij de brembergsleper naar beneden en even de weg oversteken. De brembergsleper is open op dit moment dus dat kan goed. Het is kleinschalig, gezellig en het eten is er met liefde bereid. Je betaalt maar de helft ook van wat je in de rest van het gebied kwijt bent.

Matthias123 op 15 jan 2019 21:09

Schneewittchenhaus is ook gezellig en lekker eten, wel splinternieuw en geen Oostenrijks kroegje…
De bar onder de Skischans kan ik ook aanraden, lekkere appelstrudel en pannenkoeken en geen Wifi…"Talk tot each other and get drunk"😀

Plaats een reactie