Skihandschoenen

Hoi wintersporters,
Ik zoek een nieuwe handschoen! Mijn budget is 60 euro. Iemand een tip?

  • oeps, vergissing.

*bericht bewerkt door bartvwg op 06 dec 2018 09:09

Bla, bla, bla.

Wat verwacht je van je handschoen? ;-)
Wil je een touchscreen kunnen bedienen met handschoenen aan bijvoorbeeld?
Blijf je vooral op de piste of ga je ook in de diepere sneeuw?
Wanneer ga je op wintersport? ivm de temperaturen…

ohja, en in before: Geef meer uit voor Hestra’s :-P

Voor € 60,- kun je goede handschoenen van The North Face wel vinden. Voor mij belangrijke punten om de selectie te maken:
-waterafstotend, dus Goretex of ander membraam dat werkt
-binnenhandschoen die eruit gehaald kan worden, droogt sneller en beter
-sluiting over de mouw (persoonlijke voorkeur)

Ik kies eigenlijk altijd voor de wanten, vind dat persoonlijk fijner. En ik heb uiteindelijk voor de Hestra Army Leather Heli Ski gekozen, dat is 2x jouw budget ;)
Niet onbelangrijk, welke handschoenen heb jij nu en wat vind je daar wel en niet goed aan?

https://www.bergfreunde.nl/auclair-tortin-mitt-handschoenen/…

Fijne wanten.
Of even de zoekfunctie gebruiken bij Bergfreunde of bij vergelijkbare sites.

Als de eisen gemiddeld zijn vind ik de top-of-the-line handschoenen van de Decathlon erg fijn, zeker voor de prijs.

Voor € 60,- kun je goede handschoenen van The North Face wel vinden. Voor mij belangrijke punten om de selectie te maken:
-waterafstotend, dus Goretex of ander membraam dat werkt
-binnenhandschoen die eruit gehaald kan worden, droogt sneller en beter
-sluiting over de mouw (persoonlijke voorkeur)

Ik kies eigenlijk altijd voor de wanten, vind dat persoonlijk fijner. En ik heb uiteindelijk voor de Hestra Army Leather Heli Ski gekozen, dat is 2x jouw budget ;)
Niet onbelangrijk, welke handschoenen heb jij nu en wat vind je daar wel en niet goed aan?

Marijnt op 6 dec 2018 09:43

ja ik heb inderdaad nagedacht over hestra handschoenen. Alleen ik heb er nu even geen geld voor haha. Binnenkort gaan die er zeker wel komen maar de portomonee moet nog even meewerken. Dankjewel voor de tips.

Ik heb de North Face apex etip toevallig laatst aangehad bij de Bever en dat voelden als fijne handschoenen, heb er verder geen ervaring mee op de piste maar viel binnen het budget (55 euro).

Verder kan ik weinig over handschoenen zeggen, aangezien ik ongevoerde windstopper handschoentjes draag omdat ik snel warme handen heb. Ben daar vrij alleen in volgens mij, haha :P

Als je voor weinig goed spul wilt hebben, google eens op Venitex of Deltaplus. Gewoon gevoerde werkhandschoenen die in Frankrijk bij de grotere bouwmarkten verkocht worden. Kosten iets van 25 EUR. Zelf even afbakken in de oven en klaar. Paar wanten er eventueel bij voor extreem koud weer en je bent op alles voorzien voor weinig geld. Stonden er toevallig nog wat op wepowder forum, weet niet of ze er nog zijn, maar heb van de week zelf nog even een setje gescoord, ze waren versleten en kom even niet in Frankrijk.

null

*bericht bewerkt door evr66 op 06 dec 2018 10:49

Edwin van Riel

@evr66

Zelf even afbakken in de oven en klaar.
Misschien handig om er ook bij te vertellen hoe en waarom :-)

Als je ze wil bestellen: http://shop.snowshepherd.co.uk/Venitex-Leather-Gloves-size-8…

*bericht bewerkt door Alex op 06 dec 2018 11:10

When life gets too complicated.... SKI

Of de Amerikaanse versie van de Franse werkhandschoenen, met vingers of in want verkrijgbaar, van het merk Kinco:

null

http://shop.snowshepherd.co.uk/epages/es122028.sf/en_GB/?Obj…
Hier kun je overigens ook de handschoenen van Venitex kopen. Vergeet er niet een potje met vet bij te bestellen, want je moet ze natuurlijk wel goed behandelen!

