Sneeuwsituatie Winterberg 18/19

staat op de planning. Ben eigelijk voornamelijk geweest om te zien of het iets is om te doen met mijn 5 jarige dochter en dat is zeker het geval. op de blauwe pistes mag ze dan eindelijk eens rechtdoorgaan zonder bochten waar ze zo zot van is :) alleen de anker aan de bremberg mogen ze 2-3 keer sneller laten draaien

staat op de planning. Ben eigelijk voornamelijk geweest om te zien of het iets is om te doen met mijn 5 jarige dochter en dat is zeker het geval. op de blauwe pistes mag ze dan eindelijk eens rechtdoorgaan zonder bochten waar ze zo zot van is :) alleen de anker aan de bremberg mogen ze 2-3 keer sneller laten draaien

jvr op 6 feb 2019 09:54

Hahah, wij waren er maandag een dagje en die sleper ging dan nog een x of 3 sneller dan die op de nordhang…😅
Ach volgend jaar is die alvast veranderd in een 6-zitter met directe aansluiting op de nordhang, wat daar dan meteen weer wel voor meer drukte gaat zorgen. Nu blijven de meeste “aan de andere kant”!

LA NORMA😍☃️

Ben van plan om 13-16 maart naar Winterberg te gaan, ben geen ervaren skiër, mijn vriendin wel. Nu voor een accommodatie aan t kijken en toch wel van plan om iets te zoeken wat nog enigszins te annuleren is (meestal gratis tot 2 weken van te voren). Lees overal wel dat, mede door de sneeuwkanonnen, in principe tot ver in maart er nog fatsoenlijk sneeuw zou moeten liggen. Is dat nog te doen dan? Ook voor een beginnende skiër ?(twee keer indoor gedaan)

Ben van plan om 13-16 maart naar Winterberg te gaan, ben geen ervaren skiër, mijn vriendin wel. Nu voor een accommodatie aan t kijken en toch wel van plan om iets te zoeken wat nog enigszins te annuleren is (meestal gratis tot 2 weken van te voren). Lees overal wel dat, mede door de sneeuwkanonnen, in principe tot ver in maart er nog fatsoenlijk sneeuw zou moeten liggen. Is dat nog te doen dan? Ook voor een beginnende skiër ?(twee keer indoor gedaan)

Tijnec op 6 feb 2019 18:22

Alles afhankelijk van de temperaturen natuurlijk, maar ga er maar van uit dat je zeker in de ochtenden nog prima kunt skiën.
Ben de laatste jaren met Pasen geweest (valt later dan midden maart) en vrijwel altijd nog redelijk tot (zeer) goed kunnen skiën.
Gezien je periode denk ik dat je een prima skivakantie gaat krijgen. Bedenk dat je met een driedaagse pas in meerdere gebieden terecht kunt.

Gisteren (06-02) een dagje naar Winterberg geweest. Daar was helemaal niets mis mee. Veel sneeuw. Pistes top in de ochtend in de middag wat minder maar niet te zacht - in de alpen regelmatig in maart slechter meegemaakt. Prima weer: rond de 3-4 graden en een zonnetje. En precies goed qua drukte. Niet druk dus. De goede dag uitgekozen blijkbaar. Ook het aantal stuntelaars leek erg mee te vallen.

Sneeuw ipv regen in winterberg!👍

Sneeuw ipv regen in winterberg!👍

jessehuijers op 7 feb 2019 11:58

Je bedoelt; Nu? Jetz? Now??
morgen vertrekken we

Sneeuw ipv regen in winterberg!👍

jessehuijers op 7 feb 2019 11:58

Je bedoelt; Nu? Jetz? Now??
morgen vertrekken we

Suus83 op 7 feb 2019 13:50

Ja, vanaf 11 uur ging de regen over in sneeuw, na 12 droog

Winterberg is vandaag nog goed te doen, alleen de oefenweide (nog wel skibaar) ligt er gedeeltelijk uit wegens optrekkend vocht. Morgen wordt het noodweer met zeer zware regen, pas later overgaand in (een vers pak) sneeuw. Verwachting voor de komende week is opnieuw erg goed met eerst wat sneeuw, daarna ook regelmatig zon… wellicht nog wat Kaiserwetter in het verschiet!

