Waar skien van 1/12 tot en met 8/12?

Beste allen (en Roel),

mijn vriendin en ik willen komende zaterdag (1/12) naar Oostenrijk (Solden/Obergurgl-Hochgurgl/Kaprun) of Frankrijk (Val-Thorens) vertrekken voor een week. We hebben op dit moment nog niets geboekt. Zouden jullie ons kunnen adviseren waar volgende week de meeste sneeuw ligt en waar we dus het beste naar toe kunnen gaan?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Lastig te zeggen. Moet het per de een van die twee gebieden zijn? Er zijn gebieden waar een stuk meer sneeuw ligt…

Mr. Slow

Beste Quick,

Dank voor je reactie! Nee, hoeft niet per se. Maar we hebben wel een lichte voorkeur voor Oostenrijk. Wat zouden je andere tips zijn!

Vriendelijke groet

Valtho ligt er nog niet heel top bij, dan zou ik eerder tignes doen.
Obergurgl zag er wel al aardig uit op de plaatjes. Zou 1 van die 2 doen.
In Italië is Livigno geloof ik ook alles open en zag al goede plaatjes voorbij komen. Ik overweeg voor de week erna monte rosa, maar die gaan ook echt pas de 8e de hele week open (nu alleen weekend)

*bericht bewerkt door Tiny-M op 25 nov 2018 21:01

Waarom geen Zwitserland?
Ik ga woensdag tm zondag naar Zermatt en de week voor de kerst naar Saas Fee.
Ik verheug me echt op om naar het deel gebied Cervinia te gaan dat ligt er op dit moment prachtig bij.
Ter info, ik heb net nog (letterlijk) een nacht extra kunnen boeken voor €50 euro midden in het dorp Zermatt met ontbijt.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Beste allen,

dank voor jullie reacties. Superfijn! Zwitserland valt helaas buiten ons budget. Italië vinden we te ver rijden. Daarom hebben we een voorkeur voor Oostenrijk of Frankrijk.

Dank!

Beste allen,

dank voor jullie reacties. Superfijn! Zwitserland valt helaas buiten ons budget. Italië vinden we te ver rijden. Daarom hebben we een voorkeur voor Oostenrijk of Frankrijk.

Dank!

LimburgSkier op 25 nov 2018 21:18

Vanwege je naam ga ik er gemakshalve van uit dat je uit Limburg komt. vanaf daar is Livigno minder dan 1000km rijden.

When life gets too complicated.... SKI

monte rosa, maar die gaan ook echt pas de 8e de hele week open (nu alleen weekend)

Tiny-M op 25 nov 2018 20:59

Mijn info is dat Monte Rosa vanaf 30 November elke dag open is. Alleen de satelietstationnetjes nog niet.
En topcondities.

*bericht bewerkt door nr49 op 25 nov 2018 21:35

Ik houd zelf de laatste dagen Cervinia in de gaten, dat lijkt ook steeds meer open te hebben. Wel wat verder rijden (al denk ik vergelijkbaar met VT en Livigno).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dank jullie wel voor alle reacties, we gaan waarschijnlijk toch naar Cervinia op basis van jullie tips!

monte rosa, maar die gaan ook echt pas de 8e de hele week open (nu alleen weekend)

Tiny-M op 25 nov 2018 20:59

Mijn info is dat Monte Rosa vanaf 30 November elke dag open is. Alleen de satelietstationnetjes nog niet.
En topcondities.

nr49 op 25 nov 2018 21:35

Helaas, zie net een update dat de kant van champoluc nog dicht blijft. Dikke kans dat het de 8e ook nog niet open gaat…

Beste allen,

dank voor jullie reacties. Superfijn! Zwitserland valt helaas buiten ons budget. Italië vinden we te ver rijden. Daarom hebben we een voorkeur voor Oostenrijk of Frankrijk.

Dank!

LimburgSkier op 25 nov 2018 21:18

Vanwege je naam ga ik er gemakshalve van uit dat je uit Limburg komt. vanaf daar is Livigno minder dan 1000km rijden.

Alex op 25 nov 2018 21:26

Livigno is in KM idd niet zo ver, maar je bent wel ettelijke uren onderweg.
De laatste kilometers zijn geen autostrade meer.

Helaas, zie net een update dat de kant van champoluc nog dicht blijft. Dikke kans dat het de 8e ook nog niet open gaat…

Tiny-M op 29 nov 2018 08:23

Klopt! Champoluc nog gesloten, andere twee valleien incl Bettaforca richitng Gressoney open.

https://www.visitmonterosa.com/en/dal-30-novembre-monterosa-…

Plaats een reactie