Zelf zweer ik bij gore-tex handschoenen bij nat weer.
Voor 60 EUR zijn deze zeker te vinden op Amazon.

Ook heb ik een 2de paar Ultrasport 10k met een ander soort membraan, maar deze zijn ook heel warm en comfortabel (en voor de prijs van 25 EUR moet je ze niet laten).

Glide on!
One life. Live it.

Waarom via Amazon? Je wilt ze toch passen? Deze met goretex passen bv wel binnen het budget.: https://www.duijvestein-wintersport.nl/ziener-m-gapon-gtx-gl…

*bericht bewerkt door Matthieu op 06 dec 2018 12:26

Aftellen maar!

Hierboven veel Goretex/alternatief membraan adviezen.

Ik zou juist geen membraan willen in de handschoen.

Tijd voor een uitpakparty?!

Wel handig wanneer er elastieken polsbandjes aanzitten. Kun je ze niet zo snel kwijtraken.

Hen48

@evr66

Zelf even afbakken in de oven en klaar.
Misschien handig om er ook bij te vertellen hoe en waarom :-)

Als je ze wil bestellen: http://shop.snowshepherd.co.uk/Venitex-Leather-Gloves-size-8…

Alex op 6 dec 2018 11:08

Venitex handschoenen
bakken in de oven

  1. oven op 50 à 60 graden
  2. handschoenen 5 min voorverwarmen
  3. handschoenen aantrekken
  4. klodder sno-seal in handpalm en handenwas bewegingen maken en goed erin wrijven/masseren, vergeet de naden niet
  5. handschoenen 10 min in oven
  6. herhaal stap 2 t/m 6 nog twee keer

Zelfs in Lapland bij -20 graden celsius nog lekker warme handen.

*bericht bewerkt door Pascal77 op 06 dec 2018 13:31

life is a beach, or a pile of snow

@evr66

Zelf even afbakken in de oven en klaar.

Misschien handig om er ook bij te vertellen hoe en waarom :-)

Als je ze wil bestellen: http://shop.snowshepherd.co.uk/Venitex-Leather-Gloves-size-8…

Alex op 6 dec 2018 11:08

Venitex handschoenen
bakken in de oven

  1. oven op 50 à 60 graden
  2. handschoenen 5 min voorverwarmen
  3. handschoenen aantrekken
  4. klodder sno-seal in handpalm en handenwas bewegingen maken en goed erin wrijven/masseren, vergeet de naden niet
  5. handschoenen 10 min in oven
  6. herhaal stap 2 t/m 6 nog twee keer

Zelfs in Lapland bij -20 graden celsius nog lekker warme handen.

Pascal77 op 6 dec 2018 13:30

LOL. Ik wist het al, maar was te lui om het op te ratelen :-) Nog een plaatje van de sno-seal:

null

When life gets too complicated.... SKI

Hierboven veel Goretex/alternatief membraan adviezen.

Ik zou juist geen membraan willen in de handschoen.

Gaston op 6 dec 2018 13:10

@Marijnt en @Gaston, er zijn zo wel redenen voor- als tegen- een membraan.

Wel zo handig om dan te vermelden wat die zijn:

Met membraan (dat is dus m.u…v Outdry, altijd een insert,):
-Handschoen is waterdicht. Fijn als het natte sneeuw is of regen, vooral als je moet graven, of als je veel dingen moet beetpakken.

-Nadeel is dat het adement vermogen flink achteruit gaat. Handen zweten veel en klamme handen zijn koude handen.
-Er zit een extra laag(insert) zit waardoor de precieze grip vermindert.

@Skiskiskiskisneeuw, je hebt nu nog steeds geen programma van eisen doorgegeven, behalve prijs.

-Welke temperatuur?
-Handschoen, trigger-mitt of want?
-Over- of under-cuff?
-Vaste voering of verwijderbaarheid isolatie?
-Waterdicht of niet?

*bericht bewerkt door Slim op 06 dec 2018 14:16

Wel handig wanneer er elastieken polsbandjes aanzitten. Kun je ze niet zo snel kwijtraken.

