Harakiri op snowboard

Berichtje van een skiër aan de snowboard-community.
Eerste week Pasen gaan we met heel het (nieuw samengestelde) gezin naar Zillertal.
Uiteraard hadden de kids direct door dat de legendarische harakiri piste zich daar bevindt, en uiteraard willen ze dan ook gedaan hebben.
Probleem: twee ervan gaan snowboarden.
Nu de vraag: is de Harakiri überhaupt te doen op snowboard?
En indien ja, wat moeten ze kunnen om deze piste aan te kunnen?
Graag jullie mening.

Ik snowboard en ski beiden. Hele steile pistes vind ik makkelijker op het snowboard, doordat ik deze sneller dwars kan zetten om de snelheid eruit te halen, en makkelijker kort kan draaien.
Ander voordeel: Als ze bang raken kunnen ze op hun snowboards makkelijk naar beneden rutschen. Niet stijlvol, wel veilig.

Noodzaak: Gecontroleerd kunnen rutschen, het liefste met het gezicht naar het dal.

*bericht bewerkt door Bennie op 17 dec 2018 17:11

Niets toe te voegen aan bovenstaande. Rutschen gecontroleerd kan altijd elke piste af.
Maar de 2 die snowboarden, zijn dit beginners? Zo ja, dan zou ik het sowieso nog even overslaan deze vakantie.

Wordt zwaar overdreven hoe moeilijk/ steil die piste is. Als je fatsoenlijke techniek hebt geen enkel probleem. Het is bovendien maar een heel kort stukkie wat (lekker) steil is. En het is breed ook nog.

The older I get, the better I was

Dit is pas steil, en dan niet over 100 hoogtemeters.
En als je dan onderuit gaat duurt het een
heeeeeeeeeeeeeeele tijd
voordat je tot stilstand komt

The older I get, the better I was

Het ligt er maar net aan hoe de Harakiri er bij ligt. Die keer dat ik er was aan het einde van het seizoen was het aan de ijzige kant. Prima te doen als je vertrouwd op je materiaal maar niet voor iedereen even makkelijk. Het steilste stuk is idd. erg kort en voorbij eer je er erg in hebt. Daarna vlakt het af en is het meer stevig rood dan diep zwart.

null

null

Übung macht den meister!!!

@Onnem En het waren ook nog eens meer dan prima condities :-)

Ik heb hier heel wat mensen gezien die waarschijnlijk dachten dat hun laatste moment was aangebroken…

Ook een keer een huilend meisje naar beneden geholpen omdat haar vader net als in ongeveer dit filmpje de Tunnel had gedaan…

Click. Click. Peace

Het is vooral de naam die hem moeilijk maakt omdat het tussen de oren gaat zitten. Zoals hierboven gememoreerd zijn er veel moeilijkere pistes te vinden. Maar als je je afvraagt of ze wel het niveau hebben om zoiets te doen, wat is dan de reden uberhaupt om die piste te doen? Genieten doen ze er in ieder geval niet van als ze met bibberende beentjes er naar beneden moeten…

Born to Ride

Dit is pas steil, en dan niet over 100 hoogtemeters.
En als je dan onderuit gaat duurt het een
heeeeeeeeeeeeeeele tijd
voordat je tot stilstand komt

Onnem op 17 dec 2018 17:29

En dan maar hopen dat iemand je ski’s komt brengen. 😂🤣

Übung macht den meister!!!

@Onnem En het waren ook nog eens meer dan prima condities :-)

Ik heb hier heel wat mensen gezien die waarschijnlijk dachten dat hun laatste moment was aangebroken…

Ook een keer een huilend meisje naar beneden geholpen omdat haar vader net als in ongeveer dit filmpje de Tunnel had gedaan…

Rogier op 17 dec 2018 17:57

Haha, ze hoorde hem nog zeggen, “komt helemaal goed moppie, kom maar rustig achter papa aan”.

I can stick uphill ice, on my saucer...

En indien ja, wat moeten ze kunnen om deze piste aan te kunnen?

Francis op 17 dec 2018 16:59

Enkel voor gevorderde boarders.

Als ze van plan zijn hem naar beneden te rutschen, dan hebben ze daar eigenlijk niks te zoeken.

Al klopt het inderdaad dat hij helemaal niet zo moeilijk is als het skigebied zelf wil laten geloven. Maar het is wel degelijk een moeilijke zwarte piste.

*bericht bewerkt door Arnh op 17 dec 2018 19:26

Plaats een reactie