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 09 feb 2019 12:10

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Naar dat Kaiserwetter ziet het inderdaad steeds meer uit Harry! Wie gelegenheid heeft om later deze week te profiteren van prachtig weer met juist op de hoogste delen temperaturen tussen 6 en 10 graden bij kurkdroge lucht, profiteer er van!

Hoi allemaal,
Wij zijn nog nooit in Winterberg geweest.

Zou iemand kunnen vertellen die meer hier vanaf weet hoe de pistes zijn rond 10 maart?

Zijn er dan nog sneeuwkanonnen die zorgen voor sneeuw?

Is skieen voor beginners dan nog leuk in Winterberg of beter andere dropjes zoals Willingen?

Dank je

Hoi allemaal,
Wij zijn nog nooit in Winterberg geweest.

Zou iemand kunnen vertellen die meer hier vanaf weet hoe de pistes zijn rond 10 maart?

Zijn er dan nog sneeuwkanonnen die zorgen voor sneeuw?

Is skieen voor beginners dan nog leuk in Winterberg of beter andere dropjes zoals Willingen?

Dank je

Mkk23 op 10 feb 2019 10:48

Als je in Winterberg niet meer kan skiën dan zal de rest waarschijnlijk nog slechter zijn.
@Roel kun jij eens in je glazen bol kijken wat het weer doet 10 maart?

Ik mag toch hopen dat je zelf ook wel begrijpt dat niemand zo ver vooruit kan kijken en dat in het verleden behaalde resultaten geen garanties bieden voor de toekomst.

Wil je meer zekerheid dan kies je voor de Alpen. Anders wacht je af tot een week voor de uitgekozen datum.

Übung macht den meister!!!

Hoi allemaal,

Wij zijn nog nooit in Winterberg geweest.

Zou iemand kunnen vertellen die meer hier vanaf weet hoe de pistes zijn rond 10 maart?

Zijn er dan nog sneeuwkanonnen die zorgen voor sneeuw?

Is skieen voor beginners dan nog leuk in Winterberg of beter andere dropjes zoals Willingen?

Dank je

Mkk23 op 10 feb 2019 10:48

Als je in Winterberg niet meer kan skiën dan zal de rest waarschijnlijk nog slechter zijn.
@Roel kun jij eens in je glazen bol kijken wat het weer doet 10 maart?

Ik mag toch hopen dat je zelf ook wel begrijpt dat niemand zo ver vooruit kan kijken en dat in het verleden behaalde resultaten geen garanties bieden voor de toekomst.

Wil je meer zekerheid dan kies je voor de Alpen. Anders wacht je af tot een week voor de uitgekozen datum.

RFKANGOO op 10 feb 2019 10:55

Natuurlijk snap ik dat je niet zo ver vooruit kan kijken, maar als er mensen zijn die in de buurt wonen van wintwrberg wonen kunnen ze vaak wel een tip geven of een website noemen waar we dat goed kunnen bijhouden.

Alle tips zijn welkom.
Helaas zitten de Alpen er niet in :(

Hoi allemaal,
Wij zijn nog nooit in Winterberg geweest.

Zou iemand kunnen vertellen die meer hier vanaf weet hoe de pistes zijn rond 10 maart?

Zijn er dan nog sneeuwkanonnen die zorgen voor sneeuw?

Is skieen voor beginners dan nog leuk in Winterberg of beter andere dropjes zoals Willingen?

Dank je

Mkk23 op 10 feb 2019 10:48

Er ligt zoveel kunstsneeuw op de pistes dat je in maart nog makkelijk kan skiën daar. Ze hebben eind maart de worldcup finale snowboarden. Je hebt dan echt voorjaarscondities. Smorgens stevig opgevroren pistes en smiddags wat zachtere pistes.

Born to Ride

Wij gaan op van 18-02 richting Winterberg, de weervoorspellingen spreken echter over zon en 7° het weekend voordien, ook 's nachts spreken over temperaturen boven nul. Gaat de kunstsneeuw hier naar jullie mening nog voldoende liggen? Ikzelf ben nog nooit ter plaatste geweest. Alvast bedankt!

Kriesj, bij het verwachte weer voor later komende week kan het op de Kahler Asten gerust tussen 6 en 10 graden boven nul worden. De sneeuw gaat met die inversie situatie hoegenaamd niets te lijden hebben. De lucht is dan zo droog dat van dooi geen sprake is. Ergo, mooier weer kun je je niet wensen.

