Nieuwe ski of tweedehands ski (wedze of A merk)

Kijk maar naar Toyota ,Honda,
Aldi ,Lidl enz iedereen vond het toen niks. Maar we rijden er nu in of we kopen er.

ruudsan op 23 dec 2018 15:54

Ikke niet. 😛
Maar van Wedze koop ik wel materiaal, onderkleding voornamelijk. Hun ski’s niet zolang ik er betere kan vinden die maar een beetje duurder zijn. 😉

Bla, bla, bla.

Kijk maar naar Toyota ,Honda,
Aldi ,Lidl enz iedereen vond het toen niks. Maar we rijden er nu in of we kopen er.

ruudsan op 23 dec 2018 15:54

Ikke niet. 😛
Maar van Wedze koop ik wel materiaal, onderkleding voornamelijk. Hun ski’s niet zolang ik er betere kan vinden die maar een beetje duurder zijn. 😉

Bla, bla, bla.

Kijk maar naar Toyota ,Honda,
Aldi ,Lidl enz iedereen vond het toen niks. Maar we rijden er nu in of we kopen er.

ruudsan op 23 dec 2018 15:54

Ikke niet. 😛
Maar van Wedze koop ik wel materiaal, onderkleding voornamelijk. Hun ski’s niet zolang ik er betere kan vinden die maar een beetje duurder zijn. 😉

Bla, bla, bla.

Kijk maar naar Toyota ,Honda,
Aldi ,Lidl enz iedereen vond het toen niks. Maar we rijden er nu in of we kopen er.

ruudsan op 23 dec 2018 15:54

Ikke niet. 😛
Maar van Wedze koop ik wel materiaal, onderkleding voornamelijk. Hun ski’s niet zolang ik er betere kan vinden die maar een beetje duurder zijn. 😉

Bla, bla, bla.

Kijk maar naar Toyota ,Honda,
Aldi ,Lidl enz iedereen vond het toen niks. Maar we rijden er nu in of we kopen er.

ruudsan op 23 dec 2018 15:54

Ikke niet. 😛
Maar van Wedze koop ik wel materiaal, onderkleding voornamelijk. Hun ski’s niet zolang ik er betere kan vinden die maar een beetje duurder zijn. 😉

Bla, bla, bla.

Kijk maar naar Toyota ,Honda,
Aldi ,Lidl enz iedereen vond het toen niks. Maar we rijden er nu in of we kopen er.

ruudsan op 23 dec 2018 15:54

Ikke niet. 😛
Maar van Wedze koop ik wel materiaal, onderkleding voornamelijk. Hun ski’s niet zolang ik er betere kan vinden die maar een beetje duurder zijn. 😉

Bla, bla, bla.

Kijk maar naar Toyota ,Honda,
Aldi ,Lidl enz iedereen vond het toen niks. Maar we rijden er nu in of we kopen er.

ruudsan op 23 dec 2018 15:54

Ikke niet. 😛
Maar van Wedze koop ik wel materiaal, onderkleding voornamelijk. Hun ski’s niet zolang ik er betere kan vinden die maar een beetje duurder zijn. 😉

Bla, bla, bla.

Kijk maar naar Toyota ,Honda,
Aldi ,Lidl enz iedereen vond het toen niks. Maar we rijden er nu in of we kopen er.

ruudsan op 23 dec 2018 15:54

Ikke niet. 😛
Maar van Wedze koop ik wel materiaal, onderkleding voornamelijk. Hun ski’s niet zolang ik er betere kan vinden die maar een beetje duurder zijn. 😉

Bla, bla, bla.

@bartvwg je valt in herhaling…

@ruudsan. Toyota, Honda, goedkope merken? Wel de beste, maar niet de goedkoopste.

Hulst op 23 dec 2018 16:38

Lol dat is ook wat ik dacht😆

Maar ik heb ook niks tegen Wedze maar ik denk dat geld uitgeven aan bvb een F17 veel beter besteed is. Zijn echt goed gebouwd en uitstekende prijs kwaliteit verhouding. En misschien belangrijker, van de F17 weet je tenminste zeker dat die ski de skier ook gaat helpen en niet tegenwerkt.

