Sneeuwsituatie Winterberg 18/19

In Willingen is het net begonnen met sneeuwen.ligt nu laagje van 2-3 cm

Iemand een idee of de sneeuwcondities op vrijdag en zaterdag goed zullen zijn?

Het ziet er al weer een stuk minder troosteloos uit gelukkig op de cams:) Denk dat ik morgen en vrijdag nog even die kant op ga.

poedermeneer

Met de huidige vooruitzichten, kan ik dan komende zaterdag beter kiezen voor Neuastenberg of Winterberg? We zullen die dag alleen in de middag skiën.

Zo de temperatuur is weer flink aan het zakken. Op de Kappe draaien ondertussen de eerste kanonnen. De rest zal waarschijnlijk snel volgen.

Born to Ride

In Willingen zijn de kanonnen ook aangezet, of zijn ze deze aan het installeren voor vannacht.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/436fe1b661284ad09d4a5e14...
https://cdn.wintersport.nl/forum/23/3809ce74af65b15235e62c4b...

De sneeuwcondities zien er sterk verbeterd uit ten opzichte van eerdere dagen. Iemand die kan bevestigen of pistes er vandaag goed bij liggen? Was Kappe bijv… open? Met betere condities is er volgens mij ook direct een erg sterke toename in drukte. Zit te twijfelen om vrijdag te gaan, wat vrienden van me zijn ook daar. Alternatief is maandag, maar dan wel solo…

De sneeuwcondities zien er sterk verbeterd uit ten opzichte van eerdere dagen. Iemand die kan bevestigen of pistes er vandaag goed bij liggen? Was Kappe bijv… open? Met betere condities is er volgens mij ook direct een erg sterke toename in drukte. Zit te twijfelen om vrijdag te gaan, wat vrienden van me zijn ook daar. Alternatief is maandag, maar dan wel solo…

Dix0r op 2 jan 2019 15:16

De kappe was vandaag nog gesloten. Het ziet er naar uit dat ze vannacht echt flink veel sneeuw kunnen gaan produceren. De luchtvochtigheid daalt al flink en als het dan meer dan 5 graden gaat vriezen gaat het echt hard. Het beetje natuursneeuw is gevallen is puur cosmetisch, echt verbeteren doet het de pistes niet. Morgen zal de kappe wel weer open gaan en komende dagen zullen ook andere gebieden met kunstsneeuw installaties misschien openen waardoor de drukte zich ook weer wat zal verspreiden.

Born to Ride

Cosmetisch? Pistes allemaal enorm opgeknapt vandaag. Zojuist nog de Herrloh-oefenweide afgedaald. Na een rustige ochtend werd het vanmiddag flink drukker. Komende dagen erg druk denk ik, maar bijvoorbeeld de Sürenberg blijft met nagenoeg geen wachttijden haar rondjes draaien .

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Zo de lange termijn verwachtingen zien er nu wel heel erg fijn uit. Vanaf de 14e zitten wij een paar dagen in het Sauerland en dat gaat helemaal geweldig worden als dit allemaal uit komt:

null

Op dit moment is het trouwens ook weer lekker hard aan het sneeuwen. Dat in combinatie met de lage temperaturen van vannacht zodat er flink besneeuwd is zorgt er voor dat de condities echt goed aan het worden zijn. Ik ben ook benieuwd of Willingen komende dagen helemaal open kan.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 03 jan 2019 07:37

Born to Ride

Goedgekeurd, de 16e een dagje ingepland. :)

Bla, bla, bla.

hopelijk heb ik binnen de 2 komende weken ergens een dagje dat ik effe wegkan :)

Was vandaag in winterberg pistes liggen er prima bij, wel heel druk maar dat is logisch ivm kerstvakantie.

Heeft de hele dag licht gesneeuwd dus voor degenen die morgen gaan: prima omstandigheden

Ben benieuwd… Morgen eerste lift omhoog 🤗

Iemand die in Neuastenberg is deze dagen? Wij gaan morgen, ben erg benieuwd naar hoe het daar nu is.

@maartjek de website http://www.postwiese.de is altijd erg up to date. Vanmorgen draaiden de sneeuwkanonnen daar nog. Neuastenberg heeft niet heel veel besneeuwde pistes dus er zal niet heel veel open zijn.

