Sneeuwsituatie Winterberg 18/19

Op 30 augustus heb ik voor 14-16 december een appartement hartje Winterberg geboekt…
Morgen om deze tijd kan ik life verslag doen…

Op 30 augustus heb ik voor 14-16 december een appartement hartje Winterberg geboekt…
Morgen om deze tijd kan ik life verslag doen…

Voetski op 13 dec 2018 12:03

Dan loop (of ski) ik je dit weekend misschien wel ergens tegen het lijf ;)

Ik weet niet hoe dicht bij de pistes of jullie appartement is. Mocht het dicht bij de pistes zijn dan zou ik adviseren om oordoppen mee te nemen. Als de sneeuwkanonnen snachts draaien kan dat geluid best wel doordreunen. Een goede goggle is trouwens ook wel aan te raden als ze aan het besneeuwen zijn tijdens het skien.

Born to Ride

Vers van FB van SLK Winterberg

null

null

The older I get, the better I was

Ben meteen benieuwd of er volgende week nog wat mogelijk is. Zoja dan dinsdag nog even op en neer?

Op 30 augustus heb ik voor 14-16 december een appartement hartje Winterberg geboekt…

Morgen om deze tijd kan ik life verslag doen…

Voetski op 13 dec 2018 12:03

Dan loop (of ski) ik je dit weekend misschien wel ergens tegen het lijf ;)

Skiwi op 13 dec 2018 15:11

gezellig. Wij zijn er ook

Laat ik dan maar beginnen! Ze staan flink te loeien op de Poppenberg!

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/fa516c84d17274bd71265d27...

*bericht bewerkt door DutchIvo op 14 dec 2018 14:25

Nog eentje dan

null

The older I get, the better I was

Winterberg gaat morgen open met tenminste 5 liften aaneengesloten gebied op Herrloh en Poppenberg, mogelijk meer…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Winterberg gaat morgen open met tenminste 5 liften aaneengesloten gebied op Herrloh en Poppenberg, mogelijk meer…

Harry(Winterberg) op 14 dec 2018 15:18

Dat wordt dan Rauher busch, Bure Herloh, Poppenberg, Quick jet en kleine bure neem ik aan?

Born to Ride

De temperatuur is heel de dag mooi laag gebleven (rond de -5 op de top van de kahler asten) en de luchtvochtigheid is in de loop van de dag gedaalt van 90 naar 80%. Op dit moment lijkt de temperatuur verder te gaan dalen, naar hopelijk iets van -8 vannacht. Perfect voor goede kunstsneeuwproductie. In Willingen verloopt het helaas allemaal een stuk minder soepel, doordat de dalstations daar net wat lager liggen hebben ze vannacht en ook vandaag overdag af en toe de kanonnen uit moeten zetten omdat de temperatuur boven de -2,5 uit kwam. Bij deze luchtvochtigheid is dat echt wel het uiterste waarbij er nog enigzins acceptabele sneeuw geproduceert kan worden. Het is dus ook zeer twijfelachtig of Willingen dit weekend ook al kan openen.

Born to Ride

Nog eentje dan

null

Onnem op 14 dec 2018 15:00

Hahaha, daar stond ik een uurtje geleden ook…
Rondje langs de velden gedaan, even bij het bobsleeën gekeken
en nu aan de vrijmibo in de Panorama…

Winterberg gaat morgen open met tenminste 5 liften aaneengesloten gebied op Herrloh en Poppenberg, mogelijk meer…

Harry(Winterberg) op 14 dec 2018 15:18

Dat wordt dan Rauher busch, Bure Herloh, Poppenberg, Quick jet en kleine bure neem ik aan?

Matthias123 op 14 dec 2018 15:22

Dit zeggen ze zelf:
Here we go! Beginning Saturday the first ski lifts will be running. Between Remmeswiese, Büre, Poppenberg and Kleine Büre there will be an axis of five ski lifts.

One or two more lifts may be added on Sunday, possibly including a toboggan lift.

*bericht bewerkt door bartvwg op 14 dec 2018 17:10

Bla, bla, bla.

