Ervaring POC SPINE VPD AIR VEST?

Ik ben op zoek naar een comfortabele en ademende backprotector in “vest” vorm en ben gestuit op de POC SPINE VPD AIR VEST.

Ik overweeg om deze aan te schaffen.

Heeft iemand ervaring met deze rugbeschermer / backprotector?

Ik heb hem, vind hem goed zitten.
Enige wat ik voel is de band om je middel, die kan soms wat schuiven en dan wat minder lekker zitten.

Qua werking gelukkig nog nooit echt goed uitgetest.

Ook ik heb een POC spine protector, zit echt zalig goed en vormt echt naar je rug eens die op temperatuur is. Enigste nadeel is inderdaad die heupband die omhoog kan trekken. Je kan trouwens die band er gewoon aflaten moest die teveel storen

Thnx!

Doet de air in de naam hem eer aan? Ventileert hij goed?

Ik ben van POC overgestapt naar een vest van komperdell omdat ik ‘m in vergelijking te hard en vooral te dik vond. Voelde me net een schildpad af en toe. Beide vormen zich goed naar lichaam. De nieuwere komperdell van mijn zoontje heeft ventilatiegaatjes over hele plaat dus dat zweet vast minder dan de mijne.

@DeilNorge welk type van Komperdell heb je aangeschaft?

Ik heb een ouder damesmodel Pro vest met alleen rugplaat. Zo te zien hebben alle nieuwe modellen ventilatiegaatjes. De nieuwere Pro heeft ook dunne bescherming aan de zijkant, en Ballastic heeft bescherming aan de voor- en zijkant. Voor heren vast geen probleem maar ik ben blij dat ik geen laagje bescherming voor heb ;-)

Ze vallen ruim en het vest zelf is goed elastisch. Mijn man (188cm, ca 80kg) gebruikt een L maar is op zoek naar een M. Je kunt ze dragen met de knalkleur aan de buitenkant, mocht je dat niet willen dan draag je t vest “binnenstebuiten” - geen verschil te merken.

Thnx!

Doet de air in de naam hem eer aan? Ventileert hij goed?

tombr24 op 29 dec 2018 06:48

Nooit geen last gehad van een bezwete rug dus hij doet zijn werk goed!

Ik ben zeer tevreden over POC SPINE VPD AIR VEST. Gebruik het indoor zeer vaak. Begin vakantie ook. Zelfs op de racefiets. Op vakantie heb ik nu ook gebruik gemaakt van een Evoc rugzak met rugprotector erin.

gr pat

Pat.

Plaats een reactie