Hulst op 6 dec 2018 13:12

+1
Die van Hestra zijn echt het beste en kun je ook los kopen. Aan de andere kant, zelf maken is ook niet al te moeilijk.

*bericht bewerkt door Slim op 06 dec 2018 14:59

Tsja mannen, allemaal heel mooi, maar het enige waar TS echt heel duidelijk in was, was het budget :)

Edwin van Riel

Ik heb tijdens het weekend van Black-Friday Reusch Dominique R-Tex 768 gekocht. Waren €59,99 bij Sport2000 daar ging uiteindelijk 20% vanaf.

Kijk eens naar handschoenen van het merk Extremities. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Heb er afgelopen winter een seizoen mee gewerkt in de sneeuw en ze zijn me top bevallen.

Dakine is overigens ook een prima merk voor handschoenen en vallen ook binnen het budget.

Voor € 60,- kun je goede handschoenen van The North Face wel vinden. Voor mij belangrijke punten om de selectie te maken:
-waterafstotend, dus Goretex of ander membraam dat werkt
-binnenhandschoen die eruit gehaald kan worden, droogt sneller en beter
-sluiting over de mouw (persoonlijke voorkeur)

Ik kies eigenlijk altijd voor de wanten, vind dat persoonlijk fijner. En ik heb uiteindelijk voor de Hestra Army Leather Heli Ski gekozen, dat is 2x jouw budget ;)
Niet onbelangrijk, welke handschoenen heb jij nu en wat vind je daar wel en niet goed aan?

Marijnt op 6 dec 2018 09:43

ja ik heb inderdaad nagedacht over hestra handschoenen. Alleen ik heb er nu even geen geld voor haha. Binnenkort gaan die er zeker wel komen maar de portomonee moet nog even meewerken. Dankjewel voor de tips.

Hierboven veel Goretex/alternatief membraan adviezen.

Ik zou juist geen membraan willen in de handschoen.

Gaston op 6 dec 2018 13:10

@Marijnt en @Gaston, er zijn zo wel redenen voor- als tegen- een membraan.

Wel zo handig om dan te vermelden wat die zijn:

Met membraan (dat is dus m.u…v Outdry, altijd een insert,):
-Handschoen is waterdicht. Fijn als het natte sneeuw is of regen, vooral als je moet graven, of als je veel dingen moet beetpakken.

-Nadeel is dat het adement vermogen flink achteruit gaat. Handen zweten veel en klamme handen zijn koude handen.
-Er zit een extra laag(insert) zit waardoor de precieze grip vermindert.

@Skiskiskiskisneeuw, je hebt nu nog steeds geen programma van eisen doorgegeven, behalve prijs.

-Welke temperatuur?
-Handschoen, trigger-mitt of want?
-Over- of under-cuff?
-Vaste voering of verwijderbaarheid isolatie?
-Waterdicht of niet?

Slim op 6 dec 2018 14:14
  • de handschoenen moeten wel bestand zijn tegen -15/-20. Soms tijdens de koudere dagen van de winter dan kan het tijdens het skiën nog wel eens ijskoud worden.
    -zoals hierboven al stond wil ik graag handschoenen. Ik heb wanten en andere soorten geprobeerd maar ik vond het niet helemaal lekker zitten.
  • over cuff
  • de voering hoeft van mij niet perse verwijderbaar te zijn.
  • het hoeft niet helemaal waterdicht te zijn. Wel waterafstotend. Op de natte dagen dan wil ik natuurlijk geen doorweekte handschoenen.

Alvast heel erg bedankt iedereen voor alle reacties! Super fijn.

Kijk eens naar handschoenen van het merk Extremities. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Heb er afgelopen winter een seizoen mee gewerkt in de sneeuw en ze zijn me top bevallen.

Otto-V op 7 dec 2018 00:23

Deze ben ik inderdaad tegengekomen bij de Bever. Zien er goed uit en zitten fijn. Ik twijfelde alleen omdat ik het merk nog nooit heb gehoord. Dit is wel 1 van de handschoenen die op mijn lijstje staan.

Check ook deze 3-finger handschoenen van Reusch en Hestra voor €60. Top dingen!
https://www.plutosport.nl/reusch-couloir-r-tex-xt-lobster-47…
https://www.schneideroutdoor.nl/shop/kleding/mannen/10384/ga…

Plaats een reactie