Verwarmde handschoenen

Hallo allen,

Er zijn tegenwoordig verschillende handschoenen met een verwarmingselement, waar welke is ski en draag vriendelijk?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en er één aan kunnen raden?

Motorhandschoenen zijn al getest maar deze zijn te log en niet prettig qua draagcomfort. Dus mijn collega is op zoek naar een goede tip voor een mooi sinterklaascadeautje.

Alvast bedankt voor alle tips!

Kijk uit malloot! Een kokosnoot

null

Er is al een topic over handschoenen waar het merk hestra vaak genoemd wordt als zeer goed .

Daar betaal je dan wel zeker de hoofdprijs voor.

Is er niet een betaalbaarder model beschikbaar, of zit je dan standaard aan deze prijs?

Zijn er mensen met ervaringen met van die ‘hittezakjes?’

Kijk uit malloot! Een kokosnoot

Overkill @Sluus @Martijn.d heeft
gelijk.
Hestra

Hestra Heli of Army.
Je hebt echt geen verwarmde handschoenen nodig.
Voor 119 Euro heb je 8 jaar warme handen.

👆

May the ski force be with you !!

@Hooykaas Dat is natuurlijk erg makkelijk gezegd. De Hestra Army/heli is absoluut een geweldige handschoen. Maar zeker niet de warmste handbescherming op de markt. De pluspunten van deze handschoen liggen op een heleboel vlakken, maar niet per definitie alleen op warmte.
Als iemand zeer snel koude handen heeft, of in zeer extreme condities onderweg is, kan het zijn dat een handschoen als de Hestra Army niet warm genoeg is. Dan kunnen expeditie wanten (dons) een idee zijn, of verwarmde handschoenen. Of om wat voor een reden dan ook kan iemand gewoon elektrische handschoenen willen.
@Sluus Wat voor een handschoenen worden er nu gedragen? Zijn deze niet warm genoeg?

*bericht bewerkt door Rogier op 19 nov 2018 22:56

Click. Click. Peace

Genoteerd @Rogier
Ik zag in zijn Profiel dat hij alleen maar naar Gerlos ging.
Ik ga er daardoor (wellicht ten onrechte) van uit dat hij niet naar de pracht,leegte en woestheid van Antarctica gaat.

Voor wat voor een reden dan ook kunnen mensen zeer snel koude handen krijgen.

Zelf heb ik door bevriezingen die ik met watervalijsklimmen heb opgelopen heel veel sneller last van koude handen dan dat ik voor die bevriezingen had. Dus ik ski zelf heel erg vaak met dons-expeditie wanten en ik kom nooit op Antartica ;-)

*bericht bewerkt door Rogier op 19 nov 2018 23:12

Click. Click. Peace

Een paar van die Franse werkhandschoenen zeg maar voor de normale dagen, setje goed gevoerde wanten voor kou en nog een paar dunne dingetjes van de Decathlon voor touren of echt heel mooi weer. Dekt alles wel af volgens mij. Dit jaar wel een paar van die warmhoudzakjes gebruikt, maar toen was het rond de -35, uitzonderlijk dus :)

Edwin van Riel

Ik vraag dit voor een collega, maar zodra het naar de 5 graden gaat heeft ze snel last van koude handschoenen.

Wij willen dus graag ervaringen hoor met verwarmde handschoenen en/of zakjes en of die investering het waard is.

Wat echte kou is, is natuurlijk subjectief… kan het zlef ook wat slecht indenken maar geloof haar wel.

Daarbij is de prijs wel een dingetje…

Dus zouden we misschien eerder naar een want + dunne thermohandschoen moeten kijken moeten om het betaalbaar te houden?

@ Rogier, heb je een goed voorbeeld van donswanten die aan te raden zijn? Alle opties willen we namelijk meenemen.

@hooykaas… profiel? Al jaren niet meer naar gekeken… zegt zeker niet alles…

Kijk uit malloot! Een kokosnoot

@Sluus het zou ontzettend handig voor ons allemaal zijn al zouden wij weten welke handschoenen nu gedragen worden en waarin het koud is. Vanaf daar kunnen de beste tips gegegeven worden.

