Video experience/reisverslag van Ischgl, 2018-2019

Beste skiërs, snowboarders en apres-skiërs,
Omdat ik merkte dat er weinig goede, kwalitatieve videocontent was van Ischgl, ben ik met mijn professionele video apparatuur aan het werk gegaan in Ischgl: dit om mijn ervaringen met het skigebied op een zo mooi en leuk mogelijke manier met jullie te delen :)
Deel 1 is nu live; deel 2 komt volgende week live!

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.

Laat ik het positief houden door te zeggen dat het met je editing skills wel goed zit. 😊

Übung macht den meister!!!

Ik zeg het iets meer to the point:
Filmpje ging uit bij de müesli.
Anno 2019 echt veel te langzaam.
En we willen sneeuw, geen müesli

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 06 jan 2019 01:34

Dat snap ik! ik heb alle sneeuwshots en keiserwetter van het skigebied in deel twee gedaan, omdat we de eerste week van skivakantie nauwelijks konden skiën vanwege het slechte weer; ik moest roeien met de riemen die ik had. Over een weekje heb ik deel twee af en dan kan ik beloven dat het veel meer gaat om het werkelijk skiën, met felblauwe lucht en unieke shots :)

Hier heb ik altijd een hekel aan, je wacht eigenlijk constant op het moment dat “het” gaat komen, tegen beter weten in, en dan check je een aantal x Hoelang het filmpie nog duurt en of het nog wat ken worden maar helaas…
Ben benieuwd wat filmpie 2 dan wel gaat leveren maar al is dat wel een topper dan nog heb je niks aan deel 1.

LA NORMA😍☃️

Hier heb ik altijd een hekel aan, je wacht eigenlijk constant op het moment dat “het” gaat komen, tegen beter weten in, en dan check je een aantal x Hoelang het filmpie nog duurt en of het nog wat ken worden maar helaas…
Ben benieuwd wat filmpie 2 dan wel gaat leveren maar al is dat wel een topper dan nog heb je niks aan deel 1.

Piefke op 6 jan 2019 22:27

Dankjewel voor de feedback. Wat zou je graag nog meer terug willen zien, of eventueel anders in deel 2? Dit is de eerste keer dat ik zoiets doe, dus alle feedback is welkom.

Leuke video, je enthousiasme doet het goed.
De montage vind ik ok, vlot maar wel af en toe wat rommelig (Handeling van het uitzetten van de actioncam, en dus wegdraaien van het beeld zit nog in je video)
Laatste minuut (met de balkjes boven en onder) is mooi en verzorgd!
Muziek keuze ook prima.

Ben ook benieuwd naar deel 2.

Op zich een leuke video, maar zoals anderen ook al zeggen is het wat traag en wacht je op het moment dat er echt iets gaat gebeuren. Nu vertel je ons dat het tweede deel beter zal lopen, maar iemand die niet op dit forum zit en op YouTube jouw video tegen komt zal hierdoor misschien niet snel deel 2 direct gaan kijken. Dat is in het vervolg denk ik wel iets om rekening mee te houden. Het eerste deel moet eigenlijk ‘uitlokken’ om het tweede deel te gaan kijken.
Ik ben alsnog erg benieuwd naar het tweede deel!

Qua camerawerk en monteren zit je zeker in de goede richting, al kan het hier en daar nog wel wat bijgewerkt worden, bijvoorbeeld net wat scherper qua overgangen. Ik doe het je zeker niet na in ieder geval, ik houd het bij ‘amateuristische filmpjes’ ;).

Stay frosty

Hey mensen, ik heb al jullie feedback verzameld en gebruikt in deel 2: deze is nu live!

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :) Als jullie het echt leuk vinden, deel het met vrienden die wintersport ook vet vinden!

Als dit je eerste en tweede filmmontage is dan; Keep going!! Eerste is matig maar tweede helemaal top! Heeele gave beelden als je het mij vraagt!!

Ik ben zelf geen topper maar ik deel je graag mijn mening :).
Tip voor deel 1; cut the crap… letterlijk knip het slechte er tussen uit. Je zegt het zelf al “je moet roeien met de riemen (beelden) die je had” . Dat moet je dus niet doen. Dat is heel lastig (daar heb ik ook altijd moeite mee). Maar dat zijn juist de beelden die je achterwege laat. Het boeiende van deel 1 zat in de eerste en in de laatste minuut. Vooral die laatste minuut erg boeiend!! Alles daar tussenin zou ik knippen naar 1 max 2 minuten.

Deel 2; Top film! Lekker snel met boeiende beelden. Ik ben zelfs wel wat jaloers op je beelden! (Ik gok dat ik in dezelfde week heb gezeten, maar mijn Contour stond het hele weekend op fotomode ipv video… :'( ) De muziekkeuze bij je opening (Lord of the rings achtig?) zou niet mijn keuze zijn :), maar loopt wel weer lekker op naar uptempo.