@Gigi

Ik was van plan die 700 te kopen, wat zeg jij doen, of eerder voor de salomon X6 gaan of de F17, of een goede tweede hands ski, ik weet het nog steeds niet hahah.
@DrPhil,

Bedankt voor je hulp hoor.
@De rest,

Ik twijfel al of ik skiles ga nemen, het kost me toch niets, daar ik het via een foudation terug krijg van mijn werk, dus dat is ideaal en daarvoor hoef ik het niet te laten, ik weet alleen niet of ik zin heb om een halve dag achter iemand aan te moeten skien.

Niet de Wedze. De X6 of F17 is prima. Tweedehands alleen als je een echt goede ski kan vinden onder 150 euro. Maar die zijn schaars, zeker op Marktplaats met advertenties van ski’s van 20 jaar oud met ‘in zijn tijd een top ski, kostte toen wel 999 gulden’. Dat is voor aan de muur in een après-ski bar.

Ik bedoelde @ruudsan, niet jou, @nickj81. Succes met de keuze. Ik zou het gewoon simpel houden.

@GiGi

Ik zie in je profiel dat je meerdere skis test en je er in vediept hebt. Dat is fijn.

Kijk daar hebben we wat aan, ik ga dus zeker niet voor Wedze, Gaat of tweede hands (skihandel Heeze) worden, dan zit ik al snel op 150 tot 200 euro, of een nieuwe F17 of X6, zit daar veel verschil in? Kan ik bij beide nog wat door groeien, mits ik skiles ga nemen?

Ik vind de F17 eigenlijk net iets te duur, EUR 319,- of meer, vandaar.

Welke maat zou ik moeten nemen? (ben 1.79 mtr weeg 75 kg) Wil dus makkelijk bochtjes maken en bij enige snelheid ook wat stabiliteit hebben.

BEDANKT

Hoewel dat modeljaar niet lijkt te kloppen. Maar is al een paar jaar ongewijzigd.
Edit. Is zo te zien 2017/2018.

*bericht bewerkt door DrPhil op 23 dec 2018 18:29

@DrPhil

Ok maar dat is een Duitse site, moet even kijken of ze in NL leveren. Dank je voor de info.

Ja, die leveren gewoon in NL. Goede shop.

167 is een prima lengte en daar kun je wel een tijdje op vooruit.

@ DrPhil

Thanks.

Nog even wachten op een antwoord van @GiGi op al mijn vragen.

Jammer dat @menn0 op vakantie is. Die had je ook vast geholpen.

@DrPhil

Dat is inderdaad jammer. Die Fischer F17 zal in ieder geval altijd beter zijn dan mijn Fischer XTR Motiv van nu toch?

Ik laat het verder aan @gigi over. Daar heb je zo te horen meer vertrouwen in. Succes.

@DrPhil

Ik heb uiteraard in beide vertrouwen hoor, hoor liever van meerdere mensen een reactie, jij zegt dat ik 167 moet pakken, maar is 160 niet makkelijker met bochten maken, of is 160 echt te klein voor mij? Sorry dat ik weer wat vraag.

160 is te kort.

@Nickj81 Als les je niks kost dan zeker doen. Ga je veel plezier uit halen later.
Qua lengte, 10 cm onder lichaamslengte is prima.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 23 dec 2018 19:04

Als je per se een kortere ski wil, koop dan die Xmax X6 op 162. Kost nauwelijks iets dankzij @sjaak27.

*bericht bewerkt door DrPhil op 23 dec 2018 19:11

Hier op de site staat ook nog een leuke ski voor je:

https://www.wintersport.nl/forum/topic/439955

Geen idee of ze nog te koop zijn overigens… Het betreft de Fischer Progressor F18, is een ‘shitload’ aan info over te vinden hier op de site.

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 23 dec 2018 19:13

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@DrPhil en @Sjaak27

Ik twijfel inderdaad heel erg tussen de F17 en Xmax X6… Moeilijk hahaha ik wil een ski die makkelijk bochten maakt en bij een hogere snelheid ook stabiel is en dat hebben ze beide wel volgens mijn…pfffff

*bericht bewerkt door Nickj81 op 23 dec 2018 19:19

Daarom… maakt niet heel veel uit. De aangeraden lengte heeft te maken met je postuur. Het verschil tussen 167 en 160 ga je in het bochten maken niet merken. Investeren in wat lessen ga je het beste merken, ongeacht de ski waar je op staat.

Plaats een reactie