10 cm vers, 40 cm op de Kahler Asten en op de pistes een enorm pak technische sneeuw als basis.
Laat het Kaierwetter met +7 graden maar komen, kost hooguit een centimeter per dag! Wellicht kun je door de lage luchtvochtigheid de sneeuwkanonnen 's nachts bij + graden zien werken, omdat het dauwpunt ver onder 0 zit.
En voor Kriesj: alles draait gewoon hoor, ik verwacht dat geen enkele piste hoeft te sluiten én dat het aanzicht prachtig winters blijft,

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 11 feb 2019 10:18

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

wij zijn afgelopen weekend geweest, was top… zondag veel regen maar het zwembad was leuke afwisseling.
volgens plaatselijke bewoners ligt er dit jaar zoveel sneeuw dat er nog heeeeeelll lang door geskied kan worden.

Ja Suus, waarschijnlijk stoppen ze pas als er op een gegeven moment geen mensen meer komen.

10 cm vers, 40 cm op de Kahler Asten en op de pistes een enorm pak technische sneeuw als basis.
Laat het Kaierwetter met +7 graden maar komen, kost hooguit een centimeter per dag! Wellicht kun je door de lage luchtvochtigheid de sneeuwkanonnen 's nachts bij + graden zien werken, omdat het dauwpunt ver onder 0 zit.
En voor Kriesj: alles draait gewoon hoor, ik verwacht dat geen enkele piste hoeft te sluiten én dat het aanzicht prachtig winters blijft,

Harry(Winterberg) op 11 feb 2019 10:16

Ook de waldschneise niet? Deze is meestal als eerste dicht.

Foto van vanmiddag. Er is echt een enorme basislaag kunstsneeuw opgespoten. Daar moeten wel een paar weken dooi overheen voordat dat weg is.

null

Voorlopig is van echte dooi helemaal nog geen sprake, vooral vanaf donderdag lijkt het Bilderbuchwetter te worden, heerlijk terrasweertje dus. Tot in april gaat zeer waarschijnlijk nog geskied kunnen worden in Winterberg.

@Harrie, ik ga zondagochtend richting Winterberg. In een eerdere reactie geef je aan dat je weekends voor 8 uur in Winterberg moet zijn ivm de drukte. Verwacht je dat komend weekend ook, of zal dat meevallen ivm de hoge temperaturen? En daardoor minder skifanaten.

Vanaf komend weekend zal het denk ik heel druk worden, ook door de week. Prachtig weer, veel sneeuw en voorjaarsvakantie…

en voorjaarsvakantie…

kickvanijzendoorn op 14 feb 2019 09:47

schrapt dagje skiën uit agenda volgende week

Bla, bla, bla.

Vraagje ik wil rond 1 maart gaan skiën ik zie dat het vrij warm gaat worden de komende maand gemiddeld 6+ graden overdag en -1 tot 2a3 graden s'nachts

zou het denk nog mogelijk zijn dan om in 1 maart te gaan skien voor een weekendje??? (ja het is nog redelijk ver weg, maar misschien weten mensen al wel raad)

zou het denk nog mogelijk zijn dan om in 1 maart te gaan skien voor een weekendje???

Angelo506 op 14 feb 2019 17:30

Ja.

Bla, bla, bla.

Angelo, ook het weekend van 1 maart zal wel heel erg druk worden in verband met de voorjaarsvakantie. Als het kan misschien beter om te wachten tot later in maart. Sneeuw ligt er in maart nog meer dan genoeg.

Angelo, ook het weekend van 1 maart zal wel heel erg druk worden in verband met de voorjaarsvakantie. Als het kan misschien beter om te wachten tot later in maart. Sneeuw ligt er in maart nog meer dan genoeg.

kickvanijzendoorn op 14 feb 2019 20:17

@kickvanijzendoorn zou bijvoorbeeld dan doordeweeks in de voorjaarsvakantie slimmer zijn of juist het laatste weekend daarvan? want ik heb helaas geen andere keuze, het moet in de voorjaarsvakantie anders komt het niet uit met me studie

Ik was er vorig jaar doordeweeks in de voorjaarsvakantie, 2 dagen weliswaar, en het was goed te doen.

Plaats een reactie