Born to Ride

Iemand die in Neuastenberg is deze dagen? Wij gaan morgen, ben erg benieuwd naar hoe het daar nu is.

maartjek op 4 jan 2019 09:47

Best okee zo te zien:
https://www.postwiese.de/aktuell/webcam/

Bla, bla, bla.

Ja ik hou die site in de gaten inderdaad!

Sneeuwcondities zijn over het algemeen goed. Hier en daar afgeschraapt en worden het ijsplaten.
Lichte sneeuwval en veel wind
Bij opening liften… lekker rustig

null

11u… wordt drukker nu
null

*bericht bewerkt door flap20 op 04 jan 2019 11:04

Ziet er vandaag goed uit!
Wij willen misschien morgen gaan, maar zie dat ze de hele dag regen voorspellen, echter is het maar 4mm wat ze voorspellen.

Iemand hier ervaring mee in Winterberg?

Nu nog sneeuw… maar als er regen voorspeld is vrees ik dat het verse laagje vlug weg zal zijn en de ijsplaten snel te voorschijn komen

Nu nog sneeuw… maar als er regen voorspeld is vrees ik dat het verse laagje vlug weg zal zijn en de ijsplaten snel te voorschijn komen

Ziet er vandaag goed uit!
Wij willen misschien morgen gaan, maar zie dat ze de hele dag regen voorspellen, echter is het maar 4mm wat ze voorspellen.

Iemand hier ervaring mee in Winterberg?

ChienBo op 4 jan 2019 12:10

Ik zou sowieso niet dit weekend gaan i.v.m. de enorme drukte.

Ik heb nu in de planning staan om zaterdag 12-01 een dagje te gaan skiën.
Wat kan ik dan verwachten qua drukte? Deels hangt dit natuurlijk ook af van het weer, maar zijn deze weekenden in januari nog erg extreem qua drukte?
Ik ben tot nu toe alleen Winterberg gewend op een zaterdag in december (buiten de vakantie).

Weekenden zijn altijd druk, zowel in Winterberg als Willingen.

Weekenden voor de kerstvakantie zijn altijd redelijk rustig, kan me voorstellen dat het in januari al wat drukker is.
Maar moet ik me voorbereiden op extreme drukte met wachttijden van 15 tot 30 minuten per lift?
Of is het niet zo extreem druk?

15-25 min per lift op de drukste (kruis) punten (bremberg 10, panoramhang 15 , sneeuwitchen 25) de andere zijn wat rustiger (poppenberg, bure herrloh, bremberg expres, Kappe).

Zelfs Surenberg was gisteren best druk.

25 minuten? Dat is bij een koppelbare lift echt een hele, hele lange rij…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb nu in de planning staan om zaterdag 12-01 een dagje te gaan skiën.
Wat kan ik dan verwachten qua drukte? Deels hangt dit natuurlijk ook af van het weer, maar zijn deze weekenden in januari nog erg extreem qua drukte?
Ik ben tot nu toe alleen Winterberg gewend op een zaterdag in december (buiten de vakantie).

JBL op 4 jan 2019 13:39

https://www.wintersport.nl/forum/topic/433436
Dit topic bevat genoeg tips voor een dag die verwacht wordt druk te worden. Samengevat: zorg dat je er vroeg bij bent zodat je geen files, parkeerprobleem, en wachttijden voor het kopen van de skipas hebt en sta z.s.m. op de latten. Je ziet dan ook waar het snel druk begint te worden, (inderdaad de 10, de 12, de 15, en de 25), zodat je die ook op tijd kunt vermijden, lunch voordat de grote meute daaraan begint zodat je tijdens de lunchtijden wat meer ruimte hebt. En ski door tot de laatste lift, want na 16:00 loopt alles toch rap leeg. Ga vervolgens van je best lange dag genieten in één van de vele restaurants of skihutjes en vertrek pas na het diner. Dan mis je op de terugweg ook de files en als je dan de snelweg op rijdt kom je tot de conclusie dat je best een leuke dag hebt gehad.
Uiteraard, voordat je dit avontuur aangaat, zou ik wel even checken hoe het met de sneeuwcondities is.

Thanks rppol. Ik hoopte (of hoop) eigenlijk dat het niet zo heel druk zou worden.
Het is dit jaar helaas niet gelukt om in December voor de vakantie al te gaan. Voorgaande jaren lag er al eerder genoeg sneeuw.
Mja, we gaan het zien. Als we gaan rijden wee vrijdagavond er al heen en staan we s morgens als eerste bij de lift.

Plaats een reactie