Maar je beeldschermen op de achtergrond van je youtube-word-abonnee commercial stukje, verraad dat het niet je eerste video is :).

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Wat een vette film is die tweede zeg! Ik krijg zo’n zin in wintersport daarvan! Voor wbt de eerste daar is alles al van gezegd. Plak die eerste en laatste minuut voor deel twee en je hebt echt een super combi. En met je editing skills zit het idd wel goed.

Ik heb zelf ook veel filmpjes mogen bewerken en het is over het algemeen echt de kunst van het weglaten. Als je weer filmpjes gaat maken, dan kijk er zeker weer naar uit! Complimenten.

Bergen + Sneeuw = ❤

Dat vlakke stuk in Samnaun maar dan flink versneld, dat is absolute winst! Duurde in real time toch wel net veel te lang om weer bij de lift te komen…

Verder eens met bovenstaande, zitten een aantal mooie shots tussen waar je duidelijk ziet dat ze niet met een aardappel gefilmd zijn! Verder naar mijn smaak wel net te veel vlog in je filmpjes, maar tussen het vlog-gebeuren door toch genoeg eye-candy om het boeiend genoeg te houden.

*bericht bewerkt door ThomasG op 11 jan 2019 22:26

Really nice!
Wat ik mij wel afvraag, waarom spreek je geen Nederlands? Met alle respect, maar je Engelse uitspraak klinkt heel Nederlands.

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

waarschijnlijk omdat je een grotere publiek aantrek in engels, maar idd je nederlandse accent domineert wel alles, en soms heb je een verkeerde uitspraak, maar anyway, teveel fastforward naar mijn mening, maar er zitten wel erg mooie shots tussen (y)

Als het je bedoeling is om Ischgl op de kaart te zetten dan vind ik het een matig filmpje. Als je je filming en editing skills wil tonen dan is dat aardig gelukt.

Übung macht den meister!!!

Ik word er wat overprikkeld van. Geen filmpje voor mensen met een epileptische aanleg….

*bericht bewerkt door Frank66 op 12 jan 2019 09:53

Mooie beelden genoeg! Maak van beide filmpjes één van 3 a 4 minuten, strak op goeie muziek gemonteerd en skip de verbale tussenkomsten. No offense maar ze zijn echt niets zeggend en breken de boel.

Prachtige beelden en mooi in mekaar gezet.
Maar voor mij ook andere muziek en wat minder snelle beelden aub.

En dat Engels???: na +/- 2 min : interviewer zijn maatje : “Fantastic euh skigebied”.😉😊🤔

Born to run. B.S.

Iedereen ontzettend bedankt voor al jullie reacties en feedback :) Ik heb er veel aan gehad en dankzij jullie heb ik deze betere part 2 kunnen maken!

Ik doe zelf al een aantal jaar videoproducties draaien zoals aftermovies, bruiloften en commercials, en dit is eigenlijk de eerste keer dat ik mezelf voor de camera plaats.

Part 1 is te langzaam, en part 2 is misschien iets te snel, dan zal ik zorgen dat de volgende keer er een beter balans is qua tempo :)

Met veel enthousiasme gemaakt. Dat kun je wel zien. Ik werd er wel vrolijk van.
Verder is het meeste er al over gezegd en vat je het hierboven zelf al prima samen.
Benieuwd wat je de volgende keer ervan maakt. Of maak je nog een final?

Aftellen maar!

Met veel enthousiasme gemaakt. Dat kun je wel zien. Ik werd er wel vrolijk van.
Verder is het meeste er al over gezegd en vat je het hierboven zelf al prima samen.
Benieuwd wat je de volgende keer ervan maakt. Of maak je nog een final?

Matthieu op 12 jan 2019 13:58

Een final komt er niet voor nu denk ik. De volgende keer ga ik een film maken in Winterphantasialand: het is iets anders dan skiën, maar ik verwacht wel dat het ook zeker een vette film gaat worden :)

Deel 2 is inderdaad erg snel vergeleken met deel 2, en ben het ook eens met de feedback en positieve punten die hierboven beschreven worden. Persoonlijk had ik de 360 graden beelden iets minder gebruikt of beter verdeeld over de video. Ik heb het idee dat er in het begin heel veel gebruik van wordt gemaakt, en later in de video zie ik het bijna niet meer terug.
Wat voor mij heeft gewerkt, is mezelf niet vastzetten op de chronologische volgorde waarin de filmpjes zijn gemaakt. Helaas is dit inherent aan het soort video dat je maakt (vlog), waardoor je de scheve verhouding tussen normale en 360 graden beelden krijgt.

Stay frosty

Plaats een reactie