Ziet er goed uit! Bedankt voor de update met foto’s.
We willen maandag en dinsdag gaan.
Hotel winterberg resort ziet er goed uit. Kan je daar op zondag nog reserveren voor de dag erna of het gewoon wagen en vandaag al boeken?

update - de beste sneeuw krijg je bij blauwe lucht

null
null

*bericht bewerkt door Onnem op 14 dec 2018 18:49

The older I get, the better I was

Met het risico dat jij straks in je auto moet slapen (of een ander hotel) zou ik zeggen dat je heus ter plekke wel acco kan vinden, het is nog heel erg voorseizoen en Winterberg heeft veel bedden volgens mij.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dit zijn goede tekenen, als het weer goed blijft voor sneeuwproductie kan ik me voorstellen dat ze heel veel open hebben in het eerste weekend van de kerstvakantie. Zou mooi zijn als ze nog wat stappen kunnen maken betreffende Sürenberg en de Kappe.

Zondag ochtend gaat er nog een cosmetisch laagje natuursneeuw vallen voor het perfecte wintersportplaatje. Helaas voor diegenen die dit weekend gaan blijven de sneeuwkanonnen wel overdag aan staan. Volgende week doordeweeks lijken perfecte dagen te worden.

We zijn net aangekomen en al blij dat we morgen kunnen boarden!! De kanonnen draaien op volle toeren en wij ook!

Ik ben in enorm benieuwd! We hebben zonet geboekt voor maandag en dinsdag.

Zijn winterkettingen verplicht richting Winterberg?
De winterbanden heb ik maar de kettingen zijn te klein voor de huidige band.

Nee hoor, alleen de banden zijn verplicht!

Dit zijn goede tekenen, als het weer goed blijft voor sneeuwproductie kan ik me voorstellen dat ze heel veel open hebben in het eerste weekend van de kerstvakantie. Zou mooi zijn als ze nog wat stappen kunnen maken betreffende Sürenberg en de Kappe.

Mike123 op 14 dec 2018 21:52

Normaliter is in de kerstvakantie alles open, met alleen vraagtekens bij de Nordhang en de Herrloh-oefenweide.
We hebben wel te maken met een zeer onzekere weersverwachting. Wetteronline geeft sneeuw en kou aan tijdens de kerstdagen, maar volgens de laatste ECMWF-pluimen gaat toch de gebruikelijke kerstdooi met +4 graden de boel een beetje verzieken… Maar goed, ik verwacht sowieso zeer uitgebreide mogelijkheden.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Even een situatie update!

Tis lekker koud, sneeuw kannonnen bevriezen alles om je heen dus je komt er mooit wit uit maar het is qua temperatuur wel goed te doen! Pistes liggen er wel goed bij, niet gek veel buckels ofzo. Soms wat ijzig / hard.

Qua drukte is het goed te doen, praktisch gezien geen rijen, alleen op Büre-Herlohh wil het op het begin wel eens druk zijn door klasjes en dergelijken maar daarna ook goed te doen!

Dank voor de update! Ik zag dat het momenteel tot Maandag open zou moeten zijn en daarna nog niet meer info dus ben benieuwd naar de Dinsdag. Veel plezier daar!

Klinkt goed @DutchIvo. Nu nog wat sfeerfoto’s voor de thuisblijvers hier :-)

Ziet er goed uit allemaal. Dat het maar een mooi en lang seizoen mag worden.

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/54c2cc19be8e9ce1966aca79...

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/55a327bed7787421003f2904...

Dank voor de update! Ik zag dat het momenteel tot Maandag open zou moeten zijn en daarna nog niet meer info dus ben benieuwd naar de Dinsdag. Veel plezier daar!

Tomver op 15 dec 2018 12:40

Dankje! Zit je nog te denken om te gaan?

Klinkt goed @DutchIvo. Nu nog wat sfeerfoto’s voor de thuisblijvers hier :-)

HN65 op 15 dec 2018 12:42

Ik heb amper foto’s omdat mijn handjes de handschoenen toch wat fijner vonden. Maar heb er 2 😂😂

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/29c69311f222e835cc0550c9...
https://cdn.wintersport.nl/forum/22/385c1fa7531b7a17f8fc66fa...

Komende dagen kan het grote prepareren beginnen en kan sowieso heel de hoofdas open. Op dit moment gaat het richting de -8 wat gewoon ideaal is voor veel sneeuwproductie. Morgen lijkt een perfecte dag te worden, wat natuursneeuw, temperaturen net onder 0 en geen sneeuwkanonnen meer die in je bek blazen.

Born to Ride

Plaats een reactie