Welk skigebied kiezen nabij Innsbruck?

Hallo allemaal,
Ik vlieg maandag 7/1/19 op Innsbruck met retour 14/1/19. Nu kan ik niet beslissen naar welk skigebied ik van daaruit moet. Ik laat man en kind thuis en ga lekker eens alleen, ben een ervaren skiër (na 20 jaar wel pas terug gestart 2 jaar geleden, maar het duidelijk nog lang niet verleerd) Ik hou van comfort, rustige en gezellige kleinere dorpen, (maar omdat ik alleen ga niet te rustig;-)) Liefst skiën tot aan of in de buurt van het hotel als het kan. Ik ben skigebieden Serfaus-Fiss-Landis, Zillertal en Stubaigletscher aan het bekijken maar na het lezen van verschillende reviews ben ik er dus nog steeds niet uit. Mag ook iets anders zijn, maar liefst niet verder dan een 1u à 1,5u van Innsbruck, zodat ik vlot en snel van de vlieghaven tot op bestemming raak. Vorig jaar was ik in Leogang met de familie en vond dit zalig, en daar gaan we in februari al weer heen. Serfaus-Fiss-Landis lijkt mijn voorkeur te hebben gewonnen, maar dan lees ik weer dat er in Fiss vaak veel wind is en de sneeuwkwaliteit daardoor niet altijd goed (te veel ijs of door teveel zon te nat) en dat het daar eg druk is…

Moet het een groot aaneengesloten gebied zijn? Rondom Innsbruck zijn namelijk ontzettend veel kleinere gebieden en kun je elke dag wat anders kiezen.

Nee het hoeft niet erg groot te zijn, wel mooie omgeving liefst. Niet te dicht bij een drukke baan. En zoek vooral ook een mooi
hotel ;-)

Schlick 2000 dan? Sowieso een erg mooie omgeving!

Mr. Slow

Schlick2000 vond ik inderdaad ook leuk, maar zou dat dan doen samen met Stubai Gletsjer en Axamer Lizum. Hotel heb ik geen tip voor, maar Fulpmes bij Schlick2000 is best een leuk dorpje.

Ik vlieg de dag ervoor en verblijf 5 dagen in Innsbruck zelf in een hotel met speciale skipackages (hp en skipas)… 4 dagen skiën in iedere dag een ander gebied. Met de diverse skibussen zijn de volgende gebieden zo te bereiken:
Axamer Litzum, Muttereralm, Schlick 2000, Patscherkofel, Glungezer en Nordkette. Iets verder zijn Kühtai en Stubaier Gletscher ook een optie. Zo zou je ook een week kunnen vullen denk ik.
Serfaus-Fiss-Ladis zal in die week niet heel druk zijn.
Alternatief voor een hele week en dichtbij Innsbruck: Seefeld.

*bericht bewerkt door Matthieu op 28 dec 2018 13:00

Aftellen maar!

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik wil me eens daar niet teveel verplaatsen, dus denk toch maar een keer voor Serfaus-Fiss-Ladis te gaan.

Denk ook eens aan Oetz (Oetz-Kuhtai als huisgebied). Daarnaast is er een bus naar Sölden en daar weer door naar Gurgl. Als het goed is kan je een pas voor het hele Ötztal krijgen en pak je veel afwisseling. (Wel een lange busrit om in Obergurgl te geraken).

@Matthieu: Mag ik vragen welk hotel dat is ?

@Matthieu: Mag ik vragen welk hotel dat is ?

RichardvR op 28 dec 2018 19:38

Zou zomaar één van de hotels uit deze folder kunnen zijn: https://media.hotelwebservice.com/media/hotelgrauerbaer/docs…

Ik vlieg de 13e naar Innsbruck en heb voor Hochfügen met de trein gekozen. Het “dorp” ligt op 1600m waardoor het daar inmiddels al een tijdje wit is. Het eigen gebied staat in verbinding met een groter gebied. Mijn hotel (Berghotel) ligt bij de liften. Ik ben er nog niet geweest, maar het ziet er goed uit. Als alles goed gaat ben ik binnen 2 uurtjes vanaf het vliegveld in het hotel.

Dat zijn mooie prijzen! Thx @forza.

@sebastiaanderooy: Wat kost de trein van Innsbruck? En hoe vaak rijdt die?

@sebastiaanderooy: Wat kost de trein van Innsbruck? En hoe vaak rijdt die?

Hallo allemaal,
Ik vlieg maandag 7/1/19 op Innsbruck met retour 14/1/19. Nu kan ik niet beslissen naar welk skigebied ik van daaruit moet. Ik laat man en kind thuis en ga lekker eens alleen, ben een ervaren skiër (na 20 jaar wel pas terug gestart 2 jaar geleden, maar het duidelijk nog lang niet verleerd) Ik hou van comfort, rustige en gezellige kleinere dorpen, (maar omdat ik alleen ga niet te rustig;-)) Liefst skiën tot aan of in de buurt van het hotel als het kan. Ik ben skigebieden Serfaus-Fiss-Landis, Zillertal en Stubaigletscher aan het bekijken maar na het lezen van verschillende reviews ben ik er dus nog steeds niet uit. Mag ook iets anders zijn, maar liefst niet verder dan een 1u à 1,5u van Innsbruck, zodat ik vlot en snel van de vlieghaven tot op bestemming raak. Vorig jaar was ik in Leogang met de familie en vond dit zalig, en daar gaan we in februari al weer heen. Serfaus-Fiss-Landis lijkt mijn voorkeur te hebben gewonnen, maar dan lees ik weer dat er in Fiss vaak veel wind is en de sneeuwkwaliteit daardoor niet altijd goed (te veel ijs of door teveel zon te nat) en dat het daar eg druk is…

Kimdj op 28 dec 2018 11:37

Fijn naar SFL gaan. Je haat dit gebied of je bent er verliefd op. Tussenin bestaat blijkbaar niet. S’ochtends meteen op pad gaan en bij goed weer richting Masner. Anders een juiste kant kiezen. Dus bij veel wind niet de noordkant in fiss. Zal in deze periode niet druk zijn.

@Kimdj

Buslijn F naar het station kost €2.30, de trein naar Jenbach kost €7.40, daarna is het overstappen op de Zillertal spoorlijn, waar mijn skipas een geldig vervoersbewijs is. Voor de bus de berg op van Fügen naar Hochfügen geldt het zelfde. Dus voor minder dan een tientje kom je vanuit Innsbruck naar Hochfügen.

@Matthieu: Mag ik vragen welk hotel dat is ?

RichardvR op 28 dec 2018 19:38

Zou zomaar één van de hotels uit deze folder kunnen zijn: https://media.hotelwebservice.com/media/hotelgrauerbaer/docs…

Forza op 28 dec 2018 19:41

Goed geraden! Grauer Bär inderdaad

*bericht bewerkt door Matthieu op 28 dec 2018 23:35

Aftellen maar!

Heb toch last minute besloten om naar Fügen te gaan. Klein gezellig dorp heb ik gelezen en daar heb ik meteen aan het hotel het Spieljoch gebied en anderzijds Hochzillertal-Hochfügen!
Bedankt @sebastiaanderooy

@Kimdj

graag gedaan! Ik zal de 13e naar je zwaaien als ik de berg naar Hochfügen op ga!

Plaats een reactie