Hoeveel lessen gevorderde skier?

Ik ben een gevorderde skiër. Ik kom van de rode piste af zonder te vallen, maar ben wel angstig dat ik val. Nu zit ik eraan te denken om les te nemen om toch wat aan mijn techniek en evt angst te werken, maar deze lessen zijn zo duur.
Ik kan een strippenkaart van 7 lessen nemen, maar kan ook losse lessen nemen, bijvoorbeeld 4.
Nu is mijn vraag: heb ik er aan 4 dan genoeg? Het scheelt wel veel aan geld, maar wil er ook wel weer voldoende aan hebben.

Of misschien dat ik aan 2 lessen al wel genoeg heb??

Ik doe nu ieder jaar even 2 of 3 uur privéles. Kost wel wat, maar daarna sta ik weer in de juiste houding lekker op mijn ski’s en kan ik de hele vakantie lekker skiën.

Lekker lessen de hele week. Daar krijg je juist vertrouwen van en je komt niet onverwachts op te moeilijke stukken. Kun je lekker blijven concentreren op techniek.

Het is natuurlijk niet te voorspellen hoeveel lessen je nodig hebt maar zo te lezen is een weekje les geen overbodige luxe.

Angst overwinnen is ergens een knop die je moet omdraaien.
Hoe beter je techniek, hoe vertrouwder je staat op de sneeuw des te makkelijker het wordt om die knop om te draaien.

Het aantal lessen zal je zelf een beetje moeten bepalen…
Denk na over wat je wil verbeteren en ga er mee aan de slag.

Lessen zijn duur maar het is wel iets dat je de rest van je leven gebruik van maakt…

Vaak hebben mensen met angst heel veel aan les. Doordat je veel beter skiet, weet je dat je minder snel valt en kan je dus minder bang zijn. Priveles is dan misschien wel fijn, maar het gaat ook wel om meters maken.

Mijn vriendin is soms ook een angsthaas, maar kan inmiddels echt prima skien en dat zorgt er dus ook voor dat ze minder bang is. Wel is het elke keer dat we lessen wel belangrijk hoe een leraar met haar omgaat. Tegen mij mag je best zeggen wat ik allemaal doe, mijn vriendin hoort ook graag wat ze allemaal goed doet.

Als je al kan skien (dus je bent gewend aan de hoogte, weet hoe liften werken etcetera), dan is de rolbaan ook wel een idee.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik moest toch een beetje lachen 😁. Gevorderde skier, want ik kan van rood af zonder te vallen… 😜

Maar mbt je vraag, het verschilt veel te veel per persoon om daar een antwoord op te geven. Probeer niet alleen naar het geld te kijken, luister naar je eigen gevoel. Daar krijg je de komende jaren veel voor terug.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ben een gevorderde skiër. Ik kom van de rode piste af zonder te vallen, maar ben wel angstig dat ik val.

Nu is mijn vraag: heb ik er aan 4 dan genoeg? Het scheelt wel veel aan geld, maar wil er ook wel weer voldoende aan hebben.

Eszzzz op 4 jan 2019 17:08

Nee. En ook niet aan 7.
Als het echt gaat om angst overwinnen dan zou ik voor gerichte privéles gaan bij een goede leraar en daarbij aangeven dat je wilt leren omgaan met angst. Is duurder, maar met veel meer rendement.

Een paar weder vragen.

  1. Over wat voor lessen heb je het?
  2. Wat voor lessen heb je al gehad en hoeveel dagen?

Algemene antwoord: neem zoveel mogelijk les.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Realitycheck: je bent geen gevorderde skiër. ‘Zonder te vallen’ kom je van een rode piste af. Zo lang ‘vallen’ en angst daarvoor nog je criteria zijn, kan je technisch gesproken nog lang niet goed skiën. Neem veel les, en let niet op de centen, daar heb je op de lange termijn veel plezier van.

Aangezien ik regelmatig op mijn plaat ga, moet ik waarheidsgetrouw zeggen dat ik ook niet elke rode piste zonder vallen af kom. Ben ik dan ook niet-gevorderd? 😛

Alle gekheid op een stokje: er bestaat geen niveau waarop lessen geen zin meer heeft, misschien wel een niveau wanneer je naar de training gaat i.p.v. naar de les 😉.

Zeker als je wat angstig bent aangelegd kunnen lessen helpen: een goede instructeur zorgt voor het juiste kader (hij/zij bepaalt het pad, de oefeningen en de intensiteit en kijkt mee voor jou uit naar de gevaren onderweg).

Groepslessen of privélessen is maar wat je zelf prettig vindt. Persoonlijk hou ik wel van groepslessen omdat je altijd mensen leert kennen, en omdat je van andere leerlingen net zo goed dingen kan opsteken.

*bericht bewerkt door Morzel op 04 jan 2019 19:26


Even als ijkpunt voor jou @Eszzzz dit is een gevorderde skier.Kan je voor je zelf bepalen hoe ver je er nog van af zit.👍


En dit is vergevorderd @Eszzzz

Okeej okeej, wel gevorderd, niet gevorderd 🤣
Bedankt voor jullie antwoorden, ik weet genoeg 😉

Even weer terug in je hok @Eszzzz
😃😃 ( grapje)

En wij ook😛

Tijd voor een uitpakparty?!

@Eszzzz welke regio woon je? Ik geef zelf les in Spaarnewoude, wellicht kan je eerst 1 les boeken en vervolgens verder kijken wat je zou willen. En ja lessen zijn idd wel vrij prijzig

Je kan in Nederland ook trainen bij skiclubs op sneeuwbanen, dan kan je getraind op vakantie gaan, een club als Snowfun bijvoorbeeld.

Plaats een reactie