Die dons handschoenen heb je van verschillende buitensportmerken, de twee welke je het meeste ziet in Nederlandse outdoorzaken zijn de:

The North Face Nuptse Mitt (amerikaans merk, dus donswaarde is minder dan Europese merken)
https://www.zwerfkei.nl/product/the-north-face-nuptse-mitt…

Mammut Extreme Arctic Mitten (deze heb ik)
https://www.zwerfkei.nl/product/mammut-extreme-arctic-mitten…

Click. Click. Peace

@Rogier, dankjewel… dat geeft al.wat meer richting.

Ze heeft de last van fenomeen van Reynaud:
https://www.hartstichting.nl/hart-en-vaatziekten/fenomeen-va…

Dus bij 10 graden heeft ze het al koud en 8 verschillende soorten handschoenen waren tot nu toe niet voldoende. (Allen zonder verwarming)

Is er iemand die ervaring heeft met de warmtezakjes en deze evt. Kunnen helpen?

Zou namelijk kostengunstiger zijn.

Kijk uit malloot! Een kokosnoot

@Sluus Vervelende ziekte, daarmee kun je inderdaad ijskoude handen hebben zelfs als het ‘warm’ is…
Die zakjes werken redelijk goed. Er zijn handschoenen waar deze in een speciaal zakje in de handschoen passen.

Verder heeft een kennis van mij elektrische handschoenen van Therm-ic waar ze erg tevreden mee is. https://www.therm-ic.com/en/18-skiing

Click. Click. Peace

Die zakjes werken prima. Als het koud is, op tijd inslaan. Quattre vallees waren ze in de voorjaarsvakantie vrijwel uitverkocht in ieder geval. Nog ergens een apotheek gevonden waar we maar meteen de hele voorraad opgekocht hebben toen :)

Edwin van Riel

Wij hebben wel van die zakjes die je kan hergebruiken. Moet je na gebruik in kokend water doen en dan kun je ze weer opnieuw activeren. Blijven ongeveer een uur of 2 warm, dus voor een hele dag niet voldoende, dan moet je er dus meerdere hebben. In dit geval zal ik in ieder geval wel voor wanten gaan (met liners erin). Die zijn in elk geval warmer dan handschoenen.

Ik heb ooit voor mijn kids wanten van The North Face gehad met een apart vakje erop voor die warmtezakjes. Misschien is dat een optie. Ik kocht ze indertijd op marktplaats, misschien een idee om daar even te kijken/een oproepje te doen.
Die warmtezakjes werken trouwens prima.

mama on a mission in the snow

Mijn vrouw heeft ook altijd last van koude handen en niet alleen met wintersport.
Ze heeft al van alles geprobeerd maar de echte oplossing nog niet gevonden.
Ze draagt nu thermohandschoentjes van Craft en wanten van North Face.
Als het koud is gebruikt ze ook nog warmhoudzakjes met actieve kool. Deze zakjes kan je eenmalig gebruiken. Ze worden warm als ze met zuurstof in aanraking komen. Ondanks dat de zakjes veel warmte afgeven houdt mijn vriendin toch vaak last koude vingers.
Alleen als de zon schijnt heeft ze geen last van koude handen.

Hallo allen,

Er zijn tegenwoordig verschillende handschoenen met een verwarmingselement, waar welke is ski en draag vriendelijk?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en er één aan kunnen raden?

Motorhandschoenen zijn al getest maar deze zijn te log en niet prettig qua draagcomfort. Dus mijn collega is op zoek naar een goede tip voor een mooi sinterklaascadeautje.

Alvast bedankt voor alle tips!

Sluus op 23 sep 2020 14:26

Ik gebruik tijdens het Skiën altijd handschoenen van Comfort Producten, heb ze 2 jaar geleden besteld en tot nu toe nog geen klachten. Ze hebben verschillende maar ik gebruik persoonlijk de verwarmbare onderhandschoenen onder mijn eigen handschoenen, zijn lekker warm en zitten heerlijk. Ik heb meteen even de link voor je opgezocht:https://www.comfort-producten.nl/nl/verwarmde-handschoenen/…

Wellicht vind je in onderstaand topic de gouden tip:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/53090

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